Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Thread Tools Display Modes
Old 17-05-2006, 16:21   #11
herder
Musketier

herder's Avatar

Hoi Patty ja klopt kaas loopt hij redelijk warm voor, kaasblokjes had ik n.m. bij me met de tweede kennismaking met hem, maar zeker niet super enthousiast hoor.

Aram heeft zojuist "gevochten" met een Newfoundlander Reu van 1,5 jaar. Kennismaking ging vanuit Aram rustig, maar de NF stond meteen te springen en te stuiteren en sprong met twee voorpoten bovenop Aram, Aram pikte dit niet en beet meteen van zich af, toen de NF al na 2 sec op zijn rug lag schudde Aram het nek vel/vacht wat hij in zijn bek had, de NF verzette zich nog steeds, omdat de eigenaar van de NF in paniek begon te raken, ( ik had hem van te voren verteld wat het probleem zou kunnen zijn, eigenaar is een kennis van me) Heb ik maar ingegrepen, en het gevecht beëindigd. Aram was daarna meteen weer de rust zelf, terwijl de NF Aram uit bleef dagen, zowel Aram als ik hebben dat gedrag genegeerd en dat ging goed, we zijn zo nog een kleine vijf minuten doorgelopen, NF springend en stuiterend, Aram netjes aan de voet volgen,

Wat me wel een beetje verontrust is het schudden wat Aram deed, dit zo betekenen dat het geen rangorde conflict was maar territorium verdedigen, waarbij dus de "bijtrem" niet intreed.

Terrein was voor Aram onbekend, voor de NF bekend, ( `t park) beide honden zaten aan de riem. Beide heeft niet mijn voorkeur, maar ja je bent afhankelijk van wat andere "eisen" als ze bereid zijn je te helpen met jouw "probleem"

De NF heeft geen schade, dus dit betekend dat Aram alleen maar vacht te pakken had.

Met een beetje geluk kan hij vanavond kennis maken met een hele drukke Engelse Stafford Reu, die hebben wat minder vacht dus dat word opletten Zo leer ik Aram en zijn gedrag in ieder geval goed kennen

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote

Posting Rules