|
![]() |
#1 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Hallo allemaal
Wij willen deze zomer van 5-8 tot 13-8, met onze honden naar het zomertrainingskamp in Slowakije. Zijn er meer mensen hier op het forum die daar naar toe gaan ? Of er al wel eens naar toe zijn geweest, en hoe was dat ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Ik weet dat Koos & Letty er naar toe gaan met enkele honden,
en ook Kim & Arent (kobesen) gaan met ons mee. Voor de rest nog iemand ???? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
Yep, ik (Kim dus) ga ook en heb er heeeeeeeeeeel veel zin in. 10 dagen lekker intensief met de honden in de weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Hier wat info voor de mensen die van de zomer samen met hun TsW op vakantie willen gaan, en het leuk vinden om dan ook wat met hun hond te doen en andere TsW eigenaren te ontmoeten.
Er zijn dit jaar 5 zomerkampen voor TsW’s en hun eigenaren: *** TsW zomerkamp van de duits Club - Neustadt/Harz (D) 09/07/2006 - 16/07/2006 http://www.wolfdog.org/eng/events/864.html Dit is het enige zomerkamp van de duitse club waarje de meeste (aktieve) TsW eigenaren in Duitsland kunt ontmoeten. Er is ook een jeugdpresentatie en bonitatie (14/07/2006) keurmeester is de wel bekende Sona Bognarowa (uit Slovakia) en een speciale Show voor TsW’s (15/07/2006) keurmeester Stefan Stefik (President van de Slowaakse Kennel Club). *** Zomer trainingskamp voor TsW – van het Moravische deel van de club -Jevisovice (Tsjechië) 15/07/2006 - 30/07/2006 http://www.wolfdog.org/eng/events/603.html Dit kamp lijkt op het welbekende zomerkamp in Lazne Belohrad. Maar dit kamp in Jevisovice (Moravia) is plezieriger. Het vindt plaats op de prive grond van de familie Matusinec (kennel Dakmat). Natuurlijk kun je daar ook trainen en ook is er de mogelijkheid om examens doen ZPO, ZPU1, ZPU2 (25.07.2006) Dus wanneer je een paar rustige dagen wilt samen met andere TsW eigenaren uit Moravie is dit een goede keuze voor je. Het is handig wanneer je Duits kunt spreken, de organisatoren van dit kamp verstaan en spreken dit ook. De training zal gegeven worden door Helena Hloubackova (kennel Sotis). Aan het eind van dit zomerkamp is er de K.Matusinec Memorial (vijfkamp voor TsW eigenaren) (27/07/2006 - 28/07/2006) en een speciale honden show voor TsW’s (29/07/2006). En daar ben je vanzelfsprekend ook welkom! *** Zomer trainingskamp voor TsW – van het Tsjechische deel van de club - Lázne Belohrad (Tsjechië) 30/07/2006 - 12/08/2006 http://www.wolfdog.org/eng/events/853.html De organisator van dit kamp is Vanca Zeisek (kennel z Litavske kotliny) Hij organiseert ook het zomerkamp in Nadejkov maar ook de meeste TsW bijeenkomsten en wedstrijden. Hoe dit kamp er uit ziet: de eerste week zijn er een heleboel trainingen en in de tweede week zijn er examens. Een dag daar ziet er ongeveer zo uit: in de ochtend tracking, daarna, ontbijt, verdedigingswerk en een lunch. Dan is er even pauze en om 14.00 uur begint de training voor shows en Bonitatie en gehoorzaamheid in groepen. Na het avondeten is er weer verdedigingswerk. Maar het meest belangrijke is: als je niet wilt trainen, HET HOEFT NIET! Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om alleen voor een gedeelte deel te nemen, zoals bv voor Bonitatie of gehoorzaamheid. Of je doet om de dag aan een training mee. Of simpel gezegd: jij beslist!! In feite ben je per dag ook alleen maar in staat om aan een paar lessen deel te nemen, omdat de honden niet in staat zijn om echt de hele dag alleen maar te trainen! Bovendien is er bijna iedere dag wel wat te doen voor de eigenaren: uitstapje naar de dierentuin (je kunt je hond meenemen), nacht safari, uitstapjes naar beroemde plaatsen en bergen, stadswandelingen (het is een mooie stad: “Lazne” betekent “bron”:gezond water) Ook wanneer het te heet is om te trainen maken we uitstapjes naar kastelen of we gaan met z’n allen naar het zwembad. Je zult ook geen taalproblemen hebben in dit kamp wanneer je Duits of Engels kunt spreken. Als alles goed gaat zullen er niet alleen mensen uit Tsjechië komen, maar ook uit Polen, Holland, Litouwen en Duitsland. (De examens zijn ook erg goedkoop: ongeveer 7 tot 10 euro voor iedere test). *** Zomer trainingskamp voor TsW - Trusalova(Slowakije) 05/08/2006 - 13/08/2006 http://www.wolfdog.org/eng/events/854.html Dit is het enige zomerkamp dat door de Slowaakse TsW club georganiseerd wordt. En het is een geweldig leuk kamp voor de hele familie. Er wordt maar een beetje training gedaan (2 x gehoorzaamheid, 1 x verdedigingswerk) en dan alleen de basis van gehoorzaamheid en verdedigingswerk. Dit jaar zal dit gegeven worden door de professionele trainers van de TART groep. De Slowaken organiseren iets voor iedere dag: een dag-trip naar de bergen (het is niet bijzonder voor de Slowaken zelf omdat ze geregeld zulke trips maken, maar het kan heel bijzonder zijn voor gewone mensen!), een volgende dag weer een orientatie tocht met honden, volleybal wedstrijden etc. Iedere dag is er ook iets voor kinderen te doen Jan Polony (kennel Foncorda) is een expert in het organiseren van spelen voor hen. Iedere avond is er een kampvuur voor alle deelnemers (vergeet niet wat Nederlandse liedjes in te studeren!) Er is ook de mogelijkheid om deel te nemen aan de jeugdpresentatie en de bonitatie op 12/08/2006. Op zaterdag is er altijd de Bonitatie. *** Zomer trainingskamp voor TART - Zirovnice (Tsjechië) 12/08/2006 - 26/08/2006 http://www.wolfdog.org/eng/events/851.html TART is de speciale club training voor professionele werkhonden. Dus dit zomerkamp is (bijna altijd) alleen voor zeer gevorderde honden; het is niet alleen voor CsW’s maar ook voor alle rassen die als echte werkhonden worden ingezet (beveiliging, politie, leger) Het is een zware training die de hele dag duurt, maar zij trainen ook niet voor sport maar voor echt werk. Het is echt een fantastisch kamp voor iedereen die werkt met zijn TsW En als er iemand van jullie naar zo'n kamp geweest is, maak dan na afloop een leuk verslagje van voor op dit forum! Alvast bedankt! Groeten, Mijke
![]() |
#5 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Hoi
Koos & Letty met ? honden (de Graaff, kennel van Goverwelle) Kim & Arent met 2 honden (kobesen) en Bert, ik, 2 kids en 2 honden ( "van 't Aelse Sluske"), hopen naar het zomerkamp in Slowakije te gaan van 5 tot 13 augustus. Ik vind het best wel spannend ![]() voor ons is alles nieuw en onbekend ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Ik (en waarschijnlijk meerdere forum lezers
![]() ![]() Alhoewel ik geen ervaring heb met dit kamp, weet ik uit ervaring wel dat kids en doggy's zulke bijeenkomsten hartstikke leuk vinden! Het rijden valt in de praktijk ook best wel mee, dus Stefanie bereid je maar voor op een leuke tijd met bijzondere en nieuwe ervaringen en lekker genieten voor jullie allemaal! Groeten Mijke
![]() |
#7 |
Member
|
![]()
Hallo
![]() Wij hopen dat er nog plek is en gaan dan met Jourdy naar het zomerkamp in Tsjechië ![]() Groetjes, Patty |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
Hoi Patty,
ga gezellig met ons mee ![]() Ja net zoals Stefanie zegt gaan Kim (ik dus) en Arent (mijn vent) ook mee. Ik zal een dagboek bij houden speciaal voor hier op het forum. Groetjes Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
|
![]()
Helaas Kim
![]() En als het goed bevalt, proberen we volgend jaar Slowakije...maar dan gaan jullie zeker naar Tsjechië hihi Groetjes, Patty |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
nee hoor, dan gaan wij fijn iets met zijn alle bespreken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Hallo allemaal
Gisteren zijn wij thuisgekomen. Wij zijn naar het zomerkamp in Slowakije geweest. Na een dagje rijden kwamen we in de loop van vrijdag 4 augustus aan op het zomerkamp in Tsjechië. Koos, Letty, Patty en Jarno waren daar al de hele week. Boeltje uitgepakt en met z'n alle heerlijk uit eten geweest. Later op de avond zijn Patty en Jarno, weer richting Nederland vertrokken en zijn wij gaan slapen. De volgende ochtend ontbijtje op en weer in de auto richting Slowakije. Daar werden we zaterdagmiddag heel hartelijk ontvangen, en kregen onze kamer toegewezen. Zondag waren we 'vrij', er kwamen die dag nog meer mensen aan. Vanaf maandag zag onze dag er als volgt uit: 8 uur ontbijt, half 10 speuren, 12.30 lunch, 16.00 uur gehoorzaamheid, 18.00 uur diner en 's avonds met z'n alle om het kampvuur. Je mocht overal aan meedoen, maar er was niets verplicht ! Het verbaasde mij dat Indy (8 maanden) het speuren zo snel opnam. De gehoorzaamheid ging ook wel, maar ze is nog duidelijk een beginneling. De mensen zin er erg vriendelijk en gastvrij. Ondanks dat wij hun taal niet spreken, betrokken ze ons overal bij in het Engels of Duits. Ook de kinderen hadden het goed naar hun zin, op woensdag was er speciaal voor hun een speurtocht uitgezet. Op donderdag was er een wandeling van 28 km. naar de waterval, die om 9.00 uur startte. Sommige onder ons bleven 'thuis' en sommige hadden er toch wel wat moeite mee. 's Avonds om 21.00 uur kwamen de laatste terug. Op zaterdag was er de bonitatie voor volwassen honden. Nu ik het in het echt gezien heb, moet ik zeggen dat dat echt erg mee valt. De 'dreiging' was een mevrouw die met een takje zwaaide, en het schot was zo ver weg dat de meeste honden er bijna niet op reageerde. Ik heb met Indy aan de jeugd-bonitatie meegedaan, wat eigenlijk alleen maar je hond laten zien is en de tanden bekijken. Zij kreeg daarvoor een 'zeer goed'. Zondagochtend zijn we na het ontbijt weer vertrokken, zondagavond in Tsjechië, in een hotel overnacht. Aan het begin van de maandagavond waren we weer thuis. Al met al hebben wij, en ook de kids, het een erg leuke vakantie gevonden, en het is vast voor herhaling vatbaar. Als je onze foto's wilt bekijken, kijk dan op : http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=82 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Hoi Stefanie,
Hartelijk bedankt voor je verslag! ![]() Wellicht is dit voor meer mensen een aanleiding om volgend jaar ook te gaan! Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Maar ik kon er via deze link niet inkomen ![]() Stuur mij maar even een link met een uitnodiging om je foto's te bekijken ![]() groeten mijke
![]() |
#13 |
Senior Member
|
![]()
![]() |
#14 |
van 't Aelse Sluske
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enne......Jij nog een prettige vakantie !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Angel en Bachata,Luna
|
![]()
Wat een leuke foto's,het gaat er denk ik lekker relaxt aan toe,ook leuk dat er wat voor de kids werd gedaan.
Groetjes Wilma |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musketier
|
![]()
Hoi Stefanie,
Mooie foto`s, lekker 'ruig' gebied voor de honden ![]() Wat goed trouwens een "ZEER GOED" ![]() ![]() Groetjes Bert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Member
|
![]()
Hoi Stefanie,
Wat een leuke foto's! Je kunt zien dat jullie allemaal veel plezier hebben gehad ![]() Groetjes, Patty |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Member
|
![]()
Hallo
![]() In navolging van Stefanie (en had ik natuurlijk al veel eerder kunnen doen ![]() De heenreis verliep prima, we waren s'avonds vertrokken en Jourdy heeft de hele weg rustig liggen slapen. Vlak voor de Poolse grens Koos en Letty in 1x gevonden, daar koffie/thee gedronken en de honden even uitgelaten. Toen naar Polen...jehiemig! Wat een wegen zeg! Hoewel wegen kun je het dus niet noemen...pfffffffff...Poolse grens geen problemen en door naar de Tsjechische border...daar werd niet eens naar het paspoort van Jourdy gevraagd en hup weer door. In Tjechië eerst in twee dorpjes wat rondgekeken; Letty en Koos waren op zoek naar kettingen om de honden mee vast te kunnen leggen...nergens gevonden, bij het tweede dorp koffie/thee gedronken en Jourdy heeft overal meegelopen en ging in het koffie-winkeltje gewoon rustig erbij liggen. Bij het kamp aangekomen een huisje toegewezen gekregen en achteraf bekeken hadden we een fijne lokatie...we konden alles overzien, zaten niet te dicht op anderen en konden de auto naast het huisje zetten. Na het uitpakken met de honden gaan wandelen en daar kon Jourdy ook lekker los mee...wat heeft die de hele week gesjeesd zeg hahahaha We zijn die eerste dag ergens in de omgeving gaan eten en dat was heerlijk! En koste gewoon niets...met zijn vieren hoofgerecht, drinken erbij en Koos&Letty nog een nagerecht; alles samen voor nog geen 25 euries... De 1e avond slapen...muggen waren er nauwelijks, maar wel heel veel van die vieze zwarte vette torren...getsie derrie...die dus eerst liggen kapot meppen hahahaha... Jourdy vind een stapelbed ook lekker liggen; die heeft de hele week bij mij op bed gelegen. Als hij s'avonds bekaf was en ik zei "kom we gaan naar het huisje" Stond ie op en liep regelrecht naar het huis, trapje op en plofte op het bed neer. De hygiëne in het douche/wc huis was ook niet echt fris...van diezelfde vieze beesten overal, maar ach ja...je bent daar eigenlijk aan het kamperen, dus of doodmeppen die dingen of erover heen lopen... Op zondag zijn we naar Praag geweest; prachtige stad! Hebben we de honden niet meegenomen trouwens..was maar goed ook, want het was wel erg warm die dag. Terug in het kamp onze eerste Tsjechische maaltijd...weet niet eens meer wat het was...maar over het algemeen vielen de maaltijden reuze mee. Koos&Letty vonden het eten ook beter als vorige jaren. Af en toe zaten er dingen bij, waarvan we zoiets hadden...oké, dat eet ik never nooit meer hahaha en vooral het ontbijt was minder geslaagd, dus was ik blij met mijn Unox smeerleverworstblikkies (gelukkig had Letty me voor vertrek al de tip gegeven, wat dingetjes mee te nemen, voor het geval dat..bedankt Letty!) Op donderdag en vrijdag na was de dag-indeling ongeveer hetzelfde: s'morgens om zeven was er speuren (hebben we dus nooit gehaald, werden pas rond zevenen wakker), om half negen ontbijt, om half tien een training; hetzij pakwerk of gehoorzaamheidstraining, later op de ochtend showtraining, half een lunch, om twee uur showtraining of pakwerk, om vijf uur pakwerk/voorbereiding bonitatie, om zes uur eten en dan was er meestal weer pakwerk. Ik heb 1x met Jourdy pakwerk geprobeerd..was trouwens een hele goede trainer die die dat deed. Jourdy snapte het niet echt (en ik ook niet) en de pakwerker gebaarde dat het genoeg was. Toen de wat meer getrainde honden kwamen, stond Jourdy er met zijn staart tussen de benen bij...heb hem toen een paar keer meegenomen even een stukkie lopen en daarna erweer bij gaan staan, maar hij vond het maar niks. Omdat Jarno en ik hetzelf ook niet echt leuk vinden, besloten het daar verder bij te laten...wel de rest van de week af en toe Jourdy meegenomen naar het veld tijdens het