Thread: korben
View Single Post
Old 06-01-2010, 17:49   #20
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Leuke update. Ik vroeg me af hoe jullie dat fietsen aanleren en dan vooral wanneer hij zeg maar teveel achterop raakt. Wat doen jullie dan zodat die weer gelijk of iets voor de fiets loopt? En ik zag op de foto's dat hij 'speelt' met een balletje. Is dat nou zijn beloning of heeft die dat na één keer wel gezien? En als dat niet zijn beloning is hoe belonen jullie hem dan?

hij heeft eerst volgen geleerd en daarna het fietsen. met fietsen krijgt hij ook gewoon het commando volgen en dat snappen ze dan in het algemeen wel. als hij te ver naar achter loopt geef je een rukje aan de lijn om hem op de goede plaats te zetten en dan tussen door veel braaf zeggen in het begin. als beloning krijgt hij gewoon hondensnoepjes. daar doet hij alles voor. het balletje speelt hij gewoon thuis mee maar tijdens training heeft hij daar weinig aandacht voor. hij krijgt als beloning tijdens de oefening braaf zaggend en als hij bij me in de buurt is een aai over de kop. einde oefening klop ik hem helemaal op en dan krijgt hij een snoepje.
hoop dat het duidelijk is.
channi jest offline   Reply With Quote