Thread: IJs-voeten....
View Single Post
Old 06-02-2012, 22:49   #16
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Volgens mij hebben de honden echt last van hun pootjes als ze door het zout lopen! dus ik vind het geen aanstellerij... of je er veel aandacht aan moet besteden is wat anders..
Ook hier nu alle hondjes last van het zout, zodra we bij het trappenhuis komen waar zout gestrooid is gaan hier veel pootjes omhoog, volgens mij het liefst alle pootjes.. maar ja dan kun je dus niet meer lopen, dan maar het pootje wat het meeste pijn doet en is dus per keer en soms na enkele passen weer een andere.
Dus geen aanstellerij.
Ik vermoed dat je op mijn bericht reageert, maar aangezien ik geen quote zie kan ik het mis hebben. Mocht dat niet zo zijn dan lees ik dat graag... Is dat wel zo, dan hierbij mijn reactie:

Je hoort mij nergens zeggen dat ze geen last van zout kunnen hebben of dat zout in een wondje niet erg zeer doet. Dat weet ik maar al te goed uit eigen ervaring. Sterker nog, daar ben ik me zeker bij honden ook van doordrongen en daar heb ik hier al eens een topic over geopend.

Je moet je echter ook niet vergissen in hoe slim deze dieren kunnen zijn en hoe goed ze soms kunnen maipuleren. Als Styx weigert verder te lopen terwijl we al een hele tijd niet door zout zijn gelopen, en daarna een dergelijk theater op gaat voeren in de hoop niet verder te hoeven gaan, dan is dat niet vanwege zout (wat ik in eerste instantie heel even vreesde), maar vanwege het effect waarvan ze weet dat het de twee keren daarvoor op mij had (hond optillen, naar licht lopen en gaan kijken wat er aan de hand was).

Haar uitbundige gedrag twee passen verder bevestigt dat alleen nog maar een keer.

Het is één ding om oprecht bezorgd te zijn voor het reële welzijn van een dier (wat ik kan waarderen), het is een ander om emotioneel beladen termen als "aanstellerij" te gebruiken om een onderscheid te maken tussen jouw interpretatie van de beschreven situatie en de interpretatie van een ander die deze zelfde situatie direct kan observeren en interpreteren. Er worden op dit forum op basis van te weinig informatie en teveel emotie al veel te snel oordelen geveld. Daar wordt niemand beter van.
Wilko jest offline   Reply With Quote