pakwerk, om hem te laten zien/ervaren dat er niks engs gebeurde en tegen het eind stond hij er dan ook iedere keer weer ontspannen erbij. Jarno en ik hebben allebei een keer meegedaan aan de show-training en dat ging hartstikke goed...beetje te goed misschien hahaha...veel honden stonden met de staart tussen de benen bij de keurmeester en sommige zelfs te grommen, maar Jourdy liep vrolijk met me mee en wilde de keurmeester zelfs knuffelen...de hele week moest de Tsjechische dame lachen als ze Jourdy voorbij zag komen... Donderdag zijn we met Koos&Letty, Dino, Kitty, Ilo, Jourdy en Jarno en ikzelf zei de gek naar de dierentuin geweest...oja...Jarno en ik zijn dinsdagavond nog op de nacht-safari meegeweest, maar das nog een heel ander verhaal hihi, kom ik nog op terug... De hyena's vond Jourdy maar spannend...die renden wat op en neer en daar stond hij te kijken of hij niet mee kon gaan spelen...de rest van de dieren interesseerde hem niet echt en hij liep ook prima mee tussen alle andere mensen en honden...was nog best druk daarzo! Dino heeft met Jarno meegelopen en die wilde wel met wat meer beesten in contact komen hahaha...vooral een nijlpaard leek hem wel leuk hihihi... Het heeft donderdag de hele dag wat geregend en net toen we wat wilden eten,natuurlijk even wat harder...gelukkig nog een droge plek gevonden en lekker gegeten. Al met al een hele ervaring en een prachtige zoo met heel veel zebri's (en dan zebri met een rollende r uitspreken :-) Tijdens de nacht-safarie ook nog gelachen...Jarno en ik zaten achter een stel uit Duitsland (op het kamp leren kennen) op het dakgedeelte van de bus. Jarno is twee keer bijna onthoofd door een tak en kreeg een keer de pet van de Duitser voor ons tegen zijn hoofd aan gevlogen...was dus meer survival hahaha...wel een aparte ervaring zo in het donker door zo'n park. Alleen verstaan we natuurlijk geen Tjechisch, dus het was bla bla bla bla bla Zebri's...bla bla bla zebri's antalopies bla bla bla zebri's bla bla bla :-) :-) :-) Tijdens de ochtendwandeling ben ik 1x niet meegeweest en toen kwam Jarno terug met een opgedroogde bloedneus; bleek Kitty plotseling langs hem afgerend te zijn en gewoon omhoog tegen zijn neus aangesprongen kaboem een klap en haar neus bleek dus harder te zijn als Jarno;s neus...maf beest! Een andere keer was Koos niet mee en toen liepen we te wandelen en plotseling begon Dino een paar keer zijn neus in de lucht te steken..nog geen vijf meter verder sprongen geheel onverwacht twee ree-en vlak voor onze neus het pad over! Dino springt er achter aan en toen knapte de riem...weg was ie! Na een aantal keer roepen kwam hij weer vrolijk terug, zonder bloed, dus het is met een sisser afgelopen... Woensdag middag zijn Jarno en ik met Jourdy zelf wat gaan toeren en in een plaatsje wat rondgelopen en een dik uur op een terrasje gezeten...zaten we midden tussen de Nederlanders en wat denk je...zit er een gezin met twee kinderen, die Remia bij hun frietjes wilde...moeders doet haar handtas open en haalt - jawel - een fles Remia eruit! Moest meteen aan die reclame denken hahaha. Er was inmiddels ook een groepje Nederlandse jeugd gaan zitten en die vroegen na een tijdje of ze misschien ook wat Remia mochten hahaha...sjonge jonge... Nog een ander gezin uit Nederland was aan het zeuren over de rekening...ze hadden kaas bij een gerecht gekregen wat niet op de kaart stond en wilde dat niet betalen..heb naderhand gekeken, stond er dus wel bij en ook in het Duits...pfffff...weer een lekker beeld van Nederlanders achtergelaten...Jarno en ik hebben maar een flinke fooi gegeven om ook nog een postief beeld van Nederlanders achter te laten... Vrijdag (de laatste dag voor Jarno en mij) waren er examens, dus zijn Jarno en ik onze laatste kronen gaan spenderen aan wat soevenirs...s'middags heeft Jarno geslapen ter voorbereiding van de terugreis en nadat Stefanie en gezin waren aangekomen, hebben we eerst koffie gedronken, daarna zijn we weer lekker gaan uit eten en weer terug in het kamp hebben Jarno en ik ons boeltje ingepakt en zijn we naar huis gereden. Groetjes, Patty ps: foto's volgen nog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Junior Member