Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2008, 18:44   #1
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Unhappy Herplaatser of pup

Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Ian en ik ben sinds een tijdje verliefd geworden of de TsW, nu ben ik dan ook op zoek naar een herplaatser of een pup (reu) in Nederland of in de buurt.
Wie kan mij helpen aan een raszuivere Tsw??

Ian
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2008, 21:45   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

op het forum !!

(P.S. Je hebt een PB )
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2008, 23:10   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Welkom op dit forum!

Ik weet natuurlijk niet hoeveel honden-ervaring je hebt en in hoeverre je al van alle ins en outs van de TsW op de hoogte bent
Maar een TsW is (net als veel andere werkhondenrassen) niet het meest makkelijke hondenras

Dus "bezint eer ge begint"!

Maar ff zonder gekheid, orienteer je, voor je er een aanschaft, vooral eens bij veel verschillende eigenaren en fokkers. Zij kunnen je veel praktijk ervaringen vertellen Ook kan je natuurlijk eens mee met een wandeling meegaan of bij een activiteit komen kijken.

En wanneer je besloten hebt om definitief een TsW aan te schafffen; op deze site kun je aan de rechter kant div. nesten en herplaatsers vinden (volwassen honden en ook pups van enkele maanden oud die nog geen nieuwe eigenaar hebben).
Daarnaast staan er op www.wolfhond.org ook aankondigingen van nesten en herplaatsers.

groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 11-05-2008, 23:23   #4
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

Ik heb al contact gehad met Letty die me zeer goed begeleid en heb ook net gesproken met Stefanie.
De nesten en herplaatsers zijn vooral in Tsjechië en Italië geloof ik en dat is net even te ver weg voor ons.
En betreft het ras ben ik al verkocht en ken de tijd, energie en het geduld dat het gaat kosten.

Ian
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 03:31   #5
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai Ian,
Welkom op het forum .
Ben je op zoek naar een pup of een herplaatser?
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 08:22   #6
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
En betreft het ras ben ik al verkocht en ken de tijd, energie en het geduld dat het gaat kosten.
Hoi Ian,

Welkom hier op het forum.
Ik denk alleen dat je er pas acht achterkomt hoeveel tijd, energie en geduld het gaat kosten als je daadwerkelijk een Tsjech in huis hebt.

Veel succes met het vinden van een geschikt maatje.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 08:35   #7
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Ik denk alleen dat je er pas acht achterkomt hoeveel tijd, energie en geduld het gaat kosten als je daadwerkelijk een Tsjech in huis hebt.
Dit klopt helemaal Mijn buitenlandertje TSW (buitenland is zo te bereiken tegenwoordig) is wel 4 x zo veel hond als mijn X DH. Mijn X DH was eigenlijk van begin af aan zindelijk (als ik oplette) , mijn TSW was met 6 maanden pas zindelijk, beide van pup af aan in huis en nog gebeurd er af en toe wel een ongelukje (plassen).

oh en hij is 10 x zo irritant/volhoudend.... maar ook wel weer heel lief hoor

Maar als je het echt wil gewoon voor gaan, goed orienteren, veel honden bekijken en dan je keus maken , en het buitenland is echt niet zo ver weg als je denkt.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 08:48   #8
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Hai Ian,
Welkom op het forum .
Ben je op zoek naar een pup of een herplaatser?
Groette Martine.

Ik heb het liefst een jonge herplaatser maar een goede pup is ook zeer zeker het overwegen waard.

Ian
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 09:24   #9
nanouk
Junior Member
 
nanouk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
Ik heb het liefst een jonge herplaatser maar een goede pup is ook zeer zeker het overwegen waard.

Ian
welkom
door je woordkeuze maak je me nieuwsgierig....
waarom zoek je een herplaatser en eigenlijk geen pupje? Wat bedoel je met een goede pup? (zijn er ook slechte dan :P ? )
nanouk jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 09:27   #10
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 09:43   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???
Hoi Ian,

Heb tijdens het laatste fokkersoverleg weinig gehoord over ongezonde en niet zuivere honden als zijnde een probleem bij de TSW. Dus ik vraag me af of dit niet een beetje een broodje aap verhaal is. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar de TSW is een ras met relatief weinig gebreken. Alleen HD wil nog wel eens voorkomen. Mijn hond Shadow heeft hier bijvoorbeeld ook last van.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 09:52   #12
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn
????? Ik snap echt niet wat je hiermee bedoelt! Ik denk echt niet dat ook maar een fokker zich kan en wil permiteren om hier op wolfdog "ongezonde" (wat je hiermee dan ook maar bedoelt) of niet raszuivere TsW's bij de nestaankondigingen te plaatsen!!

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wat wil je hiermee suggereren????
Op wolfdog.org en wolfhond.org worden worden alleen TsW's met een stamboom vermeld.

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???? .
Zoals eerder gezegd zal niemand "ongezonde honden" willen aanprijzen.. Daarnaast kan alleen een DA constateren of een pup of herplaatser gezond is.
Dus lijkt het mij zinvol om daarover van te voren af spraken te maken met eigenaar/fokker (vragen om gezondheids verklaring en daarna second opinion door eigen DA)

Daarnaast ben ik het met Judith eens dat "buitenland" ook redelijk bereikbaar is. En tevens vallen er in veel gevallen daarnaast ook "haal /breng" afspraken met fokkers en/of eigenaren en/of anderen te maken (wanneer zelf halen niet mogelijk is).

Maar wanneer je ,zoals je nu bij voorbaat al vertelt, dat je twijfels over stambomen/fokkers hebt, denk ik niet dat mensen je snel tips zullen geven.

Verder kan je natuurlijk zelf ook verschillende fokkers persoonlijk mailen. Want diverse fokkers hebben wel oudere pups of honden waar ze evt. een nieuw thuis voor zoeken. Ze hebben daar geen haast mee en zetten ze daarom niet allemaal op wolfdog. Maar dat zal je wellicht ook al gehoord hebben van de mensen die je begeleiden
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:09   #13
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???
Over goede info gekregen ,bij een Letty en een Stefanie,daar tweifel ik niet aan.
Vind zelf alleen, dat er meer info en meeningen valt te vergaren,in een zoektocht naar een jonge hond (pup),van een relatief onbekend ras.

Als ik zelf nog op zoek zou zijn,zou ik zeker over 2 weken naar de hindernisbaan gaan,om ff te kijken.
Want daar komen wel heel veel verschillende bloedlijnen,en eigenaren meedoen.
En dus ook heel veel verschillende meningen.
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:43   #14
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Het klopt dat ik Ian aan de telefoon heb gehad.

We hebben het gehad over herplaatsers,
en ik heb gezegd dat hij altijd goed moet uitzoeken WAAROM een hond wordt geherplaatst.
En dat als de hond bijv. niet bij teven kan, je geen illusie moet hebben dat je dat er zo wel even uittraint.
Ook heb ik verteld dat iets "oudere' honden die iets hebben meegemaakt,
vaak daar hun hele leven 'last' van hebben

Ook hebben we het over pups gehad, en is er ter sprake gekomen dat er tegenwoordig
(bijv. op marktplaats) al enkele malen kruisingen zijn aangeboden.
(op zich is er met de gezondheid van deze pups niets mis) maar deze zijn niet raszuiver.

Over honden die niet "gezond zijn" heb ik niet gesproken.

Ik hoop dat ik met bovenstaande het e.e.a. heb verduidelijkt
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:59   #15
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
ik ben goed geïnformeerd en er is mij verteld dat niet alle pups even gezond en zuiver zijn maar nu gaat het mij om het karakter en niet de stamboom.
Wel moet de hond gezond zijn.
Enige suggesties???
Welkom hier Ian,
Weet niet goed wat je hiermee bedoelt?
Lijkt mij als pups een stamboom hebben dat je ervan uit mag gaan dat ze raszuiver zijn

Verder is het misschien een leuk idee wat Martine al aanhaalde om een kijkje te komen nemen over 2 weken bij de hindernisbaan
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 17:53   #16
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

Lieve mensen,

ik val niemand aan maar zoals Stefanie al zei staan er op marktplaats bijv. soms kruisingen TsW,Saarloos.
Nu maakt het mij niet zo uit of er een stamboom bij zit want daar gaat het mij niet om.
Het enige waar het mij om gaat is dat het een TsW is en dat hij inderdaad geen last van HD gaat krijgen want hier heb ik geen ervaring mee aangezien Dalmatiërs hier nauwelijks mee te maken krijgen maar bedankt voor de vele reacties!!
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 19:56   #17
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Ian,

Als je wil voorkomen dan je geen kruising in huis neemt is een stamboom erg belangrijk. Er worden namelijk geen stambomen aan niet raszuivere honden uitgegeven. Dus wil je een raszuivere hond, is een stamboom erg belangrijk.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 19:57   #18
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

Dank je! Ik zal het onthouden.
Ian jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 20:12   #19
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Ian View Post
Dank je! Ik zal het onthouden.
Nix te danken Ian, daar is een forum voor bedoeld.

Misschien brutaal van me, maar misschien wil je wat meer over jezelf vertellen hier? Kunnen mensen je ook wat beter inschatten met hun reacties.

Bijvoorbeeld wat is je ervaring met honden? Waar kom je vandaan enz..
Als je al een hond hebt is het bijvoorbeeld misschien wel leuk om 24 Mei mee te doen op de hindernisbaan zoals menigeen al opperde?

We komen namelijk wat BOOOyyyZzzz PoWEeeerrr te kort de 24e .. hahaha.

Groet,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 20:18   #20
Ian
Junior Member
 
Ian's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 58
Default

Hahahaha!
Als ik mee zou doen met mijn Dalmatiër dan zouden we gegarandeerd verliezen want zij schiet na één hindernis weg naar de andere honden maar misschien kom ik wel even kijken.
Wat je zegt, dan kun je mooi verhalen en ervaring opdoen.
Ik ben 23 en ben zo goed als klaar met mijn studie interieurarchitectuur, wat je lekker vanuit huis kan beoefenen en wat weer veel aandacht voor mijn hond teweeg brengt.
ik ben een beetje een natuurfreak, vandaar ook mijn keuze voor de Tsjech en heb veel met dieren (lijkt me wel belangrijk ).
Verder ben ik zoals ik al zei knettergek op dit ras en wil er zoveel mogelijk over weten, dus kom maar op met de verhalen!!
Ian jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org