Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2008, 14:48   #1
indianrose
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gouda
Posts: 29
Default toch geen TsW

Hoi Iedereen,

Ik wilde jullie graag nog even een beetje op de hoogte houden, wat onze zoektocht betreft naar de TsW.

Nadat we mee hadden gedaan met die heerlijke wandeling, zijn we eens in overleg gegaan, of we idd voor een TsW gaan of niet.
Uiteindelijk komt het er op neer dat we toch het idee hebben, dat de TsW hem toch niet gaat worden voor ons.
Zo leuk als dat we ze vinden, en we heel veel (soms wat lastige) eigenschappen prima kunnen waarderen bij de TsW. Toch denken we dat hij niet helemaal bij ons past. Ik moet wel zeggen dat de Tjech wel prima bij mij past, maar ik denk niet dat het een hond is die goed bij mijn vriend past (en we moeten er toch samen mee leven).

Dat hij sloopt wanneer je weggaat is prima op te lossen met een bench, maar het slopen als je alleen al naar de douche gaat oid wordt ons toch iets te veel.
Daarbij zie ik het gebeuren dat als de hond met mij mee is naar de kliniek en er een spoedgeval binnen komt, zal ik ws niet even de tijd hebben hem dan eerst in de bench te stoppen, waardoor hij even alleen in de kliniek rondloopt en ik een beetje bang ben dat hij bv de katheters uit de kast trekt etc. in de tussentijd dat ik in de operatie kamer sta.
Ik denk ook niet dat mijn werkgeven dat een goed plan vindt.

Vandaar dat ik denk dat we moeten afzien van het ras, maar ik vind het wel jammer, want we zijn allebei echt wel weg van hun geweldige karakter.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie info en jullie openheid!
En zal jullie vast nog wel eens even opzoeken op het forum.

Heel erg bedankt allemaal!!!

Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 14:59   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Dit kan ik werkelijk, waarderen in iemand.
Vind dit echt top van jezo een beslissing nemen ,terwijl je toch echt gek van de tjech bent.
Wou dat er meerdere mensen, zoals jij waren.
Zou een heleboel dierenleed schelen.
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 16:07   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ik kan me helamaal aansluiten bij wat Martine al schreef!

Echt super dat je (ondanks je voorliefde voor een TsW) gezien jullie woon/werk leefsituatie zo'n verstandige beslissing hebt genomen!

Ik wens jullie veel succes en plezier met je zoektocht naar een andere, meer gechiktere, doggy voor jullie

Enne.. je kan natuurlijk altijd blijven meegenieten van tsw's door met je nieuwe doggy soms ook eens mee te doen met TsW wandelingen en activiteiten!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 16:14   #4
indianrose
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gouda
Posts: 29
Default

Bedankt voor jullie positieve reacties!

Ha en aan die wandeling, daar hou ik jullie aan!!!

Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 16:16   #5
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Yep sluit ik me helemaal bij aan!

Jullie hebben meer overwogen waarom geen TSW als sommigen waarom wel een TSW. Complimenten En de TSW zal er in de toekomst vast wel een keer komen

Vooral lekker hierop het forum meedoen en zoals al geschreven, gewoon lekker naar TSW activiteiten blijven gaan.


Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 19:04   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Aan de bovenstaande opmerkingen heb ik niets toe te voegen.
Goede beslissing lijkt mij..
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 20:43   #7
Mika
Junior Member
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 50
Default

Ook ik vindt het een goede beslissing, ook bij de Saarlooswolfhond-uitjes ben je welkom hoor(die zijn natuurlijk nog veel leuker dan die tjeche-uitjes hihihihihihihihi)
__________________
Mika jest offline   Reply With Quote
Old 17-04-2008, 21:33   #8
Cardhu
Junior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 49
Default

Heel verstandige beslissing vind ik. Velen zijn hiervoor niet in staat. Een tsw is niet gemakkelijk op te voeden, zeker als je daarnaast ook nog werkt. Kan niet gemakkelijk alleen blijven enzo. Mischien kunnen we je wel helpen een geschikter hondenras te vinden...
Een ander bijna onbekend ras. Met heel goede eigenschappen (heb er 13 jaar mee geleefd) is de Hovawart http://www.hovawart.be/nl/welkom_nl.htm
wou juist dit haast onbekend ras met jullie delen, mischien kennen sommige onder jullie de hovawart wel
Cardhu jest offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 00:54   #9
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Sluit me helemaal bij mijn voorgangers aan,verstandige beslissing.

En wat Freddie (Mika) schrijft,wat betreft de Saarlooswolfhond-uitjes,daar zijn dan ook weer eigenwijze mensen met Tsjechen bij
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 10:01   #10
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Uitstekende wel overwogen beslissing! Kan niet anders dan zeggen dat ik met bovenstaande opmerkingen, helemaal eens ben!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 18-04-2008, 12:58   #11
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Cardhu View Post
Heel verstandige beslissing vind ik. Velen zijn hiervoor niet in staat. Een tsw is niet gemakkelijk op te voeden, zeker als je daarnaast ook nog werkt. Kan niet gemakkelijk alleen blijven enzo. Mischien kunnen we je wel helpen een geschikter hondenras te vinden...
Een ander bijna onbekend ras. Met heel goede eigenschappen (heb er 13 jaar mee geleefd) is de Hovawart http://www.hovawart.be/nl/welkom_nl.htm
wou juist dit haast onbekend ras met jullie delen, mischien kennen sommige onder jullie de hovawart wel

Wijs besluit.

Als eens aan een Pumi gedacht? Ook zo'n onbekend ras, maar die kun je werkelijk overal mee heen nemen en ze zijn zeer intelligent

www.pumi.nl
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 11:12   #12
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Een verstandig besluit, in jullie situatie.
Ik zou willen dat alle a.s. Tsjechen-beziters zoveel info vergaarde,
als dat jullie gedaan hebben.
Wat voor ras jullie ook kiezen,
jullie zijn altijd welkom bij onze activiteiten !
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2008, 11:39   #13
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Ik alleen maar instemmen met de vorige reacties! Respect man!

Wat ik nog wel even wil toevoegen is dat je tevens met andere rassen moet oppassen. Ik hoor steeds vaker dat goldie "vriend konijn" heeft gedood of terrier zijn "vriend hamster" heeft opgeschmikkeld, het blijven honden! (al zullen andere hondjes minder snel je operatie kamer overhoop halen )
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 21-04-2008, 17:27   #14
donkamatz
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Ja ik ken de hovawart wel, ik heb zelf 10 jaar hovawarts gehad. Zou er ook dolgraag weer terug eentje willen maar ik heb op dit moment 3 saarlooswolfhonden en dat is op dit moment toch echt wel genoeg.

Groetjes,

Katrien
donkamatz jest offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 13:45   #15
indianrose
Junior Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gouda
Posts: 29
Default

Hoi iedereen!

Wat een lieve reacties allemaal!
Vind het echt nog steeds jammer dat de Tjech het niet wordt, maar ik kan dat beter nu beslissen dan achteraf. Ik zie in de kliniek ook vaak bep type mensen die echt een verkeerd ras kiezen en met enig onderzoek naar het ras, hadden ze dat vaak toch wel van te voren kunnen weten.
Als ik een dier eenmaal heb, moet er heel veel gebeuren, voordat ik die vervolgens ook weer weg doe. Dat breekt mn hart en ik vind dat nog veel zieliger voor het dier zelf.
(Heb mijn pony ook al 13 jaar en die gaat echt oud en grijs worden bij mij.)

Ik hou jullie wandelingen in de gaten! En missch ga ik idd ook eens mee met de Saarlozen!

Super badankt allemaal!
Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org