View Single Post
Old 05-12-2011, 02:19   #10
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
In een kennel zal er genoeg ruimte zijn om zo lekker te liggen, bijv. op een pallet of zo.
Het hok is vooral voor beschutting en is zoals Wilko al schrijft sneller te "verwarmen" als het een kleinere ruimte betreft.
Het model met zo'n tochtschot biedt die ruimte dan ook wel, kunnen ze hun kop lekker bij de ingang leggen zodat ze ook nog uitzicht hebben.
Hier heb ik voldoende ruimte dus maken die paar decimeters of een hok meer of minder niet uit en dan is het fijn dat honden zowel binnen als buiten kunnen kiezen hoe ze willen liggen.

groetjes,
Marjan
Ik heb inmiddels de betonplex platen (en metalen beschermingsstrips) gehaald en al voor een groot deel gezaagd en geschilderd. Het slaaphok wordt kaal (buitenmaten) 1,5m breed bij 1,25m diep bij 1m hoog, met een tochtschot.

Ik wil zowieso eerst een aantal maanden wachten met het gebruiken van het slaaphok zodat de temperaturen weer wat kunnen stijgen (het is immers maar een pup). Dan kan de buitenren die ik nu aan het bouwen ben ook dienst gaan doen (nu loopt ze waarschijnlijk nog zonder problemen tussen de spijlen door :-)).

Ik zit nog te twijfelen over isolatie (dat is voor mij de belangrijkste reden om het slaaphok deze afmetingen te maken, en niet een stukje kleiner). Nu kan ik aan de binnenzijde nog een laag isolatie aanbrengen (met daar weer platen overheen), zonder dat de ruimte die overblijft te klein wordt voor een volwassen TSW.
Wilko jest offline   Reply With Quote