![]() |
![]() |
|
Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen... |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Musketier
|
![]()
Ik ben sinds ongeveer 10 dagen mijn kat kwijt, alle instanties afgebeld, dierenambulance/asiel/,politie,opvang.e.d Nergens is mijn kat gemeld of gevonden. Kans is nu groot dat hij is doodgereden. Reden dat ik dit op het TSW forum zet is: Ik ben er al die tijd van uitgegaan dat als mijn kat/dier is doodgereden dan hoor ik dat vanzelf want hij is gechipt!! Dit is dus niet zo!!
Iedere gemeente zorgt ervoor dat dode dieren op de openbare weg worden opgeruimd, ik ging ervan uit dat ieder dood dier dan werd gecontroleerd op een chip, zodat de eigenaar op de hoogte kan worden gebracht. Dit blijkt in veel gemeenten niet zo te zijn, sommige doen het wel, andere maken een foto, weer andere voeren het af naar een destructie bedrijf met alleen een korte beschrijving van het dier in hun "archief". In Oosterhout controleren ze niet op een chip, en maken ze alleen foto`s als het dier er nog een beetje toonbaar uitziet. Mocht je dus ooit je TSW of ander dier kwijt zijn, bel dan ook maar even naar de gemeente is mijn advies, stel dat het ergste is gebeurd kan je hem in ieder geval nog even zien en heb je zekerheid. Ik moet het nu doen met een vage omschrijving van wat mijn kat zou kunnen zijn ![]() Bert. |
![]() |
![]() |
|
|