![]() |
#21 | |
n00b
|
![]() Quote:
![]() De hindernisbaan is trouwens een aangelijnt gebeuren dus bang dat je hond weg zal schieten hoef je niet te zijn. Je kunt ook op de dag zelf je nog opgeven en meedoen, maar voel je niet verplicht... al zijn de vrouwen wel in de meerderheid... ![]() groeten en misschien tot de 24e ![]() Barry
![]() |
![]() |
#22 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
Nouan heb je mazzel! Die luie Tsjech van Azazel zal hem ook de kop gaan kosten!
Proest!!!! Boys Power, hahahahahahaha! Welkom in iedergeval. En als je van Letty voorlichting hebt gehad, dan ben je goed voorbereid. LET WEL!!!! Ze vertelt de waarheid. Ga dus niet denken van " oh dat zal meevallen". Was het maar zo. Ik heb een pup van Koos en Letty, dat niet zonder kleerscheuren nu een mooie Tsjechenreu van 2,5 jaar is. Mijn Denzeltje! Groetjes Kim
![]() |
#23 | |
Non active.
|
![]() Quote:
![]() ![]() Groette Martine.
![]() |
![]() |
#24 |
n00b
|
![]()
Daarom liep ik toch met de snelle mechelaar
![]() Maar ja... jullie hebben natuurlijk wel..Mutttzzz PoWerrrr.. daar kan onze boys power niet tegenop.. ![]() Je ziet wel Ian, dat dit een erg leuke dag gaat worden en de sfeer is geweldig tussen alle deelnemers.. ![]()
![]() |
#25 |
Junior Member
|
![]()
Volgens mij is het niet de bedoeling om de honden los te gooien op de hindernisbaan hoor Ian,dus je kan best meedoen met je Dalmaat.
Lijkt me de kans om te kijken of het ras je bevalt. En misschien verleid ik je dan wel met m'n lieve Saarloos ![]() Gr. Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Junior Member
|
![]()
denk niet dat ik nog te verleiden ben aangezien ik op dit moment contact heb voor een schitterende TsW pup...
Jahoo!!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
Ik hoop dat je een mooie pup krijgt!
En wie weet tot ziens op de 24e. ![]() groetjes Kim
![]() |
#28 | |
n00b
|
![]() Quote:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. ![]() Ik heb de ouders gevonden in de database. Aragon: http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d5864.html Esaya: http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d8226.html De moeder van je pup is van kennel vom Dünnernthal, weet je zeker dattie niet deze kennelnaam krijgt? Kan Ravens-Spirit nergens vinden als fokker al heeft de eigenaar van de vader deze naam wel in haar emailadres verwerkt. Maargoed... doet er ook eigenlijk niet toe, als het maar een gezond en lief hondje is nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
http://www.wolfdog.org/forum/showthr...t=raven+spirit Lijkt me wel want dezelfde namen worden genoemd. IN je eerste postings geef je aan je zorgen te maken over mixen etc, dan is deze fokker denk ik niet de eerste keus om een pup te kopen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Junior Member
|
![]()
Dat snap ik maar de ouders zijn beide raszuiver dus er is geen sprake van een mix.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Junior Member
|
![]()
In duitsland moeten honden eerst toegelaten worden voor de fok,anders krijg je geen stamboom bij de pups.
Dat houd in een speciale show en de testen uitvoeren die voor jou ras vereist zijn.Bij SWH is dat dus HD en Spiegelen.Weet neit wat het voor de TsW is. Jammer genoeg lopen er ook reglmatig SWH's rond zonder stamboom.En je kan weinig mee.Wel nog later registratie papier bij aanvragen,dan worden ze ingeschreven .En dan kunnen ze daarmee ook wel weer ingeschreven worden in nederland.En kan je er zelfs mee fokken.Zit allemaal nogal ingewikkeld in elkaar. Snap dus ook niet dat er gewoon niet van te voren voor foktoelating wordt gezorgd. Hoewel als ik zie wie fokker is,dan snap ik dat wel.Maar al die verhalen heb ik niet uit 1e hand,dus daar ga ik niet op door. Gr. Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Junior Member
|
![]()
Wist je trouwens dat de eigenaar van de teef volgens de database niet meer in de VDH welkom is, en ook niet meer op dit forum?? (duitse deel)
Veranderd niets aan hoe leuk en lief de pup is, maar vind dat bij goede voorlichting ook de voorlichting over stukje VDH, Stambomen en de waarde daarvan hoort , zodat je wel precies weet wat je doet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Junior Member
|
![]()
Ik houd het goed in de gaten.
Christa, wil je zeggen dat als ik mijn TsW laat testen er dan alsnog een stamboom bij aan kan vragen?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Junior Member
|
![]()
Dat kan volgens mij alleen in duitsland zelf,zeker niet in nederland.De Raad wilde eerst niet eens de registratie honden opnemen.
