|
TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten |
|
Thread Tools | Display Modes |
11-01-2013, 18:47 | #21 | |
n00b
|
Quote:
Ik denk dat mensen liever een gezonde hond willen. Maar mensen vaak overstag gaan zo'n hond een thuis te bieden omdat niemand anders ze wil... Dat is iets anders dan dat mensen graag een hond met 3 poten willen hebben.... Anders zouden we alle honden wel een poot amputeren... zo zijn wij als mensen dan ook wel weer...
12-01-2013, 01:03 | #22 | |||
Junior Member
|
Het valt me op dat je normaal gesproken (naar mijn mening) echt goed onderbouwde kritiek hebt en kennis van zaken hebt, maar dat deze discussie vooral op emotie gevoerd lijkt te worden. Ook lees je niet goed wat ik zorgvuldig probeer te formuleren.
Quote:
Wat deze discussie betreft zit ik er als volgt in: ik zie zeker niet alleen het positieve in van mensen. Ten eerste, als mensen alleen maar goed doen zouden de honden niet in deze situatie terecht gekomen zijn. Ten tweede doe jij net alsof iemand die in principe niet negatief ten opzichte van het opnemen van buitenlandsde honden staat automatisch geen kritische houding meer kan aannemen ten aanzien daarvan. Dit is voor het eerst dat ik hoor dat deze twee eigenschappen elkaar per definitie uitsluiten... Om voor mezelf te spreken, kritisch ben ik wel degelijk, maar wel wanneer ik de feiten ken en niet om het kritisch zijn. Quote:
Quote:
Het stoort me wel dat je hier beweert dat ik deze dame verdedig op dit forum. Iedereen kan hier direct terug lezen dat ik juist expliciet NIET op deze dame/stichting ben ingegeaan omdat ik daar niks van weet, maar een ALGEMENE situatie geschetst heb van een stichting die met goede bedoelingen honden herplaatst. Kwestie van goed lezen. Sorry, deze opmerking zet je verhaal wat mij betreft geen kracht bij. |
|||
12-01-2013, 01:13 | #23 | |
Junior Member
|
Quote:
Ik heb een hond en wil daar een herplaatser bij plaatsen uit het buitenland. Ik kan kiezen: een hond over laten vliegen en er op het vliegveld achter komen dat het niet klikt, waardoor ik de hond toch niet kan opnemen. Maar ik kan ook naar iemand die deze honden tijdelijk opvangt en daar kijken of het klikt. Makkelijk toch? De plaatsingskans van een hond die al in het land is, is daarbij vele malen groter. Mensen kunnen kennismaken met de hond, er vervolgens nog een nachtje over slapen, kijken of het klikt. Als er zo meer honden een passend thuis vinden, wat is er tegen tijdelijke opvang? Daarbij zijn er ook gastgezinnen die de honden dingen bijbrengen die ze nog niet kennen. Dat vergroot de kans op een succesvolle plaatsing. Ook kan het karakter van de hond beter omschreven worden na een observatieperiode, wat de kans op een goede match groter maakt. |
|
12-01-2013, 01:19 | #24 | |
Junior Member
|
Zat mensen die een herplaatser opnemen of een stichting die dit regelt een goed doel vinden.
Quote:
|
|
12-01-2013, 01:28 | #25 | |
Junior Member
|
Quote:
Voor mij zou de afweging zijn: is de hond verder gezond, heeft hij geen pijn en net zoveel plezier in zijn leven als het welbekende vierpotige exemplaar. Als dat zo is, zou ik me niet schamen om met een driepotige hond gezien te worden, want ik denk dat de afweging voor een driepotige hond meer met schaamte te maken heeft dan met de vraag of de hond gezond is. Honden kunnen doorgaans prima uit de voeten met drie voeten. |
|
12-01-2013, 02:07 | #26 |
Junior Member
|
Naar aanleiding van deze discussie en in een poging te kijken of er echt sprake is van een meningsverschil en niet enkel van een slecht onderbouwd onderbuikgevoel, ben ik benieuwd naar het volgende. Wat is nu (in het algemeen, dus ik heb het niet over de hond/ stichting uit dit topic) een reden om tegen het adopteren van buitenlandse herplaatsers te zijn?
