View Single Post
Old 07-07-2012, 15:03   #15
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Sky van mij is ook zo een lebberend geval, en bij hem weet ik gewoon dat het pure onderdanigheid is.
Hier bij ons thuis in onze roedel om het maar zo te noemen incl de mensjes doet hij het bij ons allemaal maar het meeste bij mij en doggie nr2 Inc.
Inc en ik zijn tegenover hem de twee dominanste types waarvan hij ze het vaakste op zijn donder krijgt als hij tever gaat.

Ook alle vreemden probeerd Sky af te lebberen en dan hoofdzakelijk aan de mond en kin.
Mag hij het niet doen bij vreemden word hij onzeker en terughoudend, hij vertrouwd die mensen dan absoluut niet meer, vandaar dat ik mensen altijd waarschuw voordat ze in zijn rijkwijdte zijn.
Willen ze het namelijk niet, kan ik er meteen op inspelen zodat hij het niet echt merkt dat zijn toenadering afgewezen word, want ik heb er niets aan als mensen alleen omdat ze het niet hebben kunnen hem onzeker maken.

Ooit op een show waarschuwde ik een dame die op ons afkwam met de woorden "Pas op, hij springt" en als antwoord kreeg ik dan, "ach als honden dat bij mij doen ga ik expres op hun poten staan".
Ze zag duidelijk aan mijn gezicht dat ze niet moest proberen om op Sky zijn teentjes te gaan staan.
Er zijn inderdaad honden waaraan ik zie dat ze willen opspringen uit dominantie, maar bij Sky merk je aan zijn hele houding dat hij dit juist uit onzekerheid/onderdanigheid doet, en dan vind ik afstraffen helemaal fout.

Zelf ben ik er ook niet altijd van gedient dat mijn kleine reutje dit bij mij doet, en op het moment dat hij dan opspringen wil om mijn gezicht vol te kwijlen draai ik iets zodat het mis gaat, en op het moment dat hij met de 4 poten weer op de grond staat buig ik zelf iets naar voren en bied hem mijn hand aan om te lebberen en kriebel de zijkant van zijn hals.
Zo heeft hij dan toch iets om mij te tonen wat hij voelt/denkt en ik heb de modder niet tot op mijn schouders, want met mijn 1.73 komt Sky nog altijd gemakkelijk tot helemaal boven :-)

Ik denk dat de meeste mensen er gewoon geen interesse in hebben om te willen weten wat hun hond voelt of denkt, want ik merk dat mensen die een van de twee wolfhonden rassen bezitten op een gegeven moment anders met hun hond omgaan.

Ik leg het mensen altijd uit met de woorden "waar mijn bulldog 10 woorden kan spreken, beheerst mijn Tsjech een heel woordenboek".
Ik vind hun een extreem uitgebreide lichaamstaal hebben, en deze is naar mijn mening niet vergelijkbaar met de gedomiseerde rassen die al 100den jaren met de mens samen leven.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote