![]() |
![]() |
|
TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Yvonne van Kessel; 10-01-2013 at 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
n00b
|
![]() Quote:
![]() En inderdaad.. er zijn meer van dit soort weldoeners in hondenland. Een echte weldoener neemt zo'n beestje in huis en zorgt ervoor tot het einde... En gaat niet beestjes oplappen en 250 eurie vragen op marktplaats notabene...
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd ![]() Last edited by Azazel; 11-01-2013 at 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
Ik heb een hond en wil daar een herplaatser bij plaatsen uit het buitenland. Ik kan kiezen: een hond over laten vliegen en er op het vliegveld achter komen dat het niet klikt, waardoor ik de hond toch niet kan opnemen. Maar ik kan ook naar iemand die deze honden tijdelijk opvangt en daar kijken of het klikt. Makkelijk toch? De plaatsingskans van een hond die al in het land is, is daarbij vele malen groter. Mensen kunnen kennismaken met de hond, er vervolgens nog een nachtje over slapen, kijken of het klikt. Als er zo meer honden een passend thuis vinden, wat is er tegen tijdelijke opvang? Daarbij zijn er ook gastgezinnen die de honden dingen bijbrengen die ze nog niet kennen. Dat vergroot de kans op een succesvolle plaatsing. Ook kan het karakter van de hond beter omschreven worden na een observatieperiode, wat de kans op een goede match groter maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
n00b
|
![]() Quote:
En als je geld bespaard, kan je dat geld inzetten om MEER honden op te vangen/helpen. Toch zonde dat je weet dat je voor dat geld 5 honden ipv 1 had kunnen helpen. Zouden ze in Rusland ook Nederlandse zielige gevalletjes over laten komen?
![]() |
![]() |
#5 | |||
Junior Member
|
![]() Quote:
![]() ps In Rusland is het afmaakbeleid wel wat anders dan in bijvoorbeeld Spanje, maar in beide landen staat de locale bevolking over het algemeen (nog) niet open voor een herplaatser. In Rusland betekent dat dat honden vaak voor de rest van hun leven in een asiel belanden zonder uitzicht op een nieuw thuis. Quote:
Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
n00b
|
![]() Quote:
Een hond opvangen en een thuis geven tot zijn dood kost al genoeg, laat staan dat je om die kosten te "mogen" maken ook nog even 250 eurie mag afrekenen. ![]()
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd ![]() Last edited by Azazel; 16-01-2013 at 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Junior Member
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
|
![]()
Nog een kleine nuance. Als iemand in Nederland zijn hond door omstandigheden moet herplaatsen, mag je er vanuit gaan dat diegene daar mee zit en slechts een doel heeft: een goed huis vinden. Geld vragen vind ik dan ook heel ongepast. Omdat de discussie ging over opvang van buitenlandse honden waarbij er kosten gemaakt worden voor opvang, dierenarts en vlucht vind ik het bij die honden weer redelijk een vergoeding te vragen, mits dit geld goed besteed wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
n00b
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
![]() Nu we de Russen en de Duitsers ook weer behandeld hebben kunnen we weer over tot de orde van de dag. Het herplaatsen van een teef was dat geloof ik? Waar zouden we zijn zonder weldoeners die dit klusje weer willen opknappen? Ze is gratis Barry, niks voor jou? Vier poten eraan, ik zeg doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Junior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
n00b
|
![]() Quote:
Dus verhalen van fokkers over hoe geweldig de omgeving wel niet is en dat ze met kinderen worden grootgebracht of al aan verkeer gewend zijn.... dat neem ik altijd met een korreltje zout. ![]()
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd ![]() Last edited by Azazel; 16-01-2013 at 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |