Thread: Verzorging
View Single Post
Old 14-09-2011, 02:47   #6
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Uitlaten 3x per dag waarvan in de middag een flinke wandeling.

Tuin Tsjechen kunnen graven houdt daar rekening mee, tuinhekje open maken geen probleem dus zorg dat je hier een goede sluiting op hebt.

In het begin stond Lupo boven op de schuur zodra ik de tuin uit ging 2 meter hoog ergens opspringen is geen probleem. Doet hij nu niet meer heeft nu het vertrouwen dat ik zo terug ben.

Schutting van 1.80 is in principe hoog genoeg maar voor Mizar geen probleem om even bij de buurman te kijken wat hij aan het doen is.

Water om de tuin houdt ze niet tegen Lupo en Mizar springen zo de sloot of gracht in als er aan de andere kant iets is wat hun aandacht vraagt.

Voer KVV (kant en Klaar vers vlees) dat ik bij een slager haal die zelf Carno Corso's fokt. verder na de avondwandeling een stuk kip als avond snack. Verder hoefjes, botten enz voor de tanden en het lekker bezig zijn. Water drinken ze het liefst uit de vijver in de tuin of plassen in de straat of sloten in het park. Het drinkwater staat er meer voor de show als dat het echt gedronken wordt.

Borstelen tijdens de rui een aantal keer per week en anders niet echt nodig.

Verder wel iets met hem gaan doen, gedrag en gehoorzaamheid, behendigheid, praktijk of gewoon speuren of wat je wil. Fietsen nou ja ernaast lopen vinden ze ook fijn maar van geestelijk uitdagen worden ze moeier.

Voor als je weg gaat een goede en stevige bench een draad bench is geen partij voor een Tsjech die eruit wil. Lupo gaat altijd in de bench als we weggaan. Mizar kan gewoon los in huis en Coco gaat alleen voor de nacht nog in de bench. Slapen doen Lupo en Mizar bij ons op de slaapkamer.

Oh ja ook voor in de auto een goede bench als je hem daar soms alleen even in wil achter laten. Ik zorg ervoor dat ik bijv. niet hoef te tanken als ik ze alleen mee heb in de auto of ik neem ze mee naar binnen bij het afrekenen. Tsjechen hebben al menig auto van binnen opnieuw ingericht.

Gerard

Last edited by gerard&monique; 14-09-2011 at 02:51.
gerard&monique jest offline   Reply With Quote