![]() |
![]() |
|
Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
bah het was al 1 of 2 keer goed gegaan dus wie weet...
ik zou het graag willen dat hij overal zomaar meekon, maar soms gaat dat gewoon niet. En om eerlijk te zijn, hoe graag ik mijn hond ook zie, eens zonder hond weggaan kan echt wel deugdoen ![]() Fin morgen vertrekken we weekje naar belgie en gaat hij gewoon mee, mijn ouders hebben hem al 2 gigantische beenderen klaargelegd... als dat geen hondenvakantie is. Dan krijgt hij ook zijn 3 de vuurwerk van het seizoen te zien... is hij niet bang van dus kunnen we toch daarvan gaan genieten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
|
![]()
mijke: merciekes voor uw antwoord en interessant articel.
Cardhu is wel 20 maand oud, 40 kg 74 cm hoog, de mensen zijn er vaak bang van en ook al reist hij gemakkelijk met de metro, tram bus, trein, tgv, hij blijft wel énorm. + vaak genoeg niet welkom, ook al is hij nog nooit agressief geweest... mensen flippen echt wel vaak als ze hem zien en een hele vakantie moeten uitleggen "nee, het is geen wolf, het is en tjech en blablabla, en nee hij eet geen kinderen op enkel roodkapjes...., 3 per dag om precies te zijn..." dat doen we al een heel jaar door... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]() Quote:
Na zo'n dag ben je kapot en de laatste die dan naar je toekomt om te vragen of het een wolf is, zeg je: Ja de wolven van het park moeten toch ook een keer uitgelaten worden? Zou hem niet aaien, hij is gevaarlijk ![]() Staan ze je aan te kijken alsof je een of andere maloot bent ![]() ![]() Groetjes Kim
![]() |
![]() |
#4 |
Lupo & Mizar
|
![]()
Honden mee op vakantie is soms lastig.
Maar je hebt ze genomen en dat betekent dat je je aan de honden moet aanpassen. Neem Lupo en Mizar gewoon overal mee naar toe. Met mooi weer is het geen probleem blijf op het terras dan hebben de meesten restaurants er geen probleem mee. Toch een probleem ander restaurant, Zelf gaan wij met de honden naar Tsjechie kan je heerlijk wandelen en zijn we nog nooit in een restaurant geweigerd. Okee je kan soms niet alle dingen doen die je zou willen maar aan de andere kant krijg je ook weer veel van je honden terug. Ben een keer zonder honden op vakantie geweest overdag was dat inderdaad gemakkelijk maar 's avonds waardeloos geen hond aan je voeten. Op de camping honden wel aan de ketting want een riem of een touw is echt niet tsjech bestendig. Gebruik je een grondpen deze regelmatig controleren of hij nog goed vast zit. Zorg dat de ketting niet te lang is zodat hij niet van je plaats af kan en houd hem altijd aan de lijn op de camping. Mocht een loslopende hond dan zo dom zijn te dicht bij te komen is het in ieder geval niet jou schuld als hij een stukje staart of oor mist. Achter in de bus hebben wij twee transport kooien. Dus in de schaduw kunnen zij best even alleen blijven met de klep open. Er zijn ook haken te koop waarmee je de klep ook die van een hatchback een stukje kan open laten staan terwijl de klep toch op slot zit. Als je aan de parkeerwachters verteld dat je een hond in de auto hebt dan krijg je meestal een mooi plaatsje toegewezen en lette ze meestal ook nog voor je op de hond. Bij andere atracties hebben ze soms kennels. Even van tevoren informeren wat de mogelijkheden zijn. Ga je in een pension neem dan een goede bench mee maar beter is het om een huisje te huren want dan is het geen probleem als hij tekeer gaat in de bench. Gerard |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Als wij eens op vakantie gaan zonder honden (max. 4 dagen, langer houd ik niet uit
![]() ![]() Moet je natuurlijk wel zo iemand hebben... De honden zijn dan in hun vertrouwde omgeving en je kan als het moet 60 keer per dag bellen om te vragen of alles nog steeds goed met ze gaat ![]() Als je dat bij een pension doet, gaan ze ook hopen dat je hond nooit meer terugkomt denk ik... Eigenlijk hebben wij onze vakanties ook aangepast aan de honden. We gaan nu elk jaar een week naar zee (mét de honden) en ik stuur mijn vriend alleen op wintersport ![]() Een échte zon-vakantie is geleden van toen Yuccah 6 weken oud was (en dus nog bij de fokker). Jennah was toen voor de eerste keer alleen thuis (met dogsitter). Maar we zijn maar 4 dagen weggebleven... 4 helse dagen! Ik miste ze verschrikkelijk. En ook Yuccah ben ik meteen weer gaan bezoeken toen we terugkwamen... Maar ik vind wel dat het je 'recht' is om zonder hond op vakantie te gaan als je dat wil ![]() ![]() Groetjes, Liesbeth
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Ik ben ook zo iemand die niet weg kan zonder honden of kind.
Na een daguitstap ben ik al blij als we weer thuis zijn, en ik van alle kanten besprongen word en onder het hondenslijm plak. De laatste keer dat wij naar Tenerife waren belde ik iedere dag met mijn moeder waar de hond en kat toen waren, en ze was hoogst gecharmeerd dat ik steeds vroeg "hoe is het met Falco en tommie" en dan later in het gesprek eens "en hoe is het met jou" Nee die van ons gaan mee, en zou het echt eens niet kunnen, och dan breng ik ze naar Liesbeth ![]() ![]() Alleen weet ik dan niet of ik Sky nog terug krijg hahaha. Gr Tatiana |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
3 jaar geleden zijn we voor het laatst op vakantie geweest,
naar Slowakije, naar het zomerkamp met hond. Nu wil ik graag een keertje vliegen met man en kids. We gaan 8 dagen naar Turkije, zonder honden. De honden blijven gewoon thuis in hun vertrouwde omgeving, overdag in de grote ren van 8x11 mtr. en 's nachts in hun vertrouwde kennel met eigen nest. Ik heb dan ook een geweldige buurvrouw, die ze iedere dag uit wil laten en eten wil geven. Ik kan ze wel in een pension brengen, maar daar zitten ze waarschijndelijk in een kleiner hokkie, en dat levert meer stress op |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|