Gehoorzaamheid 4B belgie
Ik wou via wolfdog iedereen op de hoogte stellen dat geduld met een tsjech en het werken steeds beloond word . Momeenteel is Ice-Wolf van Goverwelle 3jaar en 4 maand en heeft het gepresteerd in gehoorzaamheid om 92/100 te behalen .We voelen elkaar echt wel goed aan moet ik zeggen en heb vroeger met duitse herder en rottweilers in gehoorzaamheid gezeten en die waren wel een pak makkelijker en vlugger op niveau .Maar als een Tsjech op zen punt is geeft hij ook niet makkelijk iets weg ,Ice is een uitstekende in wandelingen met of zonder hindernissen (maakt hij niets uit )en apporteur (wetend dat hij eertse levensjaar niets apporteerde )in een doolhof haalt hij zen apport er steeds goed uit .Heb zelfs veel respect afgedwongen van vele medespelers en zelfs keurders die ons graag zien komen .
Dus het is niet onmogelijk ,maar het is een totaal andere aanpak dan een doorsnee hond en dat is hetgene ze op een hondenschool niet zo begrijpen .Ik geef zelf al ruim 7 jaar les en ze hebben me op mijn manier laten doen en heb resultaat geboekt daarmee .Hopelijk zijn er nog mensen die in onze voetsporen kunnen treden en prima resultaten boeken in deze discipline .
Stephan ,ice-wolf van Goverwelle en nieuwe aanwinst Snow-Wolf od Uhoste .
|