Thread: gedragstest
View Single Post
Old 28-03-2007, 12:12   #6
Ron
Junior Member
 
Ron's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Culemborg
Posts: 79
Default

Je hebt dan nog een verschil van agressie, je hebt honden die gewoon agressief zijn en honden die bang zijn (schuw en zo).
Die worden dan over een kam geschoren?
Mijn eigen hond lupus (Duitse herder) is bang en voorzichtig.
Blaft snel als hij zich niet prettig voelt, maar zal echt niet zomaar bijten, maar als hij in een hoekje zit en iemand moet hem zonodig aanhalen, tja dan zou het best kunnen dat hij bijt.
Maar dan ben je er als baas ook nog bij natuurlijk!!!!
Ik heb mijn hond onder controle, als ik hem roep komt hij gewoon, maar daar staat waarschijnlijk niets over in de test!!!
Ik kan heel veel voorbeelden geven van gedrag wat misschien niet gewenst is, maar wat wel onder controle te houden is door de juiste baas.
En dan al die kleine hondjes die opgetild worden als er een andere hond aan komt, als die een keer los lopen gedragen ze zich pas echt asociaal, dan gebeurt er iets, en dan is de grote hond de dupe.....
Maar oke, die discussie is natuurlijk in de 2e kamer nog niet gevoerd, alleen zien we gelijk de doemsenario's al voor ons
Dus misschien vals het allemaal wel mee, maar een begin maken dat je als hondeneigenaar verplicht wordt om (het liefst al beginnen voordat er een pup/hond wordt aangeschaft) een cursus te volgen, daar ben ik als instructeur natuurlijk niet op tegen
Dan zijn we op de goede weg, maar dat is een utopie, dat zal zeker niet zomaar gebeuren, maar het idee spreekt mij wel aan...

gReetzz.. Ron
Ron jest offline   Reply With Quote