Redenen die ik hier lees om het naar NL brengen van buitenlandse herplaatsers af te keuren is het geld dat er gevraagd wordt door de stichtingen die zorgdragen voor de vaccinaties/ sterilisaties/ transporten/ opvang van achterblijvers. Vinden jullie het ook afkeurenswaardig als het om een stichting gaat die echt correct met de financien omgaat? Of als je zelf een hond van je vakantieadres meeneemt? Een tweede reden die ik lees is het feit dat de Nederlandse asielen vol zitten en er geen honden uit het buitenland herplaatst moeten worden in NL zolang wij eigen herplaatsers hebben. Als het niet bewezen is dat Nederlandse honden langer in asielen zitten doordat er buitenlandse honden in Nederland opgevangen worden, is het dan toch redelijk om te vinden dat we eerst ons 'eigen probleem' op moeten lossen? Zijn er nog meer redenen? |
12-01-2013, 02:16 | #27 |
Junior Member
|
|
12-01-2013, 02:17 | #28 |
Senior Member
|
Waarom zou ik perse ons nederlandse probleem op moeten lossen als ik een hondje uit een asiel adopteer? en mag ik kiezen als ik een hond bij een fokker vandaan haal (en daar grof meer geld voor neer moet tellen?)
Ik doe lekker beide, soms wil ik gewoon een hond omdat ik die perse wil hebben en betaal ik daar grof voor. En soms loop ik tegen een hond aan die mij aanstaat en dan adopteer ik deze gewoon voor minder geld binnen of buitenland, asiel of particuliere herplaatser maakt mij niet uit. Zo moet iedereen wat mij betreft lekker zelf weten waar ze hun hond vandaan halen, zolang ze maar genieten van de hond zelf. En er voor zorgen dat deze hond geen asielzoeker wordt. (ook bij de nederlandse tsjech gaat dit wel eens fout)
16-01-2013, 10:12 | #29 | |
n00b
|
Quote:
Dus verhalen van fokkers over hoe geweldig de omgeving wel niet is en dat ze met kinderen worden grootgebracht of al aan verkeer gewend zijn.... dat neem ik altijd met een korreltje zout.
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd Last edited by Azazel; 16-01-2013 at 17:18. |
|
16-01-2013, 10:17 | #30 | ||
n00b
|
Quote:
Quote:
16-01-2013, 10:28 | #31 | |
n00b
|
Quote:
En als je geld bespaard, kan je dat geld inzetten om MEER honden op te vangen/helpen. Toch zonde dat je weet dat je voor dat geld 5 honden ipv 1 had kunnen helpen. Zouden ze in Rusland ook Nederlandse zielige gevalletjes over laten komen?
16-01-2013, 18:20 | #32 | |
Junior Member
|
Quote:
|
|
16-01-2013, 18:24 | #33 |
Junior Member
|
|
16-01-2013, 18:42 | #34 | ||
Junior Member
|
Quote:
ps In Rusland is het afmaakbeleid wel wat anders dan in bijvoorbeeld Spanje, maar in beide landen staat de locale bevolking over het algemeen (nog) niet open voor een herplaatser. In Rusland betekent dat dat honden vaak voor de rest van hun leven in een asiel belanden zonder uitzicht op een nieuw thuis. Quote:
Ik las onlangs wel dat Franse acteurs er asiel aanvragen om minder belasting te hoeven betalen. Wellicht kunnen die de honden ter plaatse opvangen van het uitgespaarde belastinggeld |
||
16-01-2013, 18:44 | #35 |
n00b
|
Daar verschillen we dan duidelijk van mening over.
16-01-2013, 18:45 | #36 |
n00b
|
Gelukkig... zou anders niet met mezelf kunnen leven..
16-01-2013, 18:47 | #37 | |
n00b
|
Quote:
Een hond opvangen en een thuis geven tot zijn dood kost al genoeg, laat staan dat je om die kosten te "mogen" maken ook nog even 250 eurie mag afrekenen.
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd Last edited by Azazel; 16-01-2013 at 18:51. |
|
16-01-2013, 18:49 | #38 |
n00b
|
Sorry, deze opmerking zet je verhaal wat mij betreft geen kracht bij.
16-01-2013, 18:51 | #39 |
Junior Member
|
|
16-01-2013, 18:52 | #40 |
Junior Member
|
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|