|
|
|
|||||||
| TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 |
|
Kennel van Goverwelle
|
Voordat we deze honden kregen kon je de teef bijna niet aanhalen, ze vluchtte alle kanten op om maar niet bij je te hoeven zijn. Nu zijn de beide heel aanhankelijk en is de band er met ons en met beide evenveel. Bij hun is het dus niet zo dat ze alleen maar naar elkaar trekken en verder nergens naar om kijken.
Over dat bijelkaar plaatsen, dit is niet alleen voor de honden, maar ook voor hun vorige eigenaar. Die wil dat ze samen een mooi plekje krijgen. Als je 2 honden neemt denk je er goed overna en neem je niet zomaar een beslissing om te zeggen ja ik neem er een. Hij heeft ze ook niet voor niks voor een 1000 euro of meer geloof ik op een webpagina gezet. Deze honden horen bij elkaar en moeten gewoon bijelkaar blijven. Hier gaan we voor en uit elkaar zullen ze niet weggaan ook al zou dat misschien wel kunnen. gr veronique |
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Hoi Veronique,
Ik heb echt alle vertrouwen in de kennis en ervaring van je ouders Maar zowel jij als zij weten, dat ik op basis van mijn eigen jarenlange ervaring gruwelijk eigenwijs kan zijn Ik respecteer vanzelfsprekend de beslissing van hen om deze honden alleen samen te willen herplaatsen Maar ik weet ook dat er “handicaps” aan zulke herplaatsingen kleven,,,.. A. kan het lang duren voordat er een echt geschikt adres gevonden kan worden (wat in dit geval gelukkig geen probleem is En B dat het voor veel honden zelf een zegen is dat ze zelf een nieuwe kans krijgen, los van de hond met wie ze jarenlang samen waren….. En dat is precies de zelfde reden waarom ik slechts 1 doggy van de 3 mixjes in België mee terug nam naar Nederland voor een goed gezin waarin zij een nieuwe kans kreeg Wij mensen zijn snel geneigd in mensen gevoelens te denken (ik ook hoor ! Vandaar even deze kanttekening van mij in deze discussie Groetjes Mijke
|
|
|
#3 |
|
n00b
|
Hoewel ik best mee kan gaan in de gedachte dat je de twee honden samen geplaatst wil hebben lijkt dit me een utopie.
Ik zou deze honden namelijk nooit plaatsen bij mensen zonder TSW ervaring omdat de kans dan groot is dat ze binnen een jaar weer bij Koos en Letty zitten omdat de mensen de honden niet aankunnen. En mensen die sterk genoeg in de schoenen staan voor twee TSW's zijn zeldzaam. Ik zie liever dat deze honden z.s.m. herplaatst worden (ook al is dat apart). Wat je namelijk nu gaat krijgen is dat ze in een nieuwe roedel opgenomen zijn en ze daar over een tijd weer uitgetrokken worden. Ik denk dat dit een grotere impact zal hebben dan dat het koppel uit elkaar gehaald word. Ik denk dat vastigheid en rust op dit moment het belangrijkste is voor deze honden en als ze in een leuk gezin worden opgenomen en ze een baas krijgen die veel met ze doet, kan dit ze snel over deze nare periode heen helpen. Een hond blijft een hond en kan zich razend snel aanpassen met een beetje zorg, liefde en een flinke bak voer. Groeten, Barry *dit is natuurlijk maar mijn mening over deze situatie en ik wil met mijn tekst dan ook niemand aanvallen of kwetsen*
![]() |
|
|