Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2007, 13:42   #1
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default Het is zo snel gebeurd

Hallo,

Quote:
Muilkorf verplichten; ben ik geen voorstander van. Als je weet dat je hond fel kan reageren, of niet goed genoeg naar je luistert, etc. laat hem dan niet loslopen buiten je eigen terrein.
Mijn honden heb ik nog niet voldoende onder controle, dus lopen ze aan de lange lijn of indien nodig aan de korte lijn. Klaar. Tijdens een wandeling met een grotere groep, lopen ze los - daar waar het is toegestaan. Gedragen ze zich niet, of gedraagt een andere hond zich niet..gaan ze gewoon weer aan de lijn.
Quote:
Als een hond die agressief is in die mate, dat hij onbetrouwbaar is en andere dieren en mensen zomaar bijt...als het betekent dat die hond dan mag blijven leven, dat er mee op cursus gegaan wordt, etc. Ja, dan kan ik in zo'n geval voorstander van een muilkorf zijn. NIET als de muilkorf gebruikt wordt en er wordt verder niks met de oorzaak van het 'probleem' gedaan.
De reden dat ik hierboven mijn eigen geplaatste *quotes* van een tijdje geleden weer even naar voren haal:

Onze Nikki heeft anderhalf uur geleden tijdens een wandeling een kat gedood
Nikki zal dus voortaan behalve aan de flexilijn, ook met een muilkorf om mee uit wandelen gaan. Daarnaast zullen we natuurlijk ook enorm hard gaan trainen met haar...Zoals sommige forumlezers wellicht nog weten; Nikki komt uit het asiel en hebben we nu ruim 3 maanden. Vermoedelijk haar enorme fixatie op katten, de reden dat ze in het asiel terecht is gekomen (tenminste dat is nu onze conclusie, voor de rest luistert ze prima, harstikke gezond)
Nu ze (alweer?) enorm 'beloond' is voor haar gedrag, zal het een harde dobber worden om haar nog af te leren, dat ze o.a. niet achter katten aanmag. Hoogstwaarschijnlijk zal ze de rest van haar leven niet meer los uit wandelen kunnen.

Uiteraard ben ik er helemaal stuk van (we hebben zelf ook 2 katten).

Ik wilde dit toch ook even schrijven, hoewel ik nog steeds geen voorstander ben van het gebruik van muilkorven, dat je wel realistisch moet zijn en als het nodig is, je er gebruik van MOET maken!

Patty

PS: mijn eigen katten komen van jongs af aan niet buiten. Heb altijd gezegd, tenzij ze stress gaan vertonen omdat ze niet naar buiten kunnen, blijven ze binnen. Dat gaat al 11 jaar prima.
De kat die door Nikki gedood is, bleef gewoon zitten en had geen angst voor honden. Mocht iemand zich afvragen, waarom die kat niet wegrende. En het gaat razendsnel...zo kijk je naar achter wat je TW nu weer aan het uitspoken is, zo kijk je naar voren en....
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2007, 14:30   #2
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Bah wat naar voor je zeg!
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2007, 17:23   #3
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

He wat vervelend, juist dat is de reden waarom wij ze nooit los hebben, we willen het risico gewoon niet lopen. En ik wete hoe je je voelt, wij hebben ooit een s een kat onder de auto gehad, konden niet uitwijken aan alle kanten op de vierbaans weg rden andere auto's. En ja wij hebben 7 katten en je moet er niet aan denken dat dat jou kat overkomt.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2007, 18:01   #4
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Idd erg vervelend. Wij hebben laatst ook zoiets meegemaakt.

Mijn moeder en ik zijn de honden aan het uitlaten tot het begint te hagelen. Dus wij half rennend met de kleine wilson aan de lijn naar huis. Kyra luisterd goed en volgde netjes mee.

Terwijl wij zo naar huis lopen komt er een fietser in sneltreinvaart van achteren aangefiets met een hond aan de lijn ernaast. Kyra vindt andere honden altijd erg interessant en heeft het natuurlijk veel eerder in de gaten dan wij.. Ze loopt achter ons langs erop af en maakt die hond aan het schrikken en die springt zo bij zijn eigen baas in het wiel.. Poot gebroken en zowel man als hond leken wel in shock. Ik meteen thuis de auto gepakt en met die twee naar de diernarts gereden. Bleek die hond bang te zijn voor andere honden..Begrijp dan ook niet waarom je dan zo hard voorbij komt gefietst maar goed..

Uiteindelijk allemaal goed gekomen maar nu kregen wij laatst een brief binnen of wij die 600 euro voor de operatie wilde betalen... Het zal je maar overkomen!
Sten jest offline   Reply With Quote
Old 24-04-2007, 18:03   #5
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Het gaat inmiddels weer een beetje...wel even bruut herinnerd aan het feit dat ons muppeke, toch van nature een roofdier is

Omdat we nog volop aan het trainen zijn met de honden, lieten/laten we ze zowiezo nooit los lopen.
Voorlopig gaat Nikki in ieder geval aan de korte lijn en met de flexilijn, krijgt ze dan ook nog een muilkorf.

Want eekhoorntjes (die heeft ze gelukkig nog nooit te pakken gekregen) vindt ze ook reuze interessant

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 26-04-2007, 23:23   #6
Ethel_Onnis
Junior Member
 
Ethel_Onnis's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Porte - Turin
Posts: 185
Default Het is zo snel gebeurd

Ik ken het gevoel maar al te goed! Ook Wolf (onze Bastaard kruising D-Herder/Saarloos) heeft het een keer gepresteerd om een kat zelfs uit de boom te halen. Vreemd om je eigen hond twee meter hoog in een boom te zien zitten met een blik van "kijk dat heb ik toch maar mooi geflikt". Helaas het katje was op slag dood en ik een paar dagen ziek van het hele gebeuren. Conclusie; Wolf mag niet meer los in de bebouwde kom, alleen nog op speciale plaatsen hier aan de Reeuwijkse plassen.
Ethel_Onnis jest offline   Reply With Quote
Old 27-04-2007, 09:42   #7
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Hier mogen de honden zowiezo niet loslopen in de bebouwde kom en omdat we al gemerkt hadden, dat Nikki een weglopertje in spé is, lieten we haar daar buiten ook al niet loslopen.
Had het net een beetje van me afgezet, stond de mevrouw van de kat gisteren voor de deur om nog eens verhaal te komen halen. Na een lang gesprek en ik haar dus ook de muilkorf heb laten zien, ging ze weg met de mededeling dat ze geen aangifte gaat doen. Tja...afwachten...misschien dat ze er vandaag weer anders over denkt.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 27-04-2007, 11:01   #8
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wat een ellende We duimen voor je dat ze het er bij laat zitten
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org