Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-10-2006, 21:46   #1
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default Verandering in gedrag

Goed een nieuw topic en ik heb ook nog iets om te schrijven ook!

Mijn vervelende ADHD Tsjech is binnen een maand tijd een lieve rustige en stabiele hond geworden. Normaal valt dat niet op als je dag in dag uit met je monstertje samen leeft, maar omdat hij zo snel veranderd is is het me wel opgevallen.

Heb zelfs zijn temperatuur opgenomen (38,4) omdat ik het niet vertrouwde. Normaal komt ie met vanallerlei dingen binnen, loopt de katten te pesten, het aanrecht in de keuken is niet veilig. Maar nu is hij de rust zelve. Hij ligt samen met mij op de bank, is vreselijk knuffelig geworden. Luistert beter enz enz.

??????? Heeft iemand ook zo'n radicale verandering met zijn Tsjech mee gemaakt????

Groetjes Kim

PS vanavond had ie wel weer een egel tepakken, dus dat is nog niet veranderd, maar liet hem wel los toen ik dat beval.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2006, 22:02   #2
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

geldt het ook voor duitsers

volgens mij hebben ze van gedaanten veranderd met mn tsjech

die doen nu alles wat niet mag en mn tsjech is super lief en luisterd goed enz


heel raaaar

beter een tsjech al 2 duisters


veronique
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2006, 23:22   #3
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Kim, had die egel chlomicalm gebruikt?

Als die radicale verandering bevalt moet je niets doen en genieten, voor zolang als het duurt.

gr Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2006, 07:54   #4
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Als je er ooit achter komt hoe het komt hooden we ons aanbevolen. Lijkt ons ook wel eens leuk 2 rustige Tsjechen ipv van die ADHD gevallen. Of we het leuk vinden dat ze voor altijd rustig worden weet ik nog niet want tja zo zijn ze toch ook erg leuk. Al die liefde !!
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2006, 09:22   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hmmm weet niet goed hoe het komt, maar sinds kort is meneer meer binnen dan buiten. En binnen is hij bijna niet de handelen. Nu heb ik hem sinds 2 maanden dus meer binnen dan buiten. In het begin was het echt een ramp. Maar nu is hij erg rustig en lief. Zelfs knuffelig.

Heb wel veel hulp bij de fokker van mijn Tsjech gehad hoor. Zat haast iedere avond aan de telefoon met Koos en Letty. Maar waar het precies goed gegaan is weet ik niet.
Zoals Jos zegt: er van genieten zolang het duurt!

Maar wie weet hebben anderen dit ook gehad met hun tsjech. Misschien is ie gewoon ineens volwassen geworden. Hij is a.s. 21 oktober 1 jaar oud.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2006, 13:39   #6
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Normaal duurt het wel wat langer dat reuen volwassen worden.
En ook dat gaat geleidelijk. Bij teven kan dat wel onder hormonale drang wat snelle gaan. Dus tijdens een loopsheid, of na werpen van nest.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2006, 14:38   #7
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen
Hmmm weet niet goed hoe het komt, maar sinds kort is meneer meer binnen dan buiten. En binnen is hij bijna niet de handelen. Nu heb ik hem sinds 2 maanden dus meer binnen dan buiten. In het begin was het echt een ramp. Maar nu is hij erg rustig en lief. Zelfs knuffelig.

Heb wel veel hulp bij de fokker van mijn Tsjech gehad hoor. Zat haast iedere avond aan de telefoon met Koos en Letty. Maar waar het precies goed gegaan is weet ik niet.
Zoals Jos zegt: er van genieten zolang het duurt!

Maar wie weet hebben anderen dit ook gehad met hun tsjech. Misschien is ie gewoon ineens volwassen geworden. Hij is a.s. 21 oktober 1 jaar oud.

Groetjes Kim
Ojee Die 2 gekken van ons zijn al 3 jaar geweest is er dan voor hun geen hoop meer??
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2006, 21:10   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:

Ojee Die 2 gekken van ons zijn al 3 jaar geweest is er dan voor hun geen hoop meer??
Geen idee denk het wel, ik weet niet wat ik goed heb gedaan maar iets in mijn gedrag zal zijn veranderd waardoor mijn monstertje ineens beter naar me luistert.

Ikke heppeh hem in zijn neus gebeten toen ie mijn eten probeerde te jatten , enneh heb gegromt naar hem iedere keer als ie in mijn buurt kwam als ik dat niet wilde.
Na een tijdje kwam ie niet aanlopen maar aankruipen (beetje overdreven maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel). Hij gedroeg zich onderdanig en ik liet hem bij me liggen. Sinsdien vind ie het leuk om bij me te liggen??!!

Ik weet niet of dat de reden is van de verandering , zal alles bij elkaar wel zijn.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 05-06-2007 at 08:54.
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org