Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-01-2012, 21:19   #1
gerard&monique
Lupo & Mizar

gerard&monique's Avatar

Annemiek,

Wilde het niet bagatelliseren je hebt helemaal gelijk om met hem naar de dierenarts te gaan. Lupo heeft ook last van Giardia gehad en is dood ziek geweest. Heb ik niet mee gemaakt omdat ik hem pas toen hij een jaar was in huis heb gehaald.
Onze eerste Duitse herder pup was ook weken zwaar aan de diarree en de dierenarts kreeg er geen vat op. Op het laatst moest ik haar dragen omdat ze zelf niet meer kon lopen. Op het laatst met een paardemiddel de darmen stil gelegd en later weer opgestart (althans zo heb ik het toen begrepen). Wat waren wij blij toen ze met haar etensbak om eten kwam bedelen want ook eten deed ze niet meer. Ik wens je veel sterkte en hoop dat de problemen snel voorbij zijn.

Gerard
gerard&monique jest offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 22:04   #2
loco
Non active.

loco's Avatar

Beterschap voor Kaeley .
Old 12-01-2012, 22:37   #3
Zarukas
Junior Member

Hier heb ik al jaren goede ervaring met Groene Leem, een geneeskrachtige leemsoort, zowel uitwendig bij wonden als inwendig bij spijsverteringsproblemen te gebruiken. Het neemt zowel mogelijke schadelijke bacteriën vanuit de darmflora op als bindt het vocht waardoor de hond wat meer tijd heeft voedingstoffen uit het eten op te nemen.
Bij diarree het poeder door wat eten mengen. Voor een volwassen hond 2x daags een half, plat afgestreken theelepeltje. Voor een pup bij elke maaltijd een mespuntje. Het kan gewoon gecombineerd worden met de behandeling door de dierenarts. Het is te koop via drogisterijen of reform/gezondheidswinkels.

Anderen die hier ook ervaring mee hebben?

groetjes,
Marjan

Last edited by Zarukas; 13-01-2012 at 03:23.
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules