View Single Post
Old 17-07-2012, 15:45   #92
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ik heb hierover nog niets over op dit forum gemeld, omdat Tanja dit liever zelf wilde doen!
Maar helaas lukte het haar niet om in te loggen.

Chico/Carinoso is inderdaad heel plotseling overleden op de leeftijd van nog geen anderhalf jaar. Hij heeft gelukkig nooit pijn gehad, maar ik laat het aan Tanja over om hier de verdere details te geven.

Overigens begrijp ik totaal niet de opmerking waarom hij uit oogpunt "van welzijn voor de hond" destijds herplaatst moest worden... Een ieder wist dat hij met een dergelijke afwijking altijd ineens dood kon blijven en dat dit niet/nooit door iemand te voorkomen zou zijn. En of dit nu eerder of later zou gebeuren had niets uitgemaakt....

Maar gelukkig heeft hij het erg naar zijn zin gehad in zijn nieuwe gezin en heeft hij daar vrolijk op de zorgboerderij rond kunnen lopen.
Ik ben blij dat Tanja en haar moeder nog zo'n een fijne tijd samen met Carinoso gehad hebben. En dat zij hem van een onzekere bange hond hebben zien veranderen in een vrolijke, vrije hond die vriendelijk en nieuwsgierig was naar andere honden!
En ook hier wens ik Tanja en haar moeder nogmaals sterkte met het moeten missen van dit bijzondere hondje.

En daarnaast wens ik Tanja en haar stichting ook veel succes en sterkte in hun strijd tegen het voorkomen van hypofysaire dwerggroei!
Want door een simpele test en het voorkomen van een combinatie Drager x Drager kan heel veel honden deze rotziekte (met bijkomende afwijkingen) bespaard blijven!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote