View Single Post
Old 08-04-2008, 10:54   #17
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Monopolypositie is in mijn ogen niet goed.

Maar de RVB heeft ook een monopoly positie. Ok fungeert de RvB als officieel advies-orgaan voor de overheid mbt allerlei honden aanverwante zaken.

Je zou toch denken als er een redelijke groep leden van een RV (b.v 25%) aangeeft aan de RVB dat er mistanden zijn, op welk gebied dan ook, binnen een RV dat de RVB dan een ONAFHANKELIJK onderzoek instelt.

Maar zelfs als dat gebeurt en de uitslag is dat er niks aan de hand is, dan zal die groep van 25% niet tevreden zijn. Ze kunnen dan nergens geen "second opion" vragen en de onvrede zal blijven bestaan.....tja dan slaan mensen de handen ineen en een nieuwe "vereniging" is geboren.


Daarnaast is het m.i. bijna onmogelijk om te verwachten dat een paar duizend hondenbezitters van één bepaald ras allemaal tevreden zulen zijn over één RV. Er zullen altijd mensen blijven "die het er niet mee eens zijn" en die kunnen zich dan weer gaan afsplitsen.......moeilijk hoor

Ik ben ook wel van mening dat het fokken erg is doorgeschoten. Ik bedoel daarmee dat men ooit is, is begonnen met fokken uit passie, enthousiasme en hobby en dat het allemaal liefde werk oud papier was...maar dat was niet erg want het was tenslotte een hobby en die kosten geld.

Maar geld is een vervelend goedje (wel makkelijk als je er veel van heb denk ik) en dat heeft wel invloed op mensen. Geld en status gaan meespelen, hoe beter mijn pups hoe duurder ze zijn. (of is het hoe duurder ze zijn hoe beter ze lijken) Maar prijzen ver over de 1000 euro voor en pup en dan een nestje van 6 pups hebben dan gaan er bij veel (niet allemaal) ook echt andere belangen meespelen. En met die belangen dan weer op één lijn zien te komen met al die andere leden en fokkers...pfhoe zal niet meevallen.. en dat dan bij meer dan 400 rassen.

Maar wel een zeer interessante discussie

Bert
herder jest offline   Reply With Quote