waakhond of angstbijter
hallo
het is een tijd geleden dat ik wat heb laten horen van gaya wincy maar ze blijft me verbazen het was de bedoeling dat ik met gaya zou gaan showen maar tot mijn teleurstelling was ze vreselijk bang voor mensen dat kon ik haar niet aandoen dus zet ik het showen uit mijn hoofd ze begon op een leeftijd van anderhalf jaar waaks te blaffen als er iemand langs ons huis voorbij kwam maar als er iemand in huis kwam kroop ze echt in alle hoeken om weg te komen iets wat ik niet deed want ik hoopte dat ze leerde omgaan met mensen ermee vertrouwd raakte toen op een gegeven moment doordat er veel mensen over de vloer komt bij ons begon ze wat brutaler te worden op een afstand ging ze staan blaffen met rechtopstaande nekharen en nam ze een uitdagende houding aan zoals ze met ons wel eens doet om te spelen nu is ze twee jaar oud en sinds een maand is onze fila brasileiro overleden toen hebben we een hollandse herder teef in huis gehaald voor bewaking je zag gaya daardoor veranderen ze werd wat zelfverzekerder ten opzichte van mensen die bij ons kwamen daar was ik wel blij om maar ze verbaasde mij ten zeerste toen er een man binnen kwam die een klusje voor ons deed ze beet hem licht in zijn hond daar schrokken we toch wel van zou ze nu een waakhond worden of een angstbijter ik hoop niet dat dit negatief zal uitpakken want dan zal ik haar apart moeten doen als er iemand binnen komt
groetjes wilma
|