Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-06-2005, 11:25   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Gezocht: mensen met reuen

Hallo,

Aangezien de NVTW (ned. tsjechen club) zelfs voor leden geen ledenlijst publiceert, is het heel moeilijk om na te gaan in welke delen van het land mensen met een tsjech wonen

Als admin van wolfdog krijg ik soms vragen van mensen die wel contact willen opnemen met mensen met een TsW in hun buurt om samen eens te wandelen of id.
En ik kan ze dan alleen maar suggereren om dan een bericht je op dit forum te plaatsen.

Op dit moment heb ik een concrete vraag van mensen die zich aan het orienteren zijn op het ras. Zij zouden tijdens hun orientatie ook graag eens op bezoek gaan bij mensen die een volwassen TsW reu hebben om van hen te horen hoe dit in de praktijk is.
Zijn er mensen in het westen van Nederland met een volwassen TsW reu met wie ze eens contact mogen opnemen?


Als ze bij jou langs mogen komen, wil je dan svp even een PB of een mailtje naar mij sturen? ([email protected])

Alvast bedankt voor je hulp!

Groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 23:34   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Mijke,

Ik dacht, dat je ons nu wel genoeg kende.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 16-06-2005, 00:55   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Oeps weer eens een misverstand! Jullie wonen toch net als wij in het oosten van het land??

Ik was juist op zoek naar iemand in het westen! (randstad, lees nog maar ff m'n berichtje )

En al tig keer heb ik mensen naar jullie doorverwezen hoor!

Ik geef nieuwe geinteresseerden in Wolfhonden altijd aan dat er veel verschillen zijn tussen TsW en SWH, maar dat er binnen ieder ras vanzelfsprekend ook individuele verschillen zijn.
En aangezien ik maar 2 TsW's heb, zeg ik bezoekers bij ons ook altijd dat het zinvol is om ook nog een afspraak met jullie te maken. Juist omdat jullie er meer hebben, waardoor ze een nog betere indruk kunnen krijgen. En ik vertel er ook altijd bij dat jullie zelf heel veel ervaring hebben met Tsw en DH en ze ook nog beter dan ik de verschillen er tussen uit kan leggen.

Enne, als je in't vervolg nog vragen hebt over wat ik schrijf en/of bedoel, bel me dan svp gewoon even!
De laatste tijd heb ik prive wat nare dingen achter de rug en ben vanwege een zware hersenschudding en scheurtje in bekken niet zo mobiel, anders was ik al lang weer eens komen buurten hoor!

Groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 20-06-2005, 11:43   #4
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Wij hebben een reu...Maar helaas zitten wij ook niet in het westen...Mochten de mensen iets verder willen rijden, onze deur staat open...
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2005, 13:49   #5
danielle
Junior Member
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 28
Default

Hoi Mijke,

Misschien dat je de mensen die een volwassen reu willen bezoeken, ook
naar de Nederlandse Vereniging voor Tsjechoslowaakse Wolfhonden(www.wolfhond.org) kan doorverwijzen.

Het nl. niet publiceren van een ledenlijst heeft te maken met de wet op de Privacy. (Zoals laatst besproken is op de ledenvergadering)
Als mensen geinteresseerd zijn, dan kunnen ze met de vereniging
kontakt opnemen en zullen dan in overleg met de eigenaren, het adres cq
telefoonnummer doorgeven zodat ze een afspraak kunnen maken.


Groetjes Daniëlle
danielle jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2005, 21:39   #6
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

En waarom is het dan ineens geen privacy als je meedoet met tentoonstelling,dan komt ook alles in het boekje te staan.Trouwens de meeste RV's en KC's hebben een open ledenlijst.
Sorry hoor maar vind dat gewoon geklets.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 01-07-2005, 21:47   #7
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Er schoot me ineens iets te binnen,er woont iemand in Haarlem met een hondenoppas en uitlaatdienst die een Tsjech heeft.Misschien is dat wat.
Hier is het HP adres
http://www.hondenhut.nl/de%20hondenhut%20frames.htm

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 02-07-2005, 00:09   #8
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Daniele,

Geinteresseerden in wolfhonden geef ik, naast namen van mensen die ik ken met SWH's en/of TsW's (en waarvan ik weet dat ze wat meer over het ras willen en kunnen vertellen aan evt bezoekers!) ook altijd het nr van Marijke (secr. van de NVTW) door.

Maar mensen bepalen natuurlijk ook zelf bij wie ze op bezoek willen gaan.

De argumentatie mbt het niet openbaar willen maken van ledenlijsten aan andere leden i.h.k. van privecy wetgeving klopt niet helemaal. Maar ik heb geen behoefte om hier alle juridische ins en outs hierover te gaan uitleggen.
Bovendien heb ik de RV ook een keer het voorstel gedaan om leden te vragen om toestemming te geven tot het publiceren van hun info op een ledenlijst. (alleen de info van mensen die toestemming gaven zou je dan bv in een clubblad kunnen publiceren)
Maar ik lig er niet wakker van als de NVTW daar anders over denkt hoor!

Overigens ben ik van meerdere verenigingen (ook RV's) lid waarbij wel de ledenlijsten en mutaties gewoon in clubbladen gepubliceerd worden.

Tenslotte wil ik hierbij nog de mensen die een PB of mail stuurden bedanken voor de aangeboden gastvrijheid mbt "het reu bekijken"!

groeten,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 02-07-2005, 14:25   #9
danielle
Junior Member
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 28
Default

Zo zie je maar dat iedere vereniging weer anders is.
Ik verwacht ook niet van je dat je de juridische wetgeving uit de doeken gaat doen, is het forum ook niet voor.
Ik wilde alleen maar kenbaar maken, waarom de NVTW dit niet doet.
Ik wil niemand tegen het zere been schoppen, en vindt het toppie dat je de mensen het nummer van de secretaris van de NVTW geeft.
Was me niet helemaal duidelijk in je berichtje, Sorry!!

groetjes Daniëlle
danielle jest offline   Reply With Quote
Old 20-10-2005, 23:26   #10
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Danielle
Zoals jij beschreef worden de adressen van leden, van de N.V.T.W. niet openbaar gemaakt, alleen met toestemming van die persoon.

Enkele weken geleden was er een clubmatch van de rasvereniging en je kreeg bij inschrijving ook een catalogus.
En tot mijn grote verbazing staat achter in de catalogus van alle ingeschreven honden, naam en toenaam van de honden, en adressen van alle eigenaars.

Ikzelf heb daar geen bezwaar tegen, maar er is mij nooit om toestemming gevraagd.
In eerdere berichtgevingen zeg jij dat de NVTW dat niet doet i.v.m. de wet op de privacy.
Het lijkt mij dat als je als rasvereniging een standpunt inneemt je je eigen daar ook aan moet houden. Anders kom je ongeloofwaardig over.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 09:47   #11
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default Kynologisch reglement

Elke RV heeft zich ook te houden aan de reglementen van de Raad en daar staat onder Artikel IV.26 dat in ieder geval de namen van honden met registratie en hun eigenaren met adressen moeten staan.
De manier dus om adressen van leden te komen als er geen lijst uit wordt gegeven.
Elke inschrijver van een tentoonstelling geeft ook toestemming oftewel iedereen behoord de reglementen te kenen,staat ook in je inschrijfformulier als het goed is en daar zet je een handtekening onder.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 09:57   #12
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Stefanie,

Ik heb je stukje met verbazing gelezen.
Je weet toch dat, alles wat in de vereniging gebeurt maar in het voordeel is van een persoon c.q. een bepaalde kring van personen.

Ik dacht dat je lang genoeg lid was om dat te hebben ontdekt. Je weet ook dat er veel meer dingen zijn die niet in orde zijn.Je heb je daar maar bij neer te leggen, en zo niet dan zeg je je lidmaatschap maar op. Dat is de mening van de vereniging.

groetjes,

Koos de Graaff
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 11:04   #13
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Christa
Voor de clubmatch heb ik mezelf via internet aangemeld, en zou het bedrag via de bank overmaken, maar omdat de NVTW mij het verkeerde bankrek. nr. had gegeven, heb ik het inschrijfgeld ter plaatse betaald, ik heb dus nergens voor getekend !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 11:51   #14
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Dan waren of de inschrijfformulieren niet in orde of je hebt zonder dat je het wist toch voor akkoord getekend.Maar dat kan ik dus niet beoordelen,want heb de formulieren niet bij de hand.
Maar als je dus niet wilt dat je naam en adres bekend wordt kan je niet meer meedoen met shows,want dan is het verplicht,zo zijn de regels.
Daarom is die hele privacy toestand zo krom.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 13:46   #15
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Zoals ik al zei, ikzelf heb er geen bezwaar tegen.
Maar ik vind de regels bij de NVTW zo krom, en als je dat in de ledenvergadering aankaart, krijg je geen echt antwoord.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 15:53   #16
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Ach ja RV's kan je er alles over vertellen.
Trouwens als je maar genoeg leden bij elkaar hebt kan je wel hoop veranderen op een RV,maar daar heb je die ledenlijst weer voor nodig die ze niet willen publiceren.
Ken dat probleem,daarom heb ik jaren geleden al op internet iets opgezet.Je moet toch iets om de andere liefhebbers te kunnen bereiken.Jammer genoeg zijn er nog steeds heleboel mensen die niet op internet zitten.Jammer ze missen een hoop.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 16:47   #17
raywwf
Junior Member
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 38
Default

Zou al die geheimzinnigheid bij wolfhondenrasverenigingen een speciale reden hebben?

Groetjes, Joyce
raywwf jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2005, 17:24   #18
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Joyce
Zie eerste alinia bericht Koos
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org