![]() |
![]() |
|
Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]() Goedenavond allemaal. Ik wil me even voorstellen. ik ben een vrouw van 50 jaar, getrouwd, en in het bezit van een tjechoslowaakse wolfshond die wij 11 jaar geleden uit het asiel hebben gehaald als een mechelaar. Vanaf dag een wisten wij al dat dit nooit een mechelaar kon zijn (te groot en tekening is anders), maar ja.....van een TSW hadden we nog nooit gehoord. 11 jaar geleden kwam While E (vernoemd naar een tekenfilmfiguurtje) in ons gezin als een 7,5 maand jonge hond. Hij had een enorme hekel aan mannen.Was erg aggresief als een man hem probeerde te benaderen en de eerste twee weken bleef hij ook uit de buurt van mijn man. Na die weken besefte hij dat mijn man geen bedreiging voor hem was en kwam hij heel voorzichtig kennis maken. Doordat mijn man hem totaal negeerde en het dier ook rustig de tijd gaf om hem te leren kennen is de liefde tussen die twee geboren. De eerste tijd noemde we While E "onze domme belg" want hij begreep echt helemaal niets. Hij kon ons aankijken zo van:"Ik wil graag doen wat je zegt, maar ik versta je niet...ik begrijp niet wat je wilt" Maaaaar, als hij eenmaal begreep wat we bedoelden , deed hij het in het vervolg, zonder verdere training. Alle commando's heeft hij afgekeken van onze andere hond. In de loop der jaren is zijn liefde voor mijn man steeds groter geworden, en tegenwoordig wijkt hij niet meer van zijn zijde. groeten jann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Hallo Jann
![]() Welkom op het forum !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
Welkom op het forum Jann!!
![]() |
#4 |
Musketier
|
![]() ![]() WELKOM!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Welkom op het forum!
Groetjes Yolanda |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Member
|
![]()
Hallo Jann,
Van harte welkom op het forum. Ik ben wel benieuwd naar een foto van While E! En is de tekening/schilderij door jullie zelf gemaakt? Ook leuk om te horen hoe While E is bijgedraait in de loop der jaren. Geniet maar lekker van hem.
![]() |
|
|