View Single Post
Old 07-10-2010, 18:59   #15
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
Pfftt...
Dus dan zouden die andere 9 honden eigenlijk ook opnieuw getest moeten worden,
want je weet nu niet welke testen betrouwbaar zijn en welke niet.
.
Over de uitslagen van de testen bestaat geen enkele twijfel hoor!
Alle testen die uitgevoerd zijn, zijn betrouwbaar. Maar er zijn in dit geval fouten gemaakt met het vermelden van chip nrs en de honden zijn niet door de DA geïdentificeerd op basis van hun chip.

Tja... een vergissing is menselijk en dat kan iedereen overkomen!
Daarom zijn er wat bloedafname betreft ook protocollen voor het checken van chip nrs.
En een DA hoort m.i. daarbij ook nooit van "te goeder trouw", "vriendschap" etc. uit te gaan als hij/zij tekent voor de identificatie van een hond!

In dit geval heeft dus zowel de fokker als de DA een fout begaan.
Wanneer ik samen met Judith of een andere DA bloed afneem checken we alles zelfs dubbel om menselijke fouten te voorkomen.
En zeker wanneer het een bloedafname van een groep honden betreft, is zorgvuldigheid en dubbel check geboden!

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Ik denk dat het goed zou zijn als die honden uit de lijsten van geteste honden gehaald worden, want nu is er net zoveel zeker als dat deze niet getest zouden zijn.
Rot maar helaas waar
Als ik kopieën van officiële test uitslagen ontvang, ga ik er vanuit dat dit ook werkelijk de uitslag van de vermelde hond is en dat de hond door de DA aan de hand van de chip geïdentificeerd is.
Maar het is voor mij geen doen om alle honden nog eens zelf te identificeren!
In dit geval weet ik nu toevallig dat er bij de bloedafname geen identificatie van de chip door de DA plaats vond.
Maar wie zegt mij dat dit niet bij veel meer honden gedaan werd?
Ik moet bij de vermelding van uitslagen dus zelf ook er "te goeder trouw" van uitgaan dat er inderdaad altijd ook een identificatie plaats vond.
Ik kan er nu dus niet aan beginnen om honden bij lijsten bij de test uitslagen te gaan verwijderen.

Maar om alle eventuele "praatjes en geruchten" voorgoed de wereld uit te helpen, zou het voor de fokker inderdaad een optie kunnen zijn om de DA te verzoeken om ook van deze honden opnieuw bloed af te nemen en de chip te checken. En wellicht is Utrecht ook bereid om dan deze testen opnieuw uit te voeren. Maar dat is niet aan mij, maar een keuze voor de fokker!

Persoonlijk denk ik ook dat er geen sprake was van "boos opzet", maar dat er enerzijds sprake was van het vermelden van een verkeerd chip nr (waarbij wellicht een andere hond uit die groep ook een verkeerd chip nr kreeg). En anderzijds was het de fout van de DA om niet te checken.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote