View Single Post
Old 30-05-2006, 16:03   #34
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hoi Sonja,

Dank voor je antwoordt was erg benieuwd, een groot gedeelte van wat ik lees is gewoon natuurlijk gedrag hoor voor een primitief ras ook het rijden op andere honden, ze hebben nu eenmaal een zeer sterk oer/overlevingsgedrag en proberen in rangorde te stijgen hoort hier ook bij.

Ben ook van mening dat deze mensen begeleiding nodig hebben, alleen moet dat wel van iemand zijn die dit dier niet als een 'doorsnee hond' ziet maar ook echt verstand heeft van primitieve rassen, anders zijn ze verder van huis.
Het houden van deze honden in een kennel is eigenlijk niet zo'n goed idee, ze zijn zeer aanhankelijk zoals je ook al beschreef en erg op hun baas gericht.

Hoop dat je al deze vragen en zo niet erg vind, want het is niet eens je eigen hond ...
en ik hoop dat ze aan de tips die je eventueel doorgeeft iets hebben, een uit de hand gelopen situatie kost veel tijd en geduld om op te lossen ... en is voor de hond nog het ergste want zoals ik het zie, grijpt die gewoon de geboden kans om roedelleider te worden.

groet Willy
casa lupo jest offline