Maar snap eerlijk gezegd niet waarom je niet gewoon voor Stamboomhondje gaat.Er worden er toch genoeg geboren.Al moet je soms even geduld hebben. Heb al te vaak mensen meegemaakt die spijt krijgen later dat ze toch geen stamboom erbij hebben.En lees mijn andere stukje even bij Fokken. Maar goed je zei dat je jezelf goed had ingelzen,dus zal je alle standpunten e.d. dergelijke wel kennen.Heb je dat nog niet gedaan,zou ik me de aankomende 4 weken maar eens door het forum hier heen worstelen.Dan kan je later nooit zeggen dat je het niet wist. Groetjes Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Junior Member
|
![]()
Hoi Ian,
Wat een verhalen maak jij los zeg! Weet je wij hebben een pup uit Tjechoslowakije uit een nest van 10 prachtige pups en ze leken allemaal op elkaar. Nu hebben de eigenaars van de 6 pups die naar nederland zijn gekomen nog steeds contact met elkaar en zien we de honden opgroeien en dan zie je ook dat de karakters erg verschillen binnen een nest. Onze hond heeft een schotse herder als roedelleider die erg stabiel en rustig is. Wellicht dat hij daar gedeeltelijk wat van mee krijgt en ook stabiel is opgegroeid in dit eerste jaar (hij is van mei 2007). Ook het teefje van de schotse herder en de bordercollie die we eerder aanschaften na onze reu zijn stabiel en hebben een leuk karakter. Ik kan dus niet zeggen dat wij onze tjech nu zo anders ervaren als veel meer werk. Hogan, zo heet onze tjech, was na twee zindelijk en heeft sindsdien ook nooit meer in de bench iets gedaan. Ook in huis heeft hij maar een paar keer een plasje gedaan in het begin. Dus wij hebben of geluk of hij laat zich beinvloeden door onze oudste reu. Ik had wel heel wat erger verwacht, omdat de bordercollie al zoveel gesloopt had. Maar het valt reuze mee. Wel zijn wij en onze drie kinderen van 8, 10 en 12 jaar heel erg consequent in de aanpak. Nee blijft nee en zal ook nooit een ja worden. Een keer toegeven vergeten ze namelijk nooit! In de meivakantie begon Hogan op de camping al om 05.30uur te blaffen. Dus Boudewijn vloog het bed uit en ging met de honden het bos in om de rust te bewaren op de camping. Wij vermoeden dat dit het resultaat was van zijn pupervaring die hij had opgedaan op de camping toen wij hem net twee weken hadden en toen 6 weken op de camping zaten en Boudewijn hem telkens snel uit de bench haalde om met hem te wandelen en zo ook snel zindelijk werd. Thuis konden we hem gewoon laten blaffen en heeft dit ook geleid tot een korte duur waarop Hogan snel begreep dat het geen zin had en vervolgens zijn bek hield. Dus ik denk dat hij ons gelijk weer getest heeft. Nu slaapt hij in het halletje van de caravan voor onze slaapkamerdeur en dat gaat prima. Hij sloopt niets en houdt zijn bek tot wel 09.00uur. Dus probleem opgelost! Dat is onze ervaring tot nu toe. Groetjes, Janneke
![]() |
#36 |
Junior Member
|
![]()
Bedankt voor dit leuke bericht.
Ik kan alleen maar hopen dat onze dalmaat ook zo zal helpen bij de opvoeding. ![]() Groeten Ian |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Junior Member
|
![]()
Oh ja was ik nog vergeten te zeggen. Mijn zus heeft nu een duitse en een mechelse herder en voor een jaar geleden heeft haar eerste duitse herder het begeven op de leeftijd van 3 jaar aan HD en een ongeluk waardoor ze afgemaakt moest worden. Toen ze deze kreeg heb ik haar geadviseerd om vloertegels te leggen op haar parketvloer, dusdanig dat deze niet weg konden glijden om de pup tijdens het groeien en het wilde gedrag wat in toom te kunnen houden en uitglijden te voorkomen, wat vaak HD in de hand werkt. Zij vond dit niet nodig. Na twee jaar kon ze met de hond geen behendigheid doen want deze bleek HD te hebben. Dan denk je...gewoon toeval. De tweede herder heeft ook de gladde ondergrond gehad met veel doorglij gevallen tijdens het spelen. Nu mag ze met deze hond ook niet de behendigheid doen, want ook daar is HD geconstateerd. Nu heeft ze een jaar de mechelaar, ook als pup gekregen. Deze springt gewoon over de bank en schiet door over de gladde vloer. Als mijn zus met balletjes gaat gooien in de kamer vliegt de hond overal tegenaan en glijdt door...dus verwacht ik daar de melding van HD ook binnenkort. Ze is super eigenwijs en heeft geen kinderen...dus de honden zijn haar kinderen...maar ik vindt dat ze er geen goed aan heeft gedaan om de vloer glad te laten. Zeker in het begin van de groei kunnen deze onnatuurlijke verrekkingen waar ze geen grip op kunnen uitoefenen teveel ruimte tussen de schijven creëren en HD in de hand werken. Dus bij een tjech is dat ook een gevaar. Een levendige hond die gekke dingen doet. Dus bij een pup moet je wel aan zulke dingen denken. Misschien kun je dat wel indenken, zeker met jouw opleiding...dus richt je huis maar goed in!
Groetjes, Janneke
![]() |
#38 |
Junior Member
|
![]()
Fijn dat je dit eens aanhaald Janneke.zie te vaak foto's van pups ophele gladde vloeren.Zelf leg ik van die goedkope kleden van Leen Bakker op de grond als ze jong zijn met antislib eronder.Ook voor oude hond trouwens prettig.Het is alleen wat meer werk.
Of natuurlijk goede vloer van stroeve tegels. Maar parket,laminaat,goedkope tegels brrrr.ze glijden alle kanten op. Gr. Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Junior Member
|
![]()
inderdaad goed dat je dit aankaart!
ik heb alleen in de woonkamer en keuken een gladde vloer dus ik zal er iets creatiefs op verzinnen. bedankt voor de tip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Ja, helemaal mee eens, dit is echt heel belangrijk !!
Je kunt een pup hebben uit HD-vrije ouders, maar door gladde vloeren kan hij toch HD krijgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|