View Single Post
Old 06-07-2012, 09:51   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Annemiek,

Het lijkt me dan in ieder geval geen allergie als ik dat zo lees. (al kun je het beste naar de dierenarts gaan als je het zeker wilt weten)

Ik heb zelf ooit een herplaatsteef gehad, die deed in het begin precies hetzelfde. Die had gedurende haar leven (ze was destijds 9) waarschijnlijk niet de meest stabiele opvoeding gehad. Het werd naar mate ze bij langer bij ons was een heel stuk minder maar helemaal over is het nooit gegaan.

Ik denk dat je het beste eens advies in kan winnen bij iemand die iets van hondengedrag afweet. Want als ze dit gedrag te lang blijft vertonen dan word het een aangeleerd iets en kom je er moeilijk vanaf. Wellicht gaat er iets mis tijdens het opvoeden, of is het zo'n onderdanige hond dat je haar anders moet opvoeden dan de gemiddelde hond.

Dat onderdanige word door menigeen nog wel eens als het stukje "natuur" in de hond aangeduid. Laat je dit in ieder geval nooit aanpraten. Want een Tsjech is een hond die alles kan mits je hem de juiste hulpmiddelen (lees opvoeding) geeft.

Er zit trouwens een goede hondenschool in de buurt waar ze je vast kunnen helpen. kijk es op www.packleader.nl

Ik denk niet dat je op het forum een hapklare oplossing zult vinden namelijk. Zeker niet als het te maken heeft met het onderdanige gedrag dat je hond vertoont.

Sucess met het vinden van een oplossing voor je likprobleem.

Gr,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote