View Single Post
Old 18-03-2009, 18:49   #47
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Een karaktest zo ongeveer als een VZH'tje, .....

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen aan de riem, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.
Ik denk ook dat iedere doorsnee hond (van veel rassen) gewoon een VZH zou moeten kunnen halen. En een TsW als werkhond helemaal!

Maar...... dan zou het ook wel erg prettig zijn als mensen daar (het liefst een beetje in hun eigen buurt) een voorbereidende training op kunnen volgen!!!

Want...
De meeste kynolgen clubs en hondenscholen trainen hier HELAAS niet voor!!
Terwijl je toch mag verwachten dat dergelijke organisaties er alleen maar voor kunnen zijn dat zo veel mogelijk doggy's een diploma halen als Verkeers Zekere Hond!

Tsja.. alle NBG groepen (Martine mag ff uitleggen wat dit is, want dat zullen ook veel mensen niet weten!) geven vanzelfsprekend wel die training omdat ze daarna met doggy's verder willen voor IPO examens.
Maar helaas gaat het bij de meeste NBG groepen tegenwoordig meer over "het niveau" en "wedstrijden" van de totale groep , dan dat ze beginnende Nono's met een TsW wegwijs willen maken in de hondesport

Ik heb zelf geprobeerd om binnen diverse NBG groepen in mijn regio binnen te komen met mn TsW.... Maar tot op heden was ik echt niet welkom!
Misschien dat het aan de mentatiliet in deze regio ligt! Want bij de groep van Martine was ik wel welkom, evenals bij een groep van een andere RV !
Maar die beide groepen zitten in NH, en om nou 1 tot 2 x per week naast een training "even" 4 uurheen en weer te rijden was voor mij niet zo'n optie

Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote