![]() |
#1 |
Member
|
![]()
Hallo
![]() Omdat er regelmatig boeken worden gebruikt als voorbeeld in allerlei topics, is het misschien een leuk idee om op dit forum te debateren over al die verschillende boeken? Waarom je een bepaald boek goed of minder goed vindt? Zoals in een ander topic al geschreven: momenteel ben ik zeer enthousiast over het boek: Honden trainen volgens de regels van de natuur met de roedelmethode. Het natuurlijk gedrag van de hond (en weer vanuit het oogpunt van de wolf bekeken) is het uitgangspunt. Er wordt o.a verteld over hoe de rangorde tussen jou - Alpha - en je hond - Omega zou moeten zijn. Dat er geen niet-dominante honden bestaan, dat je heel snel de fout in kan gaan het verkeerde gedrag te belonen, etc... Ook staat hierin dat het niet uitmaakt wanneer jij eet - voor of na de hond. Een goede alpha bepaalt wie, wat, wanneer, hoelang gegeten wordt...wat zeggen jullie nu daarvan?!? Het boek van de hondefluisteraar sprak me ook meteen aan, echter lijkt mij dit zonder een keer een workshop of training te hebben gevolgd, moeilijk om zelf toe te passen...heb het geprobeerd...Als je net als ikzelf een erg verbaal persoontje bent...probeer dan maar eens niet meer te praten tegen je hond ![]() Het zijn zo eens twee voorbeelden ![]() Groetjes, Patty |
![]() |
![]() |
|
|