Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-09-2007, 18:45   #1
Manishdra
Junior Member

Manishdra's Avatar

Default Jeuk

Anuki heeft de laatste tijd heel veel last van jeuk. Ze krabt, bijt, knabbelt en likt aan haar poten, oksels, kin en kruis. Zodra je haar iets stevig aait begint ze al mee te krabben met haar poten.

Het was ons vanaf het begin dat we haar hadden al opgevallen dat ze zich vaker krabte en kriebeliger was dan Wolfje. Maar in de lente ging het naar kapotte oksels en het knagen aan de poten. De DA zei dat het waarschijnlijk pollen was en het zou vanzelf overgaan.

In de zomervakantie was het ook een stuk minder. Maar sinds enkele weken is het weer begonnen. Haar oksels zijn weer kapot. Nu is het herfst dus de pollen zullen het niet zijn.

Wat zou het wel kunnen zijn? Als ik google op internet zou het van alles kunnen zijn, van allergie tot vlooien tot daar weer een allergie op en een slecht vachtconditie, haar vachtconditie is goed.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 16-09-2007, 19:13   #2
herder
Musketier

herder's Avatar

Hoi Hanna,

Jeuk kan ook een gevolg zijn van (over)volle anaalklieren.
Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 16-09-2007, 21:47   #3
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Is er ook al aan een voedselallergie gedacht?
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 08:04   #4
Patty33
Member

Patty33's Avatar

Hoi Hanna,

Zoals ik het lees had ze voor de zomer extremer last van jeuk en nu na de zomer begint het weer? Als eerste komt in me op, dat ze extra gevoelig reageert op de rui-periode.

Je kan proberen of zeewier geven helpt. Kan je kant-en-klaar kopen bij de meeste dierenspeciaalzaken. Dit is erg goed voor de vacht en huid in het algemeen. Onze Nikki (HH) had toen we haar kregen een enorm doffe stugge vacht en nu heeft ze een heerlijke zachte glanzende vacht.
Ook Jourdy heb ik het een tijdje gegeven en die heeft ook een lekker zachte vacht.

Maakt dat geen verschil wat het jeuken betreft, zou ik toch eens ander voer proberen. Nikki zit nu weer midden in de rui en nu we haar inmiddels ander voer geven , heeft ze er deze keer veel minder last van.

Succes!
Groetjes,
Patty
Old 17-09-2007, 13:09   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Hoi Hanna,

Denzel heeft ook last van jeuk. Zijn wintervacht begint te komen en ze kunnen van stekende haartjes ook jeuk krijgen.

Groetjes Kim
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 18:51   #6
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Hanna

Mijn honden hebben geen probleem met anaalklieren, zijn vlooivrij en hebben op het ogenblik ook een "hoog kriebelig" gehalte.
Vooral TsW Chezka krabbelt op zo'n aanstekelijke wijze dat je er haast zelf jeuk van krijgt!

Mijn ervaring is dat het zich bij mijn doggy's beperkt tot de periodes van wintervacht krijgen en wintervacht verliezen.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules