Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2007, 13:33   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Hulp gevraagd voor een andere diersoort!

Dit onderwerp heeft totaal niets met TsW's of andere honden te maken (vandaar ook in catagorie buiten de orde).

Maar het onderwerp is zo belangrijk, dat ik het toch graag onder de aandacht van veel dierenvrienden wil brengen!

In Japan worden namenlijk nog steeds op gruwelijke wijze Dolfijnen voor de consumptie afgeslacht.
In andere landen werken mensen niet meer mee aan deze barbaarse slachtingen en worden deze sensitieve dieren zelfs ingezet als therapie voor mensen.

Met hulp van veel dierenvrienden is het misschien mogelijk om Japan in de toekomst ook op andere gedachten te brengen.

Bekijk daarom deze video om te zien waar het precies over gaat:
http://www.glumbert.com/media/dolphin

En wanneer je hier zelf ook iets tegen wilt doen, teken dan svp de petitie!http://www.petitiononline.com/golfinho

Wanneer je ondertekend hebt, kun je zien op hoeveel hantekeningen, mede dank zij jouw hulp, het totaal nu gekomen is, !

Kopieer dit berichtje gerust om nog naar zo veel mogelijk dierenvrienden in je eigen omgeving door te mailen
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 14:59   #2
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

............slik.................

VERSCHRIKKELIJK, dat mensen dit kunnen!!!!

natuurlijk getekend!

Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 15:19   #3
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wat is dat in hemelsnaam voor een godvergeten ... land

Ongeloofelijk dat er mensen zijn die dat een dier aan kunnen doen en er gewoon bij kunnen blijven staan kijken.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 17:29   #4
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Het filmpje heb ik maar niet gekeken...........is niet zo goed voor mijn bloeddruk

Heb natuurlijk wel de petitie ondertekend!!

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 17:41   #5
monique
Junior Member
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 22
Default

Wat een walgelijk filmpje! Heb het maar halverwege gestopt omdat ik het niet meer kon aanzien. De petitie teken ik, natuurlijk.Helaas gaat dit met zoveel dieren, ook dichter bij huis. Wat mensen bezielt om levende wezens zo te behandelen is voor mij een raadsel.... groetjes Monique
monique jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 18:17   #6
Yolanda
Junior Member
 
Yolanda's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Location: Utrecht
Posts: 93
Default

ook getekend. nu 757016 handtekeningen

groetjes Yolanda
Yolanda jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 18:51   #7
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Zal gauw tekenen, maar het filmpje hoef ik niet te zien kan wel raden naar de walgelijke inhoud dat er zulke zieke geesten rondlopen

Goed dat je deze oproep hebt geplaatst Mijke
__________________
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 19:13   #8
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

758073 handtekeningen

Tip: sla het filmpje over... het zijn namelijk zo van die beelden waar je nog weken aan blijft denken! Gruwelijk...

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 22:40   #9
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Mijke, wat goed van je om dit op het forum te zetten, had ik zelf niet aan gedacht! Het enige wat ik nog kon doen na deze afschuwelijke beelden was voor me uit staren en naar zoveel mogelijk mensen sturen.
Het goede van internet is, dat het met 1 druk op de knop de hele wereld over gaat (zoals in mijn geval naar mijn broer in Aussie). Hebben jullie familie/vrienden/kennissen in het buitenland????
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2007, 22:49   #10
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Ja mijn broer in Wenen heb ik ook gemaild. En hij kent weer mensen in Mexico, Zuid Africa, Isreal en ga zo nog maar even door. Dus ik denk dat we met zijn allen zo wel de hele wereld kunnen laten tekenen

Nu maar hopen dat het ook echt helpt, mijn kijk op Japanners is hierdoor wel geheel anders geworden. Barbaren
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 00:42   #11
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Ik zal de petitie ook tekenen en het filmpje hoef ik niet te zien. Ik vind het toch sowieso treurig dat mensen zo met dieren om kunnen gaan en dit gebeurt niet alleen met dolfijnen maar ook met andere walvissoorten.

En laten we niet vergeten, de levend gevilde (gefokte) honden die als een lekkernij de hete pan in gaan in het Verre Oosten.

Walgelijk dit allemaal,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 09:57   #12
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Ik had dit filmpje ook al gekregen en heb het niet afgekeken..vreselijk gewoon
Uiteraard wel meteen de petitie ondertekend!

Helaas gebeuren er nog teveel walgelijke praktijken t.a.v. dieren

Gelukkig worden mensen er steeds meer van bewust, hoe ziek anderen van hun soort kunnen zijn.
Ik had er ook niet aan gedacht; goed initiatief Mijke, om dit soort gebeurtenissen ook hier op het forum onder de aandacht te brengen!

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 14:09   #13
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Heb het filmpje niet gekeken, maar de petitie wel getekend!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 20:54   #14
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Ik zal de petitie ook tekenen en het filmpje hoef ik niet te zien. Ik vind het toch sowieso treurig dat mensen zo met dieren om kunnen gaan en dit gebeurt niet alleen met dolfijnen maar ook met andere walvissoorten.

En laten we niet vergeten, de levend gevilde (gefokte) honden die als een lekkernij de hete pan in gaan in het Verre Oosten.

Walgelijk dit allemaal,

Letty
Er zijn inderdaad veel diersoorten die het slecht hebben getroffen!!

Ik zit net te lezen dat ze in China sinds kort "legbatterij-tijgers" hebben. Ook zo'n WALGELIJK voorbeeld van dierenleed

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...nu.html?p=12,1

Ik kan me verschrikkelijk opwinden over al dat soort onnodig dierenleed,....


GOED TOPIC MIJKE!!! alle kleine beetjes helpen om dieren te kunnen beschermen tegen onnodig leed. En als TSW (honden) bezitters weten we allemaal hoe bijzonder dieren zijn!

Wat mij betreft mogen hier vaker dit soort petities onder de aandacht worden gebracht!

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2007, 21:20   #15
Willy
Junior Member
 
Willy's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Kasterlee
Posts: 55
Default

Hoe is dit nog mogelijk.
Natuurlijk getekend

Willy
782232
Willy jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2007, 11:42   #16
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by herder
Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Ik zal de petitie ook tekenen en het filmpje hoef ik niet te zien. Ik vind het toch sowieso treurig dat mensen zo met dieren om kunnen gaan en dit gebeurt niet alleen met dolfijnen maar ook met andere walvissoorten.

En laten we niet vergeten, de levend gevilde (gefokte) honden die als een lekkernij de hete pan in gaan in het Verre Oosten.

Walgelijk dit allemaal,

Letty
Er zijn inderdaad veel diersoorten die het slecht hebben getroffen!!

Ik zit net te lezen dat ze in China sinds kort "legbatterij-tijgers" hebben. Ook zo'n WALGELIJK voorbeeld van dierenleed

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...nu.html?p=12,1

Ik kan me verschrikkelijk opwinden over al dat soort onnodig dierenleed,....


GOED TOPIC MIJKE!!! alle kleine beetjes helpen om dieren te kunnen beschermen tegen onnodig leed. En als TSW (honden) bezitters weten we allemaal hoe bijzonder dieren zijn!

Wat mij betreft mogen hier vaker dit soort petities onder de aandacht worden gebracht!

Groetjes,

Bert.
Ik wordt hier echt kotsmisselijk van!

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 12:25   #17
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Zolang het nog kan

http://getactive.peta.org/campaign/s...2ddeCO361Ofi8E

Om te laten weten dat je er tegen bent dat er over één week weer 300.000 babyzeehondjes doodgeknuppeld gaan worden. Om weer van die prachtige bontjassen en bont kragen van te maken

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 03:35   #18
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Zal eerlijk zijn, heb niet getekend!
Een petetie voor de kistkalveren verschijnt hier ook niet.
Waarom wel voor dolfijnen?
Dan hebben we nog de gansen die met een trechter gevoerd worden om een grote lever te krijgen. Hebben we het dan al over de legbatterij gehad?

Neemt niet weg hoor dat ik het erg sneu voor die beestjes vindt, maar denk je werkleijk dat er minder van die beestjes gevangen wordt als je zo'n petitie tekent?
Wij gaan toch ook geen minder kalfsoesters, ganze-levertjes of herte-ruggetjes eten als ze daar een petitie beginnen?
Als er een hoog knuffelgehalte aan zit is hte plots erger? Zoals de puppy's die gegeten worden in Korea?
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 09:21   #19
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Als er om een handtekening wordt gevraagd om een actie te steunen t.b.v. de kistkalveren, teken ik die ook hoor

Met helemaal niks doen, weet je zeker dat er niks veranderd !

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 10:20   #20
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by Excalibur-Sauvignon
Zal eerlijk zijn, heb niet getekend!
Een petetie voor de kistkalveren verschijnt hier ook niet.
Waarom wel voor dolfijnen?
Dan hebben we nog de gansen die met een trechter gevoerd worden om een grote lever te krijgen. Hebben we het dan al over de legbatterij gehad?

Neemt niet weg hoor dat ik het erg sneu voor die beestjes vindt, maar denk je werkleijk dat er minder van die beestjes gevangen wordt als je zo'n petitie tekent?Wij gaan toch ook geen minder kalfsoesters, ganze-levertjes of herte-ruggetjes eten als ze daar een petitie beginnen?
Als er een hoog knuffelgehalte aan zit is hte plots erger? Zoals de puppy's die gegeten worden in Korea?

Jawel hoor!!

Kijk maar eens wat er de afgelopen jaren is verandert doordat mensen massaal laten weten ergens flink op tegen te zijn.

Dat deze winst langzaam geboekt wordt is zo, maar er wordt wel degelijk winst geboekt! Het stierenvechten in Spanje is drastisch vermindert, er mogen door internationale druk minder zeehondjes gedood worden, massaal walvissen doden is ook aan banden gelegd............En voor dit forum misschien wel de belangrijkste er komen langzaam aan steeds meer projecten om de Wolf in stand te houden.

Dus opstaan en je stem laten 'horen' werkt wel degelijk, en zoals Patty schrijft "niks doen helpt in iedergeval niet"

Ik ben het verder met je eens dat er inderdaad veel diersoorten zijn die onze hulp nodig hebben. Maar er verandert pas wat als er een grote groep mensen opstaat om die verandering af te dwingen.

Als wolfhonden liefhebbers kunnen we misschien is laten weten wat we vinden van de met uitsterven bedreigde wolf!!!!

Groetjes,
Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org