View Single Post
Old 11-06-2012, 19:51   #2
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Jeetje zeg wilko, wat een verhaal. En wat een stom baasje zeg, dat die jou grijpt i.p.v. zijn hond. Goed te horen dat met styxie en haar vriendje alles goed is afgelopen!

Met Kaeley heb ik gelukkig zelf nog geen agressie problemen met andere honden gehad, maar ze was wel een angsthaas van zichzelf (wat gelukkig steeds beter gaat).

De hond van mijn ouders (golden) heeft ook wel eens veranderd gedrag gehad nadat die was aangevallen. Wat wij toen gedaan hebben is net alsof er niets aan de hand was. Dus niet dingen zeggen als "arm hondje" of "kom maar hier" of wanneer ze zeuren om aandacht deze geven. Zoals je eigenlijk al aangeeft. Wat mij ook belangrijk lijkt is om terug te gaan naar de plek van ongeval en styx te laten merken dat het niet alleen eng is daar, zodat ze positieve associaties weer opbouwt.

Mijn ervaring als Kaeley weer eens bang was geweest van het een of ander. (echt bang of in paniek, en niet een beetje opzijspringerig) Dan zat ze een dag of twee aan de diarree, preceis zoals je zegt, vele kleine beetjes en was ze erg zeurderig en moest ook vaak (bijna ieder uur) een plasje doen. Meestal trok het met een dag of twee allemaal weer weg als ik normaal tegen haar bleef doen en niet alsof ze zielig of speciaal was.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote