Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-11-2006, 12:25   #1
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default Het spijt me...

Het spijt me;

- Kim, dat ik je via een plaatje heb laten weten, dat ik je reactie onfatsoendelijk vind.
- Vannessa, dat jij dat blijkbaar een normale reactie van Kim vond.
-Jos, dat jij op een normale vraag, een abnormaal antwoord krijgt.
-forumleden, dat je hierblijkbaar tegen sommige personen niet mag zeggen, dat je het NIET met ze eens bent.
-forumleden, dat je hier bijna op al je vragen, verhaaltjes, meningen, etc. de laatste tijd regelmatig een negatieve reactie niet kan, maar moet verwachten.
-forumleden, dat je heel heel voorzichting moet zijn hoe je iets schrijft, vraagt, etc. want er wordt helaas niet altijd goed gelezen, reacties worden verkeerd opgevat.
-te moeten zeggen, dat het opvallend is, dat altijd dezelfde personen lange tenen hebben.
-bezoekers van dit forum, dat het hier dus niet altijd een gezellig en informatief forum is.
-Mijke, dat je rol van administrator tegenwoordig vaak politie-agentje spelen is.

Het spijt me NIET dat ik bovenstaande hier vermeld.

Kan iemand mij eens vertellen, tegen wie je iets wel of niet mag schrijven? Blijkbaar is daar een regel voor en heb ik die gemist?
Als je geen reactie, commentaar, advies, antwoord, etc. wilt..dan plaats je toch zelf geen vraag, reactie, etc?

Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 12:36   #2
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

hoi Patty,

Zie mijn berichtje....
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:14   #3
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Op al het voorgaande:
Tenslotte zijn we allemaal maar mensen.
En niet zomaar mensen...
Iedereen hier op dit forum heeft namelijk minstens 1 ding gemeen met elkaar: we houden allemaal van (en 'houden van' is dan nog zacht uitgedrukt); we hebben allemaal een passie voor Wolfhonden.
En schept dat geen band tussen ons allemaal?
Onbewust en zonder dat je er iets voor hoeft te doen?

Bij mij voelde dat in elk geval wel zo, toen ik dit forum (nog niet zo lang geleden) ontdekte. Ik had het gevoel dat ik eindelijk 'gelijkgestemde zielen' had gevonden met wie ik mijn passie voor deze fantastische dieren kon delen. Ik zat vol vragen en ideeën en initiatieven enz. enz.
Maar als ik eerlijk moet zijn, heb ik slechts enkele hiervan op dit forum durven plaatsen, na het lezen van veel 'negatieve' reacties van mensen op andere vragen. Het is echt steeds weer wikken en wegen hoe iets te formuleren, zodat niemand zich aangevallen voelt of het gevoel krijgt dat hij moet ingrijpen om al die onzin uit de mond van 'een beginner' in de kern te vernietigen. Er is niemand op dit forum over wie ik in het bijzonder praat, ook niet Jos, zoals velen onder jullie nu misschien denken. Volgens mij kunnen we trouwens allemaal nog veel leren van hem. (maar dat nu even buiten beschouwing gelaten).
Ook wil ik toch nog kwijt dat ik vind dat Mijke had werk meer dan behoorlijk doet en dat ik haar enorm apprecieer door het feit dat zij als één van de enigen bij mij overkomt als iemand die werkelijk gepassioneerd is door de TsW. Vraag haar iets en je krijgt een volledig en compleet antwoord. Wanneer ze het niet eens is met iets, weet ze dat op een juiste en correcte manier te verwoorden. Enz... Volgens mij heeft dit forum veel te danken aan Mijke.
En het is niet alleen op dit forum dat de mensen zo weinig kunnen verdragen van elkaar. Ook op de andere forums van wolfdog (Engels, Frans, enz...) moet je zien wat je zegt. (Ja, sommige vragen durfde ik hier niet stellen, dus wou ik mijn kans wagen op de anderstalige forums... erg he. Maar daar bleek het dus al niet veel beter te zijn.)

Ik hoop alleen dat er dankzij dit topic nu bij iedereen een lichtje gaat branden. En ik hoop dat we kunnen proberen om in de toekomst ons gemeenschappelijk doel wat meer voor ogen te houden, nl. het welzijn en de instandhouding van de TsW verzekeren. Dat dit ras zo puur mag blijven als het is. En dat de mensen niet meer zeggen tegen hun kinderen: 'Niet aankomen, die bijt!! Streel die labrador maar...'.

Laten we wat meer aan die dingen werken...

Groetjes,

liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:22   #4
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

je hebt gelijk Liesbeth.

En een groot deel ligt aan mij. Daar neem ik absoluut mijn verantwoording voor. Mijn moeder zegt dan ook regelmatig: 'Vannessa, jij zou 's wat meer op je tong moeten bijten!' En ze heeft nog gelijk ook
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:29   #5
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by laszlo
je hebt gelijk Liesbeth.

En een groot deel ligt aan mij. Daar neem ik absoluut mijn verantwoording voor. Mijn moeder zegt dan ook regelmatig: 'Vannessa, jij zou 's wat meer op je tong moeten bijten!' En ze heeft nog gelijk ook
ken dat, heb ook moeten leren eerst te denken voordat ik iets zij. Moet toegeven is soms nog best wel eens moeilijk!! :P
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:43   #6
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Quote:
Originally Posted by laszlo
je hebt gelijk Liesbeth.

En een groot deel ligt aan mij. Daar neem ik absoluut mijn verantwoording voor. Mijn moeder zegt dan ook regelmatig: 'Vannessa, jij zou 's wat meer op je tong moeten bijten!' En ze heeft nog gelijk ook
ik kan mij heel goed inbeelden dat het voor jou de afgelopen week niet gemakkelijk is geweest, met die gekke puppy-koper.
En nu dat hele verhaal dan ook nog op het forum verschijnt... Nu lijkt het precies of jij de 'slechte' fokker bent. Maar dat is helemaal niet zo. Je mag nog zo je best doen om een potentiële koper te 'screenen' (en de meeste TsW-fokkers doen dit zeer grondig, he Koos en Letty ), je weet nooit op voorhand met 100% zekerheid of iemand geschikt is of niet.
Laat je dus zeker geen schuldgevoel aanpraten (al heb ik wel niet het gevoel dat iemand dit tot nu toe geprobeert heeft). Het kan de beste fokker overkomen.
Hopelijk komt alles in orde met de pup. Je hebt alvast de steun van iedereen hier op het forum, denk ik.

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:48   #7
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Liesbeth,

Ik ben het volledig met je eens maar niet alle neuzen staan dezelfde richting op.

Ik probeer vaak op zo'n eenvoudig mogelijke manier (voor niet kenners) ergens een beeld van te scheppen of een antwoord te geven en daardoor is het soms niet helemaal compleet. Als iemand anders daar een aanvulling op doet, vind ik dat niet erg maar het heeft geen zin om een antwoord te geven, dat in andere bewoordingen hetzelfde verteld als dat iemand anders of ik al gezegd heb en daarbij dan de kennis van een ander in twijfel trekt. Dat vind ik dan nog het ergste.

Iedereen probeert, zoals je zelf zegt, dezelfde interesse te tonen voor het ras en de een weet hier wat meer van en de ander daar wat meer van maar om in het wilde weg maar wat te schrijven, schiet ook niet op.

Helaas komen de ego's dan ook nog wel eens naar voren en zijn er mensen die helemaal niet weten waarom het gaat en dus zomaar commentaar geven en dan krijg je de situaties die je beschrijft.

Helaas wordt er dan gelijk met het vingertje gewezen maar er zijn er nu eenmaal altijd een paar die al wat langer in het Tsjechenwereldje zitten dan anderen en die dus ook wat meer achtergrond informatie hebben. Daarom zijn dat ook steeds dezelfde, die dan reageren.

Ik zou zeggen, dat ook al ben je iemand, die er nog niet zolang mee te maken heeft, stel je vragen, hetzij via het forum, hetzij via een PB. Er zal altijd een reactie op komen of een discussie.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 13:55   #8
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Beste Liesbeth,

Graag wil ik je zeggen dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Ik kan me tevens heel goed voorstellen dat je bepaalde dingen niet durft te vragen op het forum gezien sommige reacties die de laatste tijd op dit forum ten toon worden gespreid.

Tevens wil ik benadrukken dat ook ik, net als Liesbeth erg gecharmeerd ben van de manier waarop dit forum word geleid door Mijke. Ik ben het met elke beslissing die zij neemt over het verwijderen van sommige reacties of het sluiten van bepaalde topics ten volle 100% eens. Ook vind ik dat vragen van mede forumleden door haar netjes en zonder vooroordelen jegens "andere" meningen worden beantwoord. Mijn complimenten hiervoor!

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 14:06   #9
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ben het helemaal met het bovenstaande eens
Als je goed nadenkt, is het toch eigenlijk te gek voor woorden, dat iemand geen vraag DURFT te stellen, omdat je vreest dat daar een 'stekelige' opmerking over wordt geschreven.

Het doel van het forum is volgens mij, GEZELLIG onze liefde voor het ras te delen, ervaringen uit te wisselen, en vragen te kunnen stellen om iets te LEREN van elkaar.

Iedereen heeft z'n mond vol van "respect voor elkaar"
Laten wij er dan hier mee beginnen
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 14:24   #10
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo allemaal,

Vanuit o.a. hetzelfde gevoel als Liesbeth ben ik dus dit topic gestart. Sommige vragen gewoon niet meer durven stellen, berichtjes durven te plaatsen, vanwege de negatieve reacties...
Dat is toch hartstikke zonde!

Dat niet alle neuzen dezelfde kant op staan? Nou en? Dat is juist het voordeel van een forum, vind ik tenminste, dat je verschillende meningen, informatie, etc. krijgt.

Echter kan het toch niet zo zijn, dat je het maar automatisch met iemand eens moet zijn, omdat hij al -tig jaren ervaring/kennis/etc. heeft...zoals iemand mij laatst zei; "omdat iemand al -tig jaar een rijbewijs heeft, wil niet zeggen dat het veilig is, bij die persoon in de auto te stappen". Waarmee ik wil zeggen; volgens mij is het heel verstandig om niet alles maar klakkeloos aan te nemen.

Dat niet iedereen even taktvol is, dat is toch ook niet erg? Maar i.p.v. dan als een losgeslagen projectiel te reageren...je kan toch ook vragen of iemand zijn reactie echt zo bedoelde, zoals de reactie op je overkomt? Of als je erachter komt, dat je wat te heftig gereageerd hebt, dat ook toe te geven (respect Vanessa!!!)

Ik heb ook enorm respect voor de wijze waarop Mijke dit forum leidt! Ik heb gewoon de hoop, dat het uitspreken van waarom mensen denken, dat het op het forum nog al eens mis gaat, kan bijdragen aan een betere, gezelligere, open en eerlijke communicatie.

Ben zelf absoluut geen heilige hoor; echter actie-reactie. Wie de schoen past trekt hem aan. En nogmaals;
Als je geen antwoord, reactie, mening, etc. wenst...plaats dan geen bericht.


Groetjes,
Patty

ps: Vanessa...laat je wel nog weten hoe het - we duimen allemaal positief - afloopt met de pup?
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 14:37   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by laszlo
En een groot deel ligt aan mij. Daar neem ik absoluut mijn verantwoording voor. Mijn moeder zegt dan ook regelmatig: 'Vannessa, jij zou 's wat meer op je tong moeten bijten!' En ze heeft nog gelijk ook
Iedereen heeft wel eens een off-day
wel goed van je dat je dit ook toegeeft.

Groeten
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 14:40   #12
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Blijkbaar werktte dit topic, gezien de vele reacties. Nu blijkt plots dat we er toch allemaal een beetje hetzelfde over dachten, hoewel iedereen het op zijn eigen manier probeerde te uiten.

Ik zou graag op iedereen die reageerde nog eens persoonlijk antwoorden, maar Jennah is aan het janken en ik denk dat ze graag even buiten wil om een wandeling te maken. Dat ga ik dan ook meteen doen!

Groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 20:34   #13
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Hoi Patty,

Ik denk dat we in de toekomst allemaal veel profijt zullen hebben van het feit dat jij de moed had om dit topic te openen!

Dankjewel daarvoor!!!!

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 13-11-2006, 21:06   #14
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Beste mensen,

Ik vind het ontzettend fijn dat iedereen vandaag, naar aanleiding van het stukje van Patty, zulke positieve en opbouwende bijdragen aan dit forum leverde!!

Laten we in deze trend/sfeer voortaan zo doorgaan met z'n allen!
Want we zijn allemaal gek op - en gefascineerd door de TsW. En als we elkaar een beetje ruimte geven en er vanuit gaan dat we het allemaal goed bedoelen, kunnen we ook heel veel aan elkaar hebben en ook gewoon simpel van elkaars ervaringen leren!

En als je je toch een keer aangevallen voelt, slik dan een keer en vraag de schrijver gewoon om verheldering!

We maken vandaag gewoon een leuke doorstart naar een gezellig forum met respect voor elkaar , waar iedereen gewoon al zijn vragen en verhalen kwijt kan!!

Goetjes
Mijke

PS
En ook nog heel hartelijk bedankt voor de positieve reacties op mijn werkzaamheden voor dit forum! Ik vond het fijn om dat ook eens te horen Want zelf vind/vond ik het natuurlijk ook verre van prettig om topics op slot te zetten of reacties te deleten
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 14-11-2006, 20:18   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ook mij spijt het.

Wilde Vannessa in bescherming nemen zodat zij niet alles op een openbaar forum uit de doeken hoefde te doen. Ik verloor mijn geduld. En reageerde stekelig op "wat ik vond" kruisverhoor vragen.
Dit had ik anders kunnen formuleren.

Het hele leven is een leerproces. En hier leer ik weer van.

groetjes Kim

PS: ik reageer zo laat omdat ik de afgelopen 2 dagen in het westen van het land heb doorgebracht zonder internet tot mijn beschikking te hebben. Excuses hiervoor.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 21:45   #16
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Wolfdoggers,

Ik heb dit topic weer naar voren gehaald n.a.v. het verwijderen van een deel van de reacties in het topic HD Uitslagen!!!

Ook IK heb Mijke gisteren een PB gestuurd omdat het onderwerp weer eens uit de hand dreigde te lopen... helaas.
Tevens vind ik Mijke als admin zijnde erg coulant door de negatieve berichtjes aan te passen i.p.v. diegene die deze berichtjes schrijft te bannen van het forum. Ik ken fora waar ze een stuk minder soepel hiermee om gaan en ik denk dat we daar alleenmaar blij mee mogen zijn.

Af en toe vraag ik me wel eens af of honden zich net zo druk maken als de baasjes hier af en toe.

Misschien dat na het lezen van de reacties destijds in dit onderwerp, de neuzen (al is het maar voor een tijdje) weer dezelfde kant op staan.

Met vriendelijke groeten,

Barry Rokven
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 08-02-2007, 22:34   #17
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel
Hoi Wolfdoggers,

Tevens vind ik Mijke als admin zijnde erg coulant door de negatieve berichtjes aan te passen i.p.v. diegene die deze berichtjes schrijft te bannen van het forum. Ik ken fora waar ze een stuk minder soepel hiermee om gaan en ik denk dat we daar alleenmaar blij mee mogen zijn.


Met vriendelijke groeten,

Barry Rokven
Ik wil me toch even bij bovenstaande aansluiten!

Toch vraag ik me af of iedereen zich realiseerd wat voor impact dit heeft op de andere leden en gasten. Het is nog steeds maar een handjevol mensen wat berichtjes plaatst of beantwoord.
Terwijl er volgens mij heel wat meer leden en gasten per week inloggen of lezen op het forum dan een handjevol!!

M.a.w. er zijn in mijn ogen nog veel te veel mensen die aan de zijlijn staan terwijl ze heel veel leuke en nuttige informatie toe zouden kunnen voegen aan dit forum. Hoe meer leuke en positieve bedoelde berichtjes er geplaatst worden, hoe minder de negatieve op zullen vallen!

Dus als nu iedereen die hier op het forum komt als gast of als lid, nu gewoon lekker een leuk berichtje gaat plaatsen......dan word het vanzelf weer leuk.

Dus KOM OP!!, iedereen die langer als 4 weken niets geschreven heeft, ( of misschien nog nooit iets hebben geschreven) laat wat van je horen, maakt niet uit wat...........al wens je de mede forumleden een prettig weekend. Zorg dat er ook weer eens andere namen voorbij komen!!

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2007, 10:11   #18
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

en ik blijf bij wat ik gezegd heb. Het is niet alleen maar rozegeur en manenschijn, maar zolang er nog over gepraat wordt is er in mijn ogen niets mis!

Ik ga geen excuses meer aanbieden voor het feit dat ik zo direct ben, dat vertik ik!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2007, 12:45   #19
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Het gaat er niet om of je wel of niet direct mag zijn, of dat discussies wel of niet kunnen.

Het gaat erom dat een aantal personen, regelmatig de strijd opzoeken op dit forum, en/of negatieve uitlatingen doen. Het lijkt mij voor iedereen duidelijk dat er dus behoorlijk wat mensen o.a. daardoor aan de zijlijn blijven staan. ( lees het berichtje van Liesbeth nog maar eens door....)

Als mensen bij jouw op visite komen, en zich zo gedragen dat de rest van jou visite daar last van heeft ben jij volgens mij ook niet te beroerd om daar iets van te zeggen. En als die mensen dan niet op jouw verzoek in gaan, ben je ook niet te beroerd om ze de deur te wijzen.....denk ik zomaar

Voor mij geld hetzelfde op het forum, jij, ik en iedereen zijn hier op visite. We zullen dus rekening met elkaar moeten houden!
En dat betekend in mijn ogen dus dat je niet alles zomaar in je eigen woorden hier neer kunt zetten. Dat heeft niks te maken met censuur!! Ik gebruik thuis ook andere woorden, dan die ik hier op het forum zet. Met een beetje tact is het best te doen hoor, om je mening hier neer te zetten.

Voor bovenstaande geld; wie de schoen past trekken hem aan......

@ Vannessa; Ik vind de meeste van je reacties en topic's leuk om te lezen, en kan er af en toe heerlijk om lachen. Het gaat alleen om die momenten dat je, zoals jezelf zegt, beter even op je tong had kunnen bijten voordat je de reactie op het forum zette.......niets meer en niets minder

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 09-02-2007, 13:15   #20
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by herder
@ Vannessa; Ik vind de meeste van je reacties en topic's leuk om te lezen, en kan er af en toe heerlijk om lachen. Het gaat alleen om die momenten dat je, zoals jezelf zegt, beter even op je tong had kunnen bijten voordat je de reactie op het forum zette.......niets meer en niets minder

Groetjes Bert.
In het bovenstaande kan ik me helemaal vinden.

Ik moet zelf ook regelmatig op mijn tong bijten als ik een berichtje schrijf. Als ik dan een bericht geschreven heb lees ik het eerst 3x door en vraag me daarbij af, hoe komt dit over op andere mensen?
Daarna kan het goed zijn dat ik het bericht nog 3x aanpas voordat ik het plaats.
Het meestal gewoon een kwestie van niet te snel op <ENTER> drukken.

@Vannessa: mensen krijgen door negatieve reacties op een forum al snel een onterecht en negatief beeld van iemand. Ik zou het jammer vinden als mensen zo over jou zouden gaan denken, zeker omdat ik weet dat je juist een heel aardig persoon bent.

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org