View Single Post
Old 09-05-2006, 00:50   #27
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Bea,

Zoals je al gemerkt hebt (je zoekt al heel lang een plaats voor beide honden samen) zijn er maar weinig mensen die bereid zijn om twee tsjechen tegelijk op te nemen.

Heel vaak kijken wij mensen altijd allen vanuit een menselijk standpunt en gevoelens naar zoiets. Maar in mijn jarenlange ervaring met honden (en herplaatsers) heb ik juist in dit soort gevallen gezien, dat deze honden heel vaak (als ze individueel veel meer aandacht krijgen) helemaal opbloeien in plaats van wegkwijnen

In jouw geval zou ik dus heel blij zijn als ik al een goede plek voor een van de twee gevonden had!
Natuurlijk zal de teef die bij je achterblijft haar "maatje"de eerste dagen missen. Maar geef haar wat extra aandacht en ga wat super leuke dingen met haar doen! Verander ook wat dagelijkse "gewoonte patronen" (bv tijdstip van voeren) en binnen de kortste keren zijn ze gewend aan de nieuwe situatie.

En even nog wat anders, (zoals ik je in persoonlijke mails al eens aangaf), een foto van je hond helpt ook al om mensen geinteresseerd te maken. Nu staan jouw honden al lange tijd bij de herplaatsers zonder foto en hebben mensen ook geen enkel idee om wat voor soort Tsw het gaat

En misschien wil je voor alle (inmiddels nieuwe mensen op dit forum) ook vertellen waarom je je beide teven wilt herplaatsen.(dan is het bv ook duidelijk dat het geen meiden met onhandelbaar gedrag zijn )

Ik zal voor je duimen dat je op de 16e een goed en fijn nieuw "thuis" voor een van de twee dames gevonden zult hebben!

Groetjes
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote