Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2006, 11:21   #1
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default Clubmatch Waalwijk 13 januari

Hoi heb Bachata net ingeschreven voor de clubmatch in Waalwijk. http://www.kvwaalwijk.nl/FrameStart.html Gaan er nog meer mensen met Tsjechen naar Waalwijk?Ze doet in de puppyklasse mee.Het wordt voor ons de eerste keer,daarom ga ik ook naar de ringtraining 12 nov.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 13:06   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Nee, niet naar Waalwijk ,
ik ga wel a.s zaterdag naar de int. tentoonstelling in Bleiswijk met Indy,
en zondag gaat ze naar de tentoonstelling in Denemarken
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 02-11-2006, 17:54   #3
Erna
Junior Member
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 6
Default

Waalwijk vind ik even te ver, het is mijn bedoeling om Raven (broer van jouw hond) in Groningen of Leeuwarden uit te brengen. Is voor ons iets dichter bij.
Laat je wel even weten wat het resultaat is geweest.

Groetjes Erna
Erna jest offline   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 00:48   #4
snow-wolf
Junior Member
 
snow-wolf's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Sint-Katelijne-Waver
Posts: 57
Send a message via ICQ to snow-wolf
Default clubmatch waalwijk

Ik ga eens zien dat ik die dag geen gehoorzaamheidswedstrijd heb en indien dit niet het geval is kom ik naar Waalwijk met ice-wolf van goverwelle.Ik had wel nog willen weten wie daar de tsjechen komt keuren ?Op de website staan enkel saarlozen vermeld en niks van tsjechen.



stephan en ice-wolf van goverwelle
snow-wolf jest offline   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 10:35   #5
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo wilma,

Waarom heb je Angel ook niet ingeschreven. Dan zien ze ook een volwassen TW.

Groetjes,

letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 10:47   #6
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Tja als je toch heen gaat, dan is het toch veel leuker om beide mee te nemen?? Ik denk niet dat wij heen gaan, we zouden nl meer dan 2 uur moeten rijden, mischien een keer een KC dichter in de buurt. Is wel gezellig natuurlijk een KC met een grote inschrijving aan Tsjechen. Voor meer KC's waar mensen heen gaan, wij houden ons ook aan bevolen plaats even een berichtje hier op wolfdog. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 11:26   #7
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi Letty,

Het is allemaal nieuw voor me,Angel heeft een beschadiging bij zijn hoektand,klein stukje glazuur eraf,denk dat ze heel streng zijn bij zo'n keuring.Ga eerst bij die ringtraining kijken wat ik kan verwachten,misschien dat ik hem alsnog dan inschrijf.
Mis dus de ervaring hoe zoiets eraan toe gaat.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 03-11-2006, 13:59   #8
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Hoi Wilma,

een klein stukje van het glazuur eraf is niet zo'n probleem. En al helemaal niet voor een KC als je naar een Internationale keuring zou gaan en de keurmeester moet kiezen uit 2 vergelijkbare honden dan zou hij mischien daardoor een plaats terug gezet kunnen worden, herhaal zou kunnen.
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 05-11-2006, 21:05   #9
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default Re: clubmatch waalwijk

Quote:
Originally Posted by stef-1973
Ik ga eens zien dat ik die dag geen gehoorzaamheidswedstrijd heb en indien dit niet het geval is kom ik naar Waalwijk met ice-wolf van goverwelle.Ik had wel nog willen weten wie daar de tsjechen komt keuren ?Op de website staan enkel saarlozen vermeld en niks van tsjechen.



stephan en ice-wolf van goverwelle
Mw.Haapaniemi uit Finland keurt de Tsjechoslowaakse Wolfhond.
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 01:46   #10
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Quote:
Originally Posted by Erna
Waalwijk vind ik even te ver, het is mijn bedoeling om Raven (broer van jouw hond) in Groningen of Leeuwarden uit te brengen. Is voor ons iets dichter bij.
Laat je wel even weten wat het resultaat is geweest.

Groetjes Erna
Hoi,nou Bachata heeft de 'vuurdoop'gehad hoor,en Angel en ik ook natuurlijk.
We zijn vroeg gegaan en hadden lekker plekkie bij de andere (Saarloos)wolfhonden en eigenaars
Erg gezellig met een hele groep,stonden ook 7 Saartjes ingeschreven.
Ik moest voor de Saarlozen en mijn plannetje om af te kijken mislukte.
Bachata kwam in de puppyklasse uit.Ik was zenuwachtig en dat merken ze,ze poepte dus in ring Waren van tevoren wel uitgelaten.
Toen het betasten ging goed maar het gebit tonen wilde ze niet.
Daarna weer rondje rennen.
Ze kreeg een Belovend,needs training staat er op het keuringsrapport,wat uitmuntend was, is het hoofd en beharing
Toen gauw omwisselen en met Angel de ring in,liep op zich goed,maar met gebit tonen deed meneer heel die klep open,was niet de bedoeling,tanden moesten gesloten zijn.
Betasten ging goed,de keurmeester was een vrouw(van Finland)en vond Angel erg lief,hij kreeg 1 Zeer goed.
Op keuringsrapport staat ook weer needs training,has quality but not shown,denk dat ik training nodig heb
Was een gezellige dag,de Saartjes hebben het ook prima gedaan.

Helemaal links Bachata en daarnaast Angel,ik sta er niet op,iemand moest de foto maken
Later in de middag hebben we de honden uit laten rauzen op de Roestelberg,

__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 09:54   #11
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Spannend he, zo de eerste keer naar een show met je eigen hond! ze voelen het zeker als je zenuwachtig bent... Eind december ging ik voor het eerst met Jennah, ook in de puppyklas. We stonden klaar om binnen te gaan en ze keek me liefdevol aan om te zeggen: 'ik zal je niet teleurstellen, ik weet hoe het moet'. En ja hoor, ze deed het geweldig! Ze ging perfect staan voor de keurmeester, liet haar betasten en haar tandjes zien alsof ze heel fier was op haar glimmende bijters. Ook liep ze rustig naast mij, zoals het moest, zonder te beginnen springen of wat dan ook. Dan leek het even of de keurmeester haar karakter wou testen en hij daagde haar uit voor een spelletje, wat hij geen 2 keer moest vragen! Jennah sprong vrolijk en vrij op hem, alsof ze wist dat het gedaan was en dat ze het goed had gedaan. De keurmeester begon in zijn handen te klappen en ik, of beter gezegt Jennah, kreeg 1 Veelbelovend. Het drong niet onmiddelijk tot mij door, want ik was heel zenuwachtig, maar jennah liep de ring terug uit als een winnaar! Een schat van een hond met een ongelofelijk karakter!
Wat ik trouwens ook heel leuk vond op de show was dat jennah zo op haar gemak was, gedurende het hele gebeuren. De zaal was nochtans heel klein en je werd voortdurend verpletterd door andere mensen en/of honden. Jennah sliep de hele tijd en als het aan ons was, moest ik haar wakker maken!
Eigenlijk ben ik niet zo te vinden voor het hele show-gebeuren, maar ik wil wel dat mijn hond het kent en ondertussen weet ik ook een beetje wat hij goede en minder goede kanten zijn. Maar gehoorzaamheidstraining of een dagje wandelen gaat toch nog altijd boven een dagje hondenshow!

groetjes,

Liesbeth
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org