View Single Post
Old 07-04-2008, 19:27   #8
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Hoe bedoel je federatie achter RvB aan gaan?

De meeste 2e RV's zijn al jaren aan het proberen om voet tussen de deur in te krijgen bij de RvB.Maar je krijgt nog net een ontvangstbevestiging ,dan houd het op.
Als je niet aangesloten bent bij RV kom je gewoon niet verder.

En de meeste verengingen bestaan al jaren,zo niet tientallen jaren,alleen hoor je er meestal niks van.Omdat er niet geadverteerd mocht worden en bij tentoonstellingen kan je ook niet terecht.
Denk niet dat meerdere RV's er voor zorgen dat de honden niet meer op de standaard lijken.Daar heb je alleen maar fokkers voor nodig die in het groot werken en gewoon hun gang kunnen gaan,omdat er hele slechte controle is door de Raad.

Trouwens ik vind gezondheid in 1e instantie belangrijker als rasstandaard (waarmee ik weer niet wil zeggen dat een hond totaal niet meer lijkend gefokt zou moeten worden).

Als je kijkt naar de hondenrassen,zijn over het algemeen rassen waar mee gewerkt wordt gezonder en minder homogeen.Ook populatie Tsjechen in landen waar veel meer met bonetatie gewerkt werd/wordt.

Snap wel wat je bedoelt hoor.Zowel bij de SWH als bij de TsW zie je tegenwoordig honden waar je niet vrolijk van wordt.En dan heb ik het niet over de honden die dan beetje op de andere Wolfhond lijkt,maar waar de basis kwa bouw en karakter gewoon niks meer van een Wolfhond heeft (en ja gooi beide nu even op een hoop)

Hoop dat er nog wat meer mensen meningen hebben trouwens.Vind dit zinnige discussie.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote