Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-05-2011, 20:24   #1
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Default Weer Prijs gewonnen :)

Vandaag hadden Barry en ik weer een wedstrijd van de onderlinge competitie.
Om 11 uur begonnen we dit keer met het vaste parcours, Barry had er duidelijk zin in en ging in volle snelheid om hindernis 2 heen, de sprongen 1 en 2 stonden ook lastig achter elkaar, maar omdat hij zo snel was zat hij al bijna in de tunnel wat de 3e hindernis was toen maar besloten om lekker door te gaan om Barry zo een leuk rondje te kunnen laten lopen, wat natuurlijk een Disc opleverde. Maar baasje was uiterst tevreden over het werk wat Barry had geleverd tijdens het vaste parcours.

De jumping ging boven verwachting goed, ook hier liet Barry zich van zijn goede kant zien, natuurlijk was ik halverwege zo'n beetje weer even het parcours kwijt maar kon me snel genoeg corrigeren om een foutloos parcours met Barry af te leggen Dit leverde hem een 2e plaats op , helemaal niet slecht en een mooie roze piep voor Barry voor zijn prestatie.

Het spelletje was weer een soort van ren je rot door verschillende tunnels, met omhalen om de sprong heen. Ook dit onderdeel foutloos! Dit leverde hem een 4e plaats geen prijs maar baasje natuurlijk weer uiterst tevreden.

Volgens mij zijn de wedstrijden goed voor Barry zijn ego, hij heeft namelijk vandaag WEER een nieuwe vriendin gemaakt . Ze hebben gezellig samen gepeeld en in elkaar liggen happen op de grond. De volgende les zal ik toch zijn vrienden/vriendinnen boekje mee moeten nemen ben ik bang.

http://www.urv.nu/urvweb/index.php/onderlinge-2011 Voor de mensen die bij willen houden hoe we ervoor staan zijn hier de tussenstanden en uitslagen van de wedstrijden te zien.

In iedergeval hebben we weer een leuke dag gehad
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 29-05-2011, 23:02   #2
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Gefeliciteerd met jullie gezamenlijke prestatie !

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 13:20   #3
loco
Non active.

loco's Avatar

Gefeliciteerd .
Old 31-05-2011, 23:08   #4
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

http://www.urv.nu/urvweb/index.php/o...11/tussenstand

zo en dit even volhouden
Old 03-06-2011, 19:29   #5
annomon
Junior Member

annomon's Avatar

SUUUUPERgaaf Judith!! Wow, gefeliciteerd, wat een topper! En wat knap dat-ie gewoon los is op zo'n veld tussen andere honden en zo gefocused blijft (hier word ik wel een beetje jaloers van, haha )
Old 07-06-2011, 22:37   #6
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Vast Parcours
PlaatsNaamNaam hondTijdFoutTotaalPunten1Annet van de SandeMickey59,9055152Lucia MakkinkTika72,29151512DJudith van de WielBarry56,19-DDDRuud VleugelBella94,75-DD

Ik heb dan wel een disc gelopen op het vaste parcourse... maar hij was wel de snelste dus er is zeker hoop!

Over 3 weken heeft Barry een zware zondag voor de boeg..... clubmatch bij de URV EN behendigheidscompetitie....hopelijk kan ik alle onderdelen lopen en sta ik niet net in de ring.
Old 24-06-2011, 00:10   #7
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

Vandaag de laatste les gehad van dit seizoen behendigheid ,
we hadden wat minder hindernissen dan normaal omdat de B1 een soort van examentje had met veel hindernissen, maar dat mocht de pret niet drukken

Vandaag getraind op de wissels en ja juf heeft hier ook nog een filmpje van gemaakt hoe we als debielen de franse wissel aan het oefenen zijn. Ik zelf vind de franse wissel een lastige wissel, dit omdat ik bijna altijd belgisch wissel. Voor de mensen die denken hier een kleine toelichting. Bij het maken van een belgische wissel blijf je naar je hond kijken en stap je zelf naar achteren in de richting waar je naar toe wil gaan je blijft je hond dus continu aankijken en weet precies wat hij aan het doen is. Bij de Franse wissel draai je met je rug naar de hond toe dus dan is het contact even weg, dit is voor mijzelf een erg lastige wissel en dit hebben we dus met een vliegtuigbeweging geoefend , als ik het fimpje krijg dan zet ik hem wel op het forum ,kunnen jullie ook nog eens lachen. Tijdens de oefening zaten de honden even aan de kant en waren we met de cursisten vliegtuigje aan het spelen.. en dit alles om de technieken te verfijnen hihihihihih.

A.S. zondag heeft Barry een drukke dag, nml clubmatch van de URV en op het andere veld weer een wedstrijd van de onderlinge competitie behendigheid, hij moet dus een keer of 4 of 5 aan de bak... zal hem dus waarschijnlijk wel bijna slapend mee naar huis nemen.
Old 14-04-2012, 22:39   #8
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

nog een paar foto's die zijn gemaakt vandaag door een medecursist

Old 16-04-2012, 12:17   #9
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Leuke foto's!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 07-10-2012, 23:39   #10
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

vandaag is er een fimpje gemaakt van Barry op het vaste Parcours, dit keer moest hij helemaal bloot lopen dus zonder halsband/gentle leader een extra uitdaging. Leuk om terug te zien, flink wat foutjes van mezelf die verbetering behoeven , zeker bij de ingang van de palen, maar ja daar was ik even de weg een beetje kwijt.
oh ja de snelste tijd is de helft van Barry zijn tijd
Old 07-10-2012, 23:44   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

wolfwoman-stefanie's Avatar

Ik vind het heel knap van jullie beide !!

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 08-10-2012, 00:00   #12
Puma
Ottokar lovers

Puma's Avatar

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
bij de ingang van de palen, maar ja daar was ik even de weg een beetje kwijt.
oh ja de snelste tijd is de helft van Barry zijn tijd
Fantastisch!!!

Maar eh, inderdaad wel slow motion bij de paaltjes...
Puma jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules