Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2007, 09:22   #21
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Gaan jullie op de website nog wel vermelden welke mensen het bestuur vormen?
Immers als je lid wilt worden, moet je je schriftelijk aan melden bij het bestuur; is dan wel zo handig als je weet wie het bestuur is
En ja...dat kan via het inschrijf-formulier, maar als ik lid wil worden van een vereniging, zou ik toch graag op voorhand willen weten wie in het bestuur zit.
En ja...dat kan ik ook per e-mail vragen, maar als je het op de website zet of hier op het forum zet, zou wel zo handig zijn

Als ik geïnteresseerd ben in de TWK, wat maakt het dan uit wat de NVTW wel of niet doet? Zeker als je je nog niet zeker weet of je uberhaubt van een vereniging lid wilt worden, en vooral van een vereniging in oprichting, is het toch wel fijn als je op de site zou kunnen lezen, wat er tijdens de oprichtingsvergadering besproken is. Je kan immers een goede reden hebben gehad, waarom je niet aanwezig kon zijn bij de oprichtingsvergadering.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 10:41   #22
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Patty,

Je weet net zo goed als ik, dat er geen notulen openbaar gemaakt worden door geen enkele vereniging.

En als jij lid wilt worden van b.v. een atlethiekclub, ben jij dan geinteresseerd wie het bestuur is. Ik denk, dat je de meeste mensen daarvan niet eens kent. Is dat dan een belemmering of voordeel om lid te worden of wordt je lid vanwege dat je atlethiek wilt beoefenen.

Mijn mening is, dat je lid wordt van een vereniging omdat je daar diverse verwachtingen van hebt of ideeen daarover hebt. In dit geval zijn het dus verenigingen die iets met honden te maken hebben. En dan is het jouw keus, waar je je het prettigst bij voelt om lid te worden.

En uit eventuele gesprekken kan je besluiten om lid te worden en niet op grond van het bestuur.

Dat er nog het een en ander moeten worden aangevuld is duidelijk, maar de webmaster heeft ook zijn werk en is niet in staat om de hele dag aanvullingen of wijzigingen aan te brengen.

Geduld is ook een mooie en goede zaak. Er zal best nog wel de nodige informatie komen, denk ik.

Ik kan je alleen verzekeren dat alle punten, die Stefanie in het topic hierboven heeft geschreven, aan bod zijn gekomen en dan weet je ongeveer wat er besloten is.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 11:02   #23
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hoi Letty,

Dat het niet gedaan wordt, wilt toch niet zeggen dat het niet mogelijk is? Maar ik vraag toch niet om de notulen? Ik begrijp echt niet, wat er zo verkeerd aan is, om te vertellen op je website of zelfs hier op het forum, wat de plannen omtrent je vereniging zijn.

En ja; ik persoonlijk zou wel graag willen weten wie in het bestuur van een vereniging zit, als ik lid zou willen worden.
Ik begrijp wederom niet, waarom jullie dat niet gewoon op je website of zelfs hier op het forum vermelden? Immers als ik gesprekken wil voeren over het wel of niet lid worden van een vereniging en ik zou dat met een bestuurslid willen doen, nogmaals; is het wel zo handig, als ik weet wie in het bestuur zit.

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 11:06   #24
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie
Had beter een tijdje kunnen wachten....
Maar: "waar het hart vol van is ........."
Sorry, wilde niet vervelend overkomen
Ik weet dat je het goed bedoelde hoor! Ik vroeg ook alleen maar om even helder en positief de plannen van jullie Klup te profileren.

Quote:
Originally Posted by veronique
Helaas mijke en andere mensen, dit is een gedeelte wat leden straks alleen te zien krijgen. Er is een apart gedeelte op onze site waar alleen dingen voor onze leden staan en dit staat er straks bij.
Voor de mensen die het (hadden) willen weten hadden afgelopen zondag naar onze oprichtingsvergadering moeten komen.
Quote:
Originally Posted by veronique
Hallo Wilma………
Wij zijn heel open en heel duidelijk. Als je het allemaal had willen weten was je afgelopen zondag gekomen, iedereen was welkom
Wij hebben ervoor gekozen om bepaalde dingen alleen voor de leden te houden, waaronder de vergaderingen vallen.
Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Wat voor duidelijkheid wil je dan hebben. Informatie over de vergadering??? Notulen meelezen???
Oeps! Wat een misverstanden weer!!!!!
Want natuurlijk bedoelde ik geen verslag van vergaderingen… en/of wat er precies is besproken … en/of wie er precies aanwezig was!!

Ik was gewoon benieuwd wie jullie bestuursleden zijn geworden en dat is toch zeker niet alleen iets voor leden? (staat bij meeste clubs en verenigingen gewoon op een site)
En verders vroeg ik Stefanie gewoon om jullie globale plannen voor de komende tijd te omschrijven.

Quote:
Originally Posted by veronique
.…….enne stefanie, je bedoeld het goed, weet ik. Je hebt het goed gedaan alleen iets te vroeg
Tjsa.., als je mijn topic goed leest, kun je zien dat dit was dus precies wat ik ook bedoelde!!!!
Niets mee en niets minder

Groetjes,
mijke

PS
Ik zie dat er net weer nieuwe reacties geplaatst zijn.
Daarom nog ff een korte reactie op die topics:
Tuurlijk zou ik zelf niet lid worden van een atletiek vereniging vanwege bestuursleden die daar in zitten Maar ik snap ook niet waarom er zo geheimzinnig gedaan wordt over wie bestuursleden van jullie club zijn
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 11:32   #25
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Patty,

........................................

En als jij lid wilt worden van b.v. een atlethiekclub, ben jij dan geinteresseerd wie het bestuur is. Ik denk, dat je de meeste mensen daarvan niet eens kent. Is dat dan een belemmering of voordeel om lid te worden of wordt je lid vanwege dat je atlethiek wilt beoefenen.

Mijn mening is, dat je lid wordt van een vereniging omdat je daar diverse verwachtingen van hebt of ideeen daarover hebt. In dit geval zijn het dus verenigingen die iets met honden te maken hebben. En dan is het jouw keus, waar je je het prettigst bij voelt om lid te worden.

En uit eventuele gesprekken kan je besluiten om lid te worden en niet op grond van het bestuur.

.....................

Letty
Yep helemaal mee eens! Als ik lid wil worden van de plaatselijke Athletiek vereniging ga ik een keer kijken, keertje meedoen en als het bevalt word ik lid. Wie er in het bestuur zit merk ik dan terzijnertijd wel een keertje.

Die vlieger gaat hier natuurlijk niet op! Op het moment dat je een openbaarforum gaat gebruiken om proberen mensen geinteresseerd te krijgen voor een nieuwe op te zetten vereniging kan je ervan uit gaan dat je op dat forum ook reacties krijgt. Begrijp me goed, ik zou ook het forum hiervoor hebben gebruikt, want dan bereik je precies die mensen die je wilt bereiken.

Maar na een uitvoerige campagne op het forum rondom de oprichtingsvergadering geen antwoord geven op de vraag wie nu de bestuursleden zijn is natuurlijk niet handig.

Mensen zijn nu eenmaal nieuwschierig, want in mijn ogen is het niks meer of minder dan dat, maar als je dan laat weten dat de namen van de bestuursleden vergrendeld achter een wachtwoord zitten en blijven wek je een rare indruk. Wilma is in mijn ogen al zo vriendelijk geweest jullie daarop te atenderen.

V.w.b. jullie voorbeelden over voetbalclubs en athletiek verenigingen als je die websites bekijkt zie dat overal de bestuursleden worden vernoemd. Meestal worden ze zelfs aan de hand van een verhaaltje en een pasfoto voorgesteld. Heel leuk

Nogmaals als je de afgelopen maanden zo nadrukkelijk op het forum aanwezig bent geweest voor de TWK. Geef dan gewoon antwoord op vragen die ontstaan uit nieuwschierigheid. Dan kom je als TWK open en gastvrij over. Nu komen jullie over als besloten en geheimzinnig.

Doe er je voordeel mee! het is goed bedoelt. Als aan het eind van het liedje het TSW ras er beter van wordt vindt ik het allang best.

Succes,

Groetjes,

Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 11:48   #26
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Mijke, Patty en Bert,

Als jullie mijn berichtje ook goed hebben gelezen, dan heb ik geschreven dat er nog de nodige aanvulling komt, alleen het kan niet allemaal tegelijk en er is niets geheimzinnigs aan om de bestuursleden te vermelden.

Nog even geduld.

En ik dacht, dat onze doelstellingen inderdaad, door een aantal keren de aandacht erop te vestigen, duidelijk genoeg zijn geweest.

Maar hier is een korte beschrijving van de vergadering.

Er waren ongeveer 20 personen aanwezig.

Uiteraard is gesproken over de mogelijkheden van onze doelstellingen en zover die nu te overzien zijn geweest, is het voor een groot gedeelte haalbaar alleen alles kan niet tegelijk. Het zal verspreid worden over een paar jaar.

Als 1e is er weer een wandeling gepland en in het vroege najaar een BBQ voor leden en NIET leden. Uiteraard kan ook iedereen aan de wandeling deelnemen. Hieraan zijn dus ook GEEN kosten verbonden.

Daarnaast is er een opzet gemaakt voor training.

Wat de geheimzinnigheid betreft om alleen een stukje voor leden toegangelijk te maken is bedoeld om bepaalde clubinformatie kenbaar te maken. De bedoeling is om de kosten van drukwerk en porti zo laag mogelijk te houden en dat kan dan via dit gedeelte.

Wie dus meer informatie wil, zal dus lid moeten worden.
Overigens zal algemene informatie gewoon te lezen zijn.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 12:20   #27
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Zoals Letty als zei is de website nog niet klaar, dus info die nog relevant is, komt er nog op te staan

Wat betreft het deel dat alleen voor leden is, dat moet je zien zoals 'een clubblad'
Om de kosten te drukken hebben wij besloten geen clubblad uit te geven, maar deze info VOOR LEDEN via de site te plaatsen.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 16:30   #28
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

@ Letty: Wetende dat je er tegen kan en ik het niet kan laten, ga ik je toch ff plagen; was dat nou zo moeilijk?

Als de TWK op dit moment nog niet wilt of kan vertellen, wie hun bestuur is...nou dan moet ik maar geduld hebben en afwachten.
Naar mijn mening is dit algemene info en ga ik er vanuit dat het binnenkort op de website te vinden zal zijn.
Teleurstellend, maar het zal wel een (overigens voor mij nog steeds onbegrijpelijke) reden hebben

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 17:48   #29
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Patty,

als je nieuwsgierig bent naar wie de bestuursleden zijn, moet je OF afwachten op de website, OF bij de vergadering aanwezig zijn.

In jou geval ben je niet geweest op de vergadering, dus wordt het geduld hebben tot het allemaal op de website staat.

Groetjes Kim

PS mijn mening is dat het geen ..... uitmaakt wie er in het bestuur zit van een vereniging. Mij gaat het om de activiteiten en andere zaken die zo'n verveniging organiseerd. Als ik mijn keuze zou moeten laten afhangen aan het feit of ik de bestuursleden wel aardig vind of niet (want dat proef ik een beetje) dan ben ik met de verkeerde redenen bezig.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 18:51   #30
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Patty,

De bestuursleden van de TWK zijn tot op heden het best bewaarde geheim van Nederland. *lol*
Toch wel knap in een land waar zelfs staatsgeheimen en defensie rapporten uitlekken. hahaha.

We wachten rustig af, zo spannend zal het allemaal wel niet zijn denk ik

groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 18:58   #31
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hmmm ik dacht juist dat bij het opstarten van de nieuwe klup wij duidelijk hadden vermeld wie het bestuur zou zijn. Tja misschien zijn jullie dat alweer vergeten, kan natuurlijk. Helaas is dat topic ook nergens meer te vinden. Meerendeel is spontaan verdwenen van het forum helaas.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 20:21   #32
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Ik begrijp niet waar het allemaal om gaat....
de namen van het bestuur......geheimzinnigheid......

Ik ben lid van meerdere verenigingen en het kan mij geen .....schelen wie in het bestuur zit eerlijk gezegd.

het gaat mij om de activiteiten van de vereniging en het doel waarvoor je er komt.
wie er in een bestuur deelneemt kan mij echt niet boeien....ik hoef er niet mee samen te wonen


waar gaat het nu eigenlijk om ? Het begint zo net een slechte soap te worden ..........

Staat het belang van onze dieren niet voorop ?
En daarbij..als een vereniging niet bevalt kan je altijd weer opzeggen.......

groeten andreas en Borat ( mijn lieve TWH)
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 21:21   #33
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ja, het verbaasd mij wel, dat iedereen zo ongeduldig en nieuwschierig is
Als jullie van het begin afaan alle topics en info over de TWK hadden gelezen,
dan hoefde je niet zo nieuwschierig te zijn.
Helemaal in het begin hebben wij ons bestuur nl. al voorgesteld
Sinds kort zijn er enkele wijzigingen aangebracht,
er is iemand afgehaakt (door privèomstandigheden) en
er zijn er 2 bij gekomen.

Dus wil je weten uit wie het bestuur bestaat, kijk snel op de site van de TWK
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 21:29   #34
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Nou, om alle onduidelijkheid weg te nemen, het bestuur staat op de site.
De meeste hier zullen mij niet kennen, ik ben Richard Meisel [de webmaster van de TWK.
Ik heb 5 jaar ervaring met Tsjechen [heb er zelf 2 en een Duitse herder.]
Naast een drukke baan als chauffeur houd ik me dus ook bezig met het maken van de website van de TWK, dit doe ik in de avond uren, zodoende is de site nog niet helemaal af.
Aanvullingen of door jullie ontdekte foutjes zou ik dan ook graag vernemen.
Een antal jaren geleden heb ik een opmerking geplaatst op wolfdog over het aankondigen van nesten op het forum [door wie dan ook !], persoonlijk vind ik dat je dat niet moet doen.
Reclame maken voor nesten {vind ik!}moet je doen in de daarvoor bestemde rubriek.
De reacties die ik toen kreeg waren voor mij aanleiding om niet meer te reageren op wolfdog.
Meelezen doe ik nog wel.

Mvg R.O Meisel
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 22:02   #35
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

@Andreas:

Ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal, er worden op dit forum alleen maar vragen gesteld. En als die dan niet of maar deels beantwoord worden, mag iemand dat dan misschien gek of raar vinden? Ik heb niemand nog nare dingen zien schrijven over de TWK (daar is ook helemaal geen aanleiding toe) dus