Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-10-2007, 08:51   #1
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default Gruwelijk!

Hallo allemaal,

Op een ander forum kwam ik een gruwelijk waargebeurd verhaal tegen!
Misschien heb je het al gelezen en hopelijk al de petitie getekend.

Een stukje uit het verslag:

Hoe afschuwelijk de praktijken in Cádiz zijn, werd deze week ook voor een groter publiek duidelijk. Enkele weken geleden vroeg een Italiaans echtpaar op vakantie in Spanje de gemeentepolitie om het adres van een dierenpension. Ze kregen het adres van het dodingsstation 'la perrera de Puerto Real' aangezien daar ook een soort pension is. Toen het echtpaar drie dagen later hun drie honden op ging halen, kregen ze te horen dat de honden afgemaakt waren. Eén van de drie konden ze terugkrijgen, uit de vriezer, de andere twee waren al gecremeerd.

Verboden middel
Het echtpaar heeft autopsie laten verrichten op de hond. Hieruit bleek dat hun hond afgemaakt was met een verboden middel dat spierverlamming en dus de verstikkingsdood veroorzaakt. In samenwerking met een organisatie uit Madrid hebben ze aangifte gedaan bij de Spaanse politie. Deze heeft een inval gedaan en geconstateerd dat het gebruik van dit verboden middel al jaren de dagelijkse gang van zaken is; tienduizenden dieren zijn de vreselijke verstikkingsdood ingejaagd. Een strafproces tegen het dodingsstation is in volle gang.


Laat nu je stem horen: teken de petitie tegen de wanpraktijken in dodingsstations en eis een structurele dierwaardige oplossing voor de zwerfdieren in Spanje! Vrijwilligers van de Stichting Dierenhulp Cádiz overhandigen de petitie aan de gemeente Cádiz. Druk vanuit het buitenland heeft wel degelijk nut!

De petitie vind je hier:
www.dierenhulpcadiz.nl. Teken nu!




__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 09:08   #2
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Inmiddels is een van de eigenaren van de honden voor een paar maanden in de gevangenis gezet! Hij zou de burgermeesteres hebben willen slaan, een medewerker van haar geslagen hebben, de openbare orde verstoord hebben en zich verzet tegen zijn arrestatie.
Dit blijkt - bewezen met foto's en video-beelden - niet waar te zijn! Toch zit het baasje van de drie vermoorde honden vast!

Kan je wel vertellen..als dit mij zou gebeuren; ik zat ook vast, maar dan voor moord op die debielo's daar in Spanje!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
__________________

Last edited by Patty33; 12-10-2007 at 11:06. Reason: tijdens het zitten gruwelen me vertiept..ff aangepast
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 14:34   #3
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Ik heb intussen getekend
die imbecielen die daar wonen moeten ter verantwoording worden geroepen !
Of hetzelfde doen met degene die het inspuit

groetjes Andeas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 15:27   #4
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Thumbs down

Straks breng je je kind naar de kinderopvang. Wanneer je hem wil ophalen in gebrekkig Spaans dachten ze dat je het kind ter adoptie achterliet, is net weg. Of voor euthenasie, sorry ligt nog in de diepvries.
Ga iig niet op vakantie in Spanje.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 15:33   #5
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf View Post
Straks breng je je kind naar de kinderopvang. Wanneer je hem wil ophalen in gebrekkig Spaans dachten ze dat je het kind ter adoptie achterliet, is net weg. Of voor euthenasie, sorry ligt nog in de diepvries.
Ga iig niet op vakantie in Spanje.
Jos
Jeetje Jos...het idee zeg!
Maar je kan natuurlijk nog best op vakantie in Spanje...ik zou alleen mijn honden daar niet in pension doen! Enne...kinderen dus ook niet bij vreemden achter laten en ook continu in de gaten houden..was daar laatst niet een meisje ontvoerd?
Dat houdt natuurlijk niet in, dat alle Spanjaarden aan dat soort praktijken meedoen!

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 17:02   #6
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Was ik weer te chockerend? Maar kijk eens goed http://www.dierenhulpcadiz.nl/ linker foto linker dode hond. Lijkt wel een.... maar niet aan denken. Gun het geen één hond hoor. Maar ik krijg wel kriebels, is toch net een Saarloos.
Jos
Joswolf jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 17:16   #7
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Joswolf View Post
Was ik weer te chockerend? Maar kijk eens goed http://www.dierenhulpcadiz.nl/ linker foto linker dode hond. Lijkt wel een.... maar niet aan denken. Gun het geen één hond hoor. Maar ik krijg wel kriebels, is toch net een Saarloos.
Jos
Nee hoor...je was niet te chockerend. Ik moet er gewoon niet aan denken, dat zoiets ook nog met kinderen zou gebeuren!
Een Saarloos of een Tjech...in ieder geval een wolfhond!
Dat er in Spanje veel zwerfhonden zijn wist ik, maar gek genoeg denk je dan niet dat er ook wolfhonden zwerven
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 18:28   #8
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Nee hoor...je was niet te chockerend. Ik moet er gewoon niet aan denken, dat zoiets ook nog met kinderen zou gebeuren!
Een Saarloos of een Tjech...in ieder geval een wolfhond!
Dat er in Spanje veel zwerfhonden zijn wist ik, maar gek genoeg denk je dan niet dat er ook wolfhonden zwerven
Denk maar aan het bericht van enige maanden terug dat er voor grof geld door hof en adel gejaagd kon worden op o.a. WOLVENin spanje.
En tja wolf of wolfhond, voor diegene die er van genieten om beestjes dood te schieten maakt het niet uit hoor

Ik sluit me bij Jos aan, als je je erin verdiept zijn er een hoop landen waar ik ook om principiele redenen niet op vakantie zal gaan, en daar hoort Spanje ook bij!!

Mijn maag draait altijd weer om van zulke berichten. Maar ja ga me eerst maar eens inzetten om te voorkomen dat er weer een hoop zwijnen onnodig worden afgeschoten door hof en adel op de veluwe

Want in Nederland kunnen we er ook wat van hoor

Goed weekend.....
herder jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 19:53   #9
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by herder View Post

Want in Nederland kunnen we er ook wat van hoor
En je blijft toch ook gewoon in Nederland wonen
Het is absoluut gruwelijk wat er gebeurt is in Spanje - anders zou ik ook de moeite niet nemen het verhaal hier te plaatsen - maar nogmaals; niet alle Spanjaarden doen mee aan die praktijken.
Net zoals niet alle Nederlanders zich hier schuldig maken aan dierenmishandeling.
Ik was dan naief om er niet over na te denken, dat ook wolfhonden zoiets kan overkomen...en zoals Jos ook al schreef...wolfhond, zwerfhond...het zou absoluut geen verschil mogen maken.
Maar om nu niet naar een land te gaan vanwege slechte praktijken van een groep mensen aldaar? Doe je daar dan de mensen die wel het hart op de juiste plaats hebben -en in dit geval voor dieren/honden- toch mee tekort?

Groetjes,
Patty
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 20:07   #10
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik heb ook getekend.
Om kotsmisselijk van te worden!
Zou ik er 1 voor de auto krijgen, geef ik gas!

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 12-10-2007, 20:23   #11
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Gelukkig maken nog steeds veel mensen zich druk om zulke wanpraktijken, ook in Spanje!

Kijk in het artikel ook maar eens naar op de foto's van veel Spaanse demonstranten

Ik heb diverse vrienden die (met hun honden) in Spanje wonen en die ook beroerd worden van dit soort praktijken! En ik zal om een zo'n ranzig asiel/pension/station zeker niet een heel land gaan mijden!

Daarnaast ben ik het wel met Bert eens dat er hier in Nederland ook nog een heleboel moet veranderen!
Het jagersbestand (en gemeentes) maken zich ineens weer erg druk om het te veel aan wilde zwijnen. Maar wanneer andere organisaties alleen voorzichtig slechts een keer de optie noemen van terugkeer van natuurlijke "predators", breekt de .... uit!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 13-10-2007, 10:43   #12
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Toevallig ben ik net een weekje terug van 2 weken "werk"vakantie in Spanje. Ik heb daar geholpen in het dierenasiel Scooby, hier zijn ze echt heel goed bezig met de honden.
Gelukkig komen steeds meer jagers hun honden naar Scooby brengen, dit is natuurlijk al een hele vooruitgang als je weet dat de gebruikelijke vorm is om hun hond na de jacht aan een boom op te hangen.Afh. van de prestatie van de hond wat hoger of wat lager in de boom.


Ik moet zelf zeggen dat ik mijn honden nooit in een buitenlands asiel zou laten verblijven en zeker niet in de asiels die als dodingsstation bekend staan. Gelukkig zijn een heleboel organisatie hier al mee bezig. En er zijn ook in Spanje vooruitgangen, helaas niet snel genoeg naar onze ideeen.

In de periode dat wij in Scooby waren zijn er een heleboel hondjes geplaatst, de meeste honden in nederland/belgie/frankrijk. Ook komt er een enkele keer een spanjaard een hond halen. Ja er zijn ook aardige spanjaarden die met hun honden wandelen, ik heb ze gezien. Maar ja er zijn in de periode dat wij er waren ook een heleboel hondjes gebracht, gelukkig gaan de meeste van deze honden een gelukkige toekomst tegemoet.

hopelijk gaan we volgend jaar weer naar Scooby om er te helpen, want er zijn altijd wel handen te kort. Ook voor klus teams is er genoeg te doen.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 21-10-2007, 00:06   #13
Monica
Junior Member
 
Monica's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hoorn
Posts: 16
Default

Hoi allemaal ik heb het bekeken wat verschrikkelijk hier draait je hart van om, wij hebben ook besloten om een hond te adopteren voor 15 euro per maand, zijn naam is Keko een leuk hondje, Monique ,Michel en Danny
Bardo en Bobby uit Hoorn (nh)
Monica jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org