![]() |
#1 |
Member
|
![]()
Hallo
![]() Kunnen jullie mij misschien advies geven over het volgende? Onze Jourdy is inmiddels 6 maanden oud, maar ik laat hem niet (meer) alleen in de bench. Vanaf het begin dat we Jourdy kregen, kon ik -als hij sliep- het hele huis door om bv. het huishouden te doen en dan bleef hij rustig doorslapen. Echter na een aantal weken begon Jourdy - jullie vast niet onbekend ![]() Ik was dus begonnen met het oefenen in het opsluiten in de kamerbench...heel rustig aan stap voor stap iedere keer een paar minuutjes langer. Na een aantal weken kon ik Jourdy een half uur in de bench opsluiten - met een beloning erin en een beloning als ie weer vrij mocht - zonder dat ie compleet overstuur raakte en alles onder plaste, poepte en zn deken sloopte. Heb hem toen 1 keer een minuut of 40 opgesloten en dat was blijkbaar te lang. Dus weer van voor af aan opgebouwd met beloning en alles en het ging weer goed tot een max. van een half uur. Nu had hij een week of vier geleden iets nieuws: Hij raakte zo overstuur, dat hij niet poept of plast en zelfs zn kussen met rust laat, maar hij gaat overgeven! Met het gevolg dat hij sindsdien als hij zich te druk maakt (komt bezoek, tijdens het wandelen, we gaan op bezoek, etc.) niet altijd, maar toch regelmatig spuugde. Ik geef hem nu al twee weken een scheutje kamille-thee in z'n water en dat lijkt te helpen. Alleen gistermiddag had hij (vermoed ik) last van de warmte en tijdens het wandelen moest ie weer spontaan overgeven. Heb de wandeling dus kort gehouden. Echter - overbezorgde miep als ik ben - durf ik hem nu niet meer op te sluiten en even alleen te laten ![]() Ik heb de luxe dat ik hele dagen thuis ben en een paar uurtjes per week vanuit thuis werk, maar soms is het toch handig als je je monstertje even 'kwijt' kan ![]() Wat is jullie idee hierover? Niet te bezorgd zijn, laat maar spugen, dat gaat wel over en gewoon weer het opsluiten/alleen laten opbouwen? Of het toch uitstellen en over een paar weken nog eens opnieuw proberen? Alvast bedankt en groetjes, Patty |
![]() |
![]() |
|
|