Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Thread Tools Display Modes
Old 20-10-2010, 14:34   #1
loco
Non active.

loco's Avatar

Default Welke eisen moet een fokker aan voldoen wil je er een pup vandaan halen ???

Pure nieuwsgierigheid van mijne zijde .
Aan welke eisen moet een fokker voldoen wil jij er een pup vandaan halen.
hihih en ik heb het er niet over wie is een goede fokker want ook dat is voor een ieder weer verschillend hiihhi en het gaat me ook niet om namen want persoonlijk vind ik die namen helemaal niet belangrijk.
Doe je huiswerk tijdens de zoektocht naar je pup en gebruik je gezonde verstand en dan heb je geen namen nodig maar aan een half woord genoeg .

Tig punten moet een fokker aan voldoen wil ik er een hond vandaan halen ihih ik ben niet zo makkelijk wat me nieuwe pup betrefd.
Als ik op zoek ga naar een hond heeft dat niet alleen met de ouders te maken en het karakter van beide ouders en welke testen die hebben gehad en waar ze vrij van zijn en wat ze mee dragen .

Maar ook nog eens ga ik voor een fokker die 1 a 2 tot maximaal 6 honden heeft en die allemaal gewend zijn om in huis te leven en tuurlijk mag in dat verhaal ook een kennel voor komen.
Maar ik vind het wel belangrijk dat er bij de honden een bepaalde rust zit die je terug vind als er in huis bijvoorbeeld ff een loosmomentje is en dan niet de honden nog steeds heen en weer racen maar gewoon rustig gaan liggen.
Teef ook tijdens de dracht aan der beweging toe komt en niet stil word gelegd omdat ze drachtig is.
Puppen in huis opgroeien.
Als je bij een fokker naar binnen gaat niet het gevoel krijgen dat er achter bepaalde deuren dingen gebeuren waar je gewoon geen getuige van wil zijn.
Ze moeten de hond houden voor de hond, en het fokken geen hoofdzaak vinden.
Dus als de hond zijn nestjes of zijn dekkingen heb gehad niet geruimd worden voor nieuwe en jongere doggies maar gewoon oud mogen worden omdat de fokker gekker is met z'n doggie dan hij met het fokken is.
Euhm ze moeten een gezond verstand van zaken hebben en weten wat ze willen, en hun eigen niet van stuk laten brengen omdat ik een vraag heb die ze niet kunnen beantwoorden.
Maar kom daar gewoon eerlijk voor uit ipv er een heel verhaal omheen draaien.
Het moet wederzijds klikken en ze moeten ook jouw het hemd van het lijf vragen omdat ze graag ook de beste eigenaar voor hun puppespul willen hebben.
Etc etc etc,.............................................. ..............
Ik zal ongetwijveld het een en ander vergeten zijn maar dit is wat ik zo ff snel op kan schrijven.

Groette Martine.

Last edited by loco; 20-10-2010 at 14:40.
loco jest offline   Reply With Quote

Posting Rules