View Single Post
Old 18-03-2009, 23:53   #51
Ilse H
Junior Member
 
Ilse H's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Axel (zeeuws vlaanderen)
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Dat het nooit tot een examen heeft geleid, heeft bij mijn honden niet te maken met dat ze de oefeningen op zich niet beheersen maar dat ze na het schot bij de roedel, dus bij mij, blijven. Zowel Adjani als Asmuya hebben het trekje dat ze bij onraad bij de groep / geleider blijven, herkennen meer mensen dat trekje?
Normaal gesproken heeft dat in mijn dagelijks leven ook mijn grote voorkeur.
Terwijl bij het VZH de oefeningen op afstand juist na het volgprogramma en het schot plaatsvinden. Misschien dat ik een heel eind verder was gekomen als de volgorde vrij zou zijn dus dat vind ik ook erg jammer.
Een ondergeschikte hoort niet op onraad af te gaan maar bescherming te zoeken bij zijn meerdere en enkel als deze besluit dat er actie ondernomen moet worden te handelen hierna.
Dat een hond nadien dichter bij de roedel blijft is volgens mij ook vrij logisch, zeker als het "gevaar" niet duidelijk is. (en een pistoolschot moet in de ogen van een hond wel een raadsel zijn)
De hond zal er zeker van willen zijn dat het gevaar geweken is, voor zelfbescherming en bescherming van de roedel.

Oftewijl, je honden vertonen zeeeeeeer normaal hondengedrag volgens mij.
Dat de trainingen niet altijd volgens normaal hondengedrag zijn opgesteld is een andere zaak.
Bij mijn mechelaars merk ik ook wel dat ze waakzamer zijn als er iets is gebeurd wat ze niet vertrouwen, echter blijven ze niet aan m`n zij plakken (jammer genoeg)

Groetjes Ilse
Ilse H jest offline   Reply With Quote