Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2009, 17:14   #1
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default Herplaatser gezocht: teef

Goedendag,

Ik ben op zoek naar Tsjechische teef die een nieuw huis zoekt. Ik ben al twee jaar een trotse bezitter van een Tsjech Bodar en we zijn toe aan een tweede hond.
Hieronder heb ik twee verschillende honden beschreven. De punten die zijn onderstreept zijn eisen. De rest zijn maar voorkeuren. Het gaat me uiteindelijk om de klik met de hond en gezin en tussen Bodar en de hond.

1.
* Ze kan omgaan met jonge kinderen (of ze kan het nog leren)
* Ze is een jonge hond (t/m 5 jaar)
* Ze is niet gesteriliseerd
* Ze is geen familie van Bodar D'emozioni Breitzh

ps: Ik wil en ga geen fokkerij starten. Ik zou het alleen wel erg leuk vinden om een keer een nestje te krijgen van mijn dierbaren

OF

2.
* Ze kan omgaan met jonge kinderen (of ze kan het nog leren)
* Luisterd goed naar haar basis commando`s (o.a. hier, blijf, zit, apporteren)
* Leeftijd niet belangrijk als ze maar speels is
* Ze is gesteriliseerd
* Maakt niet uit of ze familie is van Bodar

Mocht u een hond weten die een leuk nieuw huis zoekt waarbij ze een heerlijk nieuw leven krijgt of u wilt graag meer informatie over onze thuis situatie? Mail dan naar [email protected] of bel 06-17147593

Ik hoor graag van u!

Groetjes, Kim en Bodar
kimm jest offline  
Old 10-04-2009, 17:58   #2
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Als je een nestje wil van je dierbaren, zou je wel wat kritischer kunnen zijn. Dan zijn er nog meer eisen die je zou kunnen hebben.
Suit yourself, but I would bother!!!!
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go

Last edited by Bob Dylan; 10-04-2009 at 18:04.
Bob Dylan jest offline  
Old 10-04-2009, 18:58   #3
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Bob Dylan View Post
Als je een nestje wil van je dierbaren, zou je wel wat kritischer kunnen zijn. Dan zijn er nog meer eisen die je zou kunnen hebben.
Suit yourself, but I would bother!!!!
Wanneer ik heel veel eisen ga stellen aan een hond, kan ik beter een pup nemen. Ik wil juist een herplaatser een kans geven op een nieuw leven en als het allemaal goed gaat misschien een nestje.
De eisen van een tsjech zoals HD vrij, goed gedrag en de standaard uiterlijke kenmerken zijn mijn eerste vragen die ik stel aan de eigenaar of bemiddelaar. Mocht zij de HD vrij certificaat etc. niet beziten maar zij past wel super bij ons, zou ik haar direkt laten steriliseren. Op deze site is het vaak wel bekend wat de honden wel en niet bezitten en er zijn mensen (die er veel verstand van hebben) die mij erbij helpen om de juiste keuze te maken.
Mocht u toevallig andere zaken bedoelen dan hoor ik het graag. Ik ben niet bekend met fokken en alle info is van harte welkom. Ik weet wel dat ik heel erg trots ben op mijn Bodar en het leuk zou vinden om nakomelingen van mijn toekomstige teef en hem te mogen mee maken. Ik zal denk ik niet de enige zijn die dat gevoel heeft toch?

Groetjes, Kim en Bodar
kimm jest offline  
Old 11-04-2009, 12:08   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Dat zal niet meevallen, om die te vinden.
Een herplaatser die sociaal is met mensen/kinderen,
en het liefst nog HD vrij, goed gedrag en de standaard uiterlijke kenmerken, zal men niet zomaar wegdoen.

Of het moet bijv. door ziekte of echtscheiding zijn,
en dan gaan de meeste toch eerst terug naar de fokker !
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 14-04-2009, 23:51   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

idd, meeste tsjechen gaan terug naar de fokker. Dus als je een teefje zoekt met die eisen, kun je beter contact opnemen met een fokker.

Ook vond ik onderstaande opmerking een beetje raar:

Quote:
Mocht zij de HD vrij certificaat etc. niet beziten maar zij past wel super bij ons, zou ik haar direkt laten steriliseren.
Waarom ga jij die hond dan steriliseren???? Waarom zelf niet eerst laten testen op HD????

succes met zoeken, zal een flinke klus worden.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 15-04-2009, 09:09   #6
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Ook vond ik onderstaande opmerking een beetje raar:

Waarom ga jij die hond dan steriliseren???? Waarom zelf niet eerst laten testen op HD????

succes met zoeken, zal een flinke klus worden.
Ik zou haar ook eerst laten testen mocht ze de papieren niet in haar bezit hebben, als zij dan niet vrij is, laat ik haar steriliseren wanneer ze helemaal bij ons past zoals beschreven in beschrijving 2. Lijkt me erg logisch als je thuis een reu hebt zitten... Hij zal zich echt niet inhouden omdat zij hd heeft....

Ik krijg wel het idee dat mensen het niet helemaal begrijpen. De enige eis is de omgang met kinderen. Ik heb twee kleintjes rond lopen en hun veiligheid staat voorop. De rest zijn VOORKEUREN. Het gaat uiteindelijk om de klik met de hond.

Groetjes, Kim
kimm jest offline  
Old 15-04-2009, 09:35   #7
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Wat ik niet helemaal begrijp is de eis over de omgang met kinderen
en vervolgens tussen haakjes "of ze kan het nog leren".
Als een hond iets nog moet leren heb je daar geen garantie op.
Er is dan ook kans dat ze het niet leert, en wat dan?
Met alle risico's van dien in de tussentijd, sprekend uit eigen ervaring.
Bij een goede vriendin van mij is een Saarloos van kennelhond tot huishond geworden, zonder problemen met kinderen en katten, maar niet 100 %zindelijk. Bij mij is het behoorlijk fout gegaan met een Tsjech, voormalig kennelhond en kan dus absoluut niet met kinderen en katten (ontstaat prooigedrag).
Mijn advies: neem geen risico, denk niet te makkelijk over "het zal wel goed gaan" of "we proberen het gewoon", een hond is altijd sneller dan een kind en ook vaak sneller dan een volwassene kan reageren.

veel wijsheid bij het maken van de juiste keuze.
groet,
Marjan
Zarukas jest offline  
Old 15-04-2009, 10:20   #8
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Wat ik niet helemaal begrijp is de eis over de omgang met kinderen
en vervolgens tussen haakjes "of ze kan het nog leren".
Als een hond iets nog moet leren heb je daar geen garantie op.
Er is dan ook kans dat ze het niet leert, en wat dan?
Met alle risico's van dien in de tussentijd, sprekend uit eigen ervaring.
Bij een goede vriendin van mij is een Saarloos van kennelhond tot huishond geworden, zonder problemen met kinderen en katten, maar niet 100 %zindelijk. Bij mij is het behoorlijk fout gegaan met een Tsjech, voormalig kennelhond en kan dus absoluut niet met kinderen en katten (ontstaat prooigedrag).
Mijn advies: neem geen risico, denk niet te makkelijk over "het zal wel goed gaan" of "we proberen het gewoon", een hond is altijd sneller dan een kind en ook vaak sneller dan een volwassene kan reageren.

veel wijsheid bij het maken van de juiste keuze.
groet,
Marjan
Wat je zegt is helemaal waar. Met de opmerking dat de hond het nog kan leren, doel ik er op dat de hond nog jong is. Jonge honden zijn nog erg flexibel en in de meeste gevallen goed te vormen (met de uitzonderingen even buiten wegen gelaten). Daarom heb ik ook liever dat de hond al ervaring heeft om ongelukken te voorkomen.

Iemand heeft me idd een kennelhond aangeboden, maar ik heb er mijn grote twijfels over. Ik vind het erg sneu dat ze na de fok weg gedaan worden omdat ze niet meer nodig zijn. Er werd ook letterlijk gezegd. Als ik er niet meer mee fok, mag een ander het ook niet. Door die opmerking was ik echt ontdaan en had het ook nooit verwacht dat er zo gedacht werd. De honden zijn gewoon producten! Ik weet dat er geld aan verdiend moet worden, maar ik vind het welzijn van de honden belangrijker. Tuurlijk verdienen die honden een thuis (graag zelfs), alleen zo stimuleer ik wel grote fokkers om elke keer weer nieuwe honden te gebruiken die uiteindelijk dezelfde toekomst krijgen. Even voor de duidelijkheid: Ik bedoel niet alle fokkers!

Dus het hangt echt van de fokkerij af, voordat ik een kennelhond neem. Maar ik denk dat het toch eerder een huishond wordt.

Groetjes, Kim
kimm jest offline  
Old 15-04-2009, 13:18   #9
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Ik had al een vermoeden dat er wel een fokker je een aanbod zou doen. Ik vind het ook héél erg naar voor zo'n hond. Gelukkig zijn er mensen die zo'n hond nog een fijn leven gunnen. Ik heb je vraag meteen wel serieus genomen en ik was al aan het scannen voor je op de Italiaanse, Spaanse en Franse sites. Er was een reu..... maar dat was niet je keus. Ik hoop voor je dat ik een teefje tegenkom. Uit een gezinnetje. Bodar spreekt toch wel zijn talen nietwaar????
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline  
Old 15-04-2009, 13:42   #10
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Vandaar dat hij mij af toe niet verstaat hahahahahaha.

Bedankt voor je moeite!
kimm jest offline  
Old 15-04-2009, 13:56   #11
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default

Er is net een geplaatst op de Franse site. Een teef van (dominante) 14 maanden.
Je kunt bellen op (frans???)04 92 57 28 41
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline  
Old 15-04-2009, 14:23   #12
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik heb begrepen uit andere topic's dat je Tsjech de zelfde dark side heeft als een Nomad .
En ik zelf zou er echt de komende 2 a 3 jaar geen Tsjech (en zeker niet van dezelfde leeftijd) erbij moeten, die dat gedrag nog eens aansterkt,aanwakkert en bevestigt .
Denk dat ze me dan weg kunnen bergen als ik 2 van die randdebielen heb die denken dat ze de hele wereld wel ff kunnen regelen .

Ik zou zelf voor een oudere hond van een jaar of 7 a 8 gaan.
En dan heb je alle tijd om je in het fokken van honden te verdiepen.
Want wil je het fokken goed doen, heb je toch echt wel meer nodig dan alleen een reu en teef .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 15-04-2009 at 14:27.
loco jest offline  
Old 15-04-2009, 19:14   #13
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Want wil je het fokken goed doen, heb je toch echt wel meer nodig dan alleen een reu en teef .

Groette Martine.
Is ook zo. Daarom wil ik het misschien in de toekomst. Voorlopig wil ik alleen een tweede hond. Dan zie ik verder. Als ik echt zou willen gaan fokken kan ik beter een pup nemen die helemaal naar mijn zin is. Het doel om meerdere nestjes te krijgen heb ik totaal niet. Krijg ik de eer om een nestje te mogen mee maken, omdat alles gunstig is, dan vind ik dat heerlijk. Kan het niet, dan heb ik er een leuke tsjech bij

De dark site van Bodar is al een stuk minder. Ik dacht even dat het erger werd maar dat kwam door een loops hondje om de hoek hahahahaha. Nu het voorbij is, is hij ook helemaal rustig. Hij is aan de riem erg goed corigeerbaar geworden Ze groeien er vanzelf overheen... tenminste, de mijne dan hihihihi.

Bob Dylon, Nog bedankt he. Ik heb net een mailtje gehad en ga nu bellen!!!!

Groetjes, Kim
kimm jest offline  
Old 15-04-2009, 19:53   #14
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Bodar View Post
De dark site van Bodar is al een stuk minder. Ik dacht even dat het erger werd maar dat kwam door een loops hondje om de hoek hahahahaha. Nu het voorbij is, is hij ook helemaal rustig.
En hoe denk je dat die dark side zich ontwikkeld, als je eigen teef straks loops is en dat een paar weken elk jaar weer ???
Denk dat je eens het verhaal moet gaan lezen van Jolanda , die heeft het afgelopen zomer mee gemaakt met haar 2 honden, een reu en loopse teef .
Maar ik wens je net zoals Marjan veel wijsheid .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 15-04-2009, 20:09   #15
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En hoe denk je dat die dark side zich ontwikkeld, als je eigen teef straks loops is en dat een paar weken elk jaar weer ???
Denk dat je eens het verhaal moet gaan lezen van Jolanda , die heeft het afgelopen zomer mee gemaakt met haar 2 honden, een reu en loopse teef .
Maar ik wens je net zoals Marjan veel wijsheid .
Groette Martine.
Waar staat het verhaal van Jolanda. Lijkt me erg interessant. Mocht het echt niet gaan, dan kan ik altijd 1 van de 2 steriliseren/castreren.

Thanx voor de info.

Groetjes, Kim en Bodar
kimm jest offline  
Old 15-04-2009, 20:51   #16
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Mijn verhaal staat hier: http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=8672
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline  
Old 16-04-2009, 13:04   #17
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Jolanda View Post
Zeker een interessant verhaal. Gelukkig werk ik niet buitenshuis, dus kan ze goed in de gaten houden . Ik weet in ieder geval dat het niet makkelijk is
kimm jest offline  
Old 17-04-2009, 10:17   #18
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Lieve mensen die mij wel graag willen helpen en mensen die er alles aan willen doen dat ik geen Tsjech in mijn bezit krijg,

Ik ga stoppen met deze site. Er komen meer negatieve dingen vanaf dan ik me had kunnen voorstellen. Er wordt slecht over me gepraat en ik krijg geen eerlijke kans. Waarom, ik heb geen idee Blijkbaar heb ik heeel veel verkeerde dingen gedaan.
Ik dacht dat dit een leuke site was om info in te winnen en verhalen te delen. Maar alles wat je verteld wordt verdraaid of in een ontzettend negatief beeld gebracht.
Mensen die mij willen helpen met het vinden van een Tsjech kunnen me mailen via [email protected]

Bedankt voor alle hulp en moeite!

Groetjes, Kim en Bodar
kimm jest offline  
Old 17-04-2009, 10:27   #19
kimm
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 35
Default

Mensen die er alles aan doen dat ik geen Tsjech krijg,

Ik stop met deze site. Mensen praten nogal veel onzin over me dat ik het nut totaal niet meer zie van deze site. Er zijn veel mensen alleen maar bezig met hun producten geloof ik. Onee het zijn honden, maar dat is geloof ik iets heel vreemd dat ik dat zeg... Blijkbaar ben ik niet goed genoeg om een Tsjech te houden omdat ik er zogenaamd mee wil geld verdienen en dat ik mijn eigen hond niet onder controle heb. Sorry hoor. Leer lezen!

Mensen die mij wel graag willen helpen en geholpen helpen! Bedankt voor jullie moeite en je kan me nog steeds mailen op [email protected]

Groetjes, Kim en Bodar

Last edited by kimm; 17-04-2009 at 10:43.
kimm jest offline  
Old 17-04-2009, 10:42   #20
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by Bodar View Post
Iemand heeft me idd een kennelhond aangeboden, maar ik heb er mijn grote twijfels over. Groetjes, Kim
Ik denk dat je een 'huishond' zomaar niet aangeboden krijgt.

je zou het kunnen proberen, en dan een proeftijd afspreken.

Als jij na bijv. een maand nog je twijfels hebt, mag hij gewoon terug.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org