|
![]() |
#1 |
Yara
|
![]()
Hoe is jullie ervaring met losloopgebieden voor jullie hond-/en? Net zo beroerd als deze
![]() http://www.hondenbescherming.nl/nieu...-tot-feest.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Niet zover van ons vandaan zijn de 'Drunense Duinen'
Daar kunnen de honden heerlijk los ravotten in het zand. ![]() En wij zelf wonen in een buitengebied, hier zijn gelukkig geen bordjes; VERBODEN VOOR HONDEN. ![]() Last edited by wolfwoman-stefanie; 23-12-2008 at 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Wat de gemeentes te bieden hebben aan losloopgebieden (als ze het uberhaupt al doen!) is vaak droevig en 3 x nix!
![]() En zo stimuleren ze weer het autogebruik van hondenbezitters ![]() Want dan kan je tog beter ff rijden naar een beetje lekker losloopgebied buiten de stad! ![]() http://www.hondenlosloopgebied.nl
![]() |
#4 |
Junior Member
|
![]()
Beetje flauwe 'lekker-puh' reactie van je Stefanie, want er zijn inderdaad heel veel hondenbezitters die vanalles moeten ondernemen om hun hond een beetje te kunnen laten rennen. En dan komt daar nog bij dat Staatsbosbeheer steeds meer gebieden, waar ze vroeger los mochten lopen, nu alleen nog aan de lijn mogen. Dus erg rooskleurig ziet het er niet uit in Nederland. In de steden en meeste (grotere) woonplaatsen zijn de meeste losloopgebieden ronduit gevaarlijk met de wegen er strak langs. Ik ben al een keer een hond verloren aan het verkeer terwijl dat een modelhond was onder appél, dus hoe goed hij/zij ook luistert, naast een weg laat ik m'n hond nooit meer los. Het is maar goed dat er vaak wandelingen worden georganiseerd, want zo komen de stadshonden tenminste nog eens ergens.
Wij laten Tycho ook altijd illegaal los in de bossen, en dat doet volgens mij iedereen. Alleen in de natuurreservaten waar loslopend vee is, (Schotse hooglanders, schapen en wilde paarden) en waar we dus uberhaupt niet mogen komen met een hond, houden we hem aan de lijn (dus ook dan zijn we vreselijk in overtreding). Het is gewoon ontzettend jammer dat er zo krampachtig wordt gedaan door onze overheid (geldt trouwens ook voor het verschijnsel men- en ruiterpaden, ben ik inmiddels achter). Groetjes, Monique
![]() |
#5 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
@ Monique, dit heeft niets met "lekker puh" te maken.
Misschien moet je de vraag in het topic beter lezen ![]() Er wordt dus gevraagd naar ieder zijn PERSOONLIJKE ervaring voor het los kunnen laten lopen van zijn of haar hond. En daar heb ik mijn PERSOONLIJKE ervaring op gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Non active.
|
![]()
Als ze je gaan beschouwen als "OUTLAW"
![]() ![]() Want in losloopgebieden waar half NH moet lopen met een Patsdoggie en loslopende freggels en vliegende JR's????? Dat is pas vragen om problemen ![]() ![]() Dus mijn voorkeur gaat uit naar een verboden voor honden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar alles inderdaad met Brutje ![]() Groette Martine.
![]() |
#7 | |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]() Quote:
Ik loop de straat uit (ongev. 50 mtr) en loop zo de uiterwaarden in waar de doggies los kunnen, heerlijk kunnen rennen (kilometers lang) en lekker kunnen zwemmen! Dus.......... lekker puh! ![]() Ook is het maar 10 km rijden om in het grootse losloopgebied te komen van Arnhem en omstreken. De rozendaalsehei. Deze loopt van Rozendaal tot Ede. Ik woon dus op een perfecte locatie. groetjes Kim
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Waarom ben ik je nog nooit tegen gekomen op de rozendaalse hei?
![]() ik loop er regelmatig tussen de middag op maandag en vrijdag.... trouwens wel mooi gebied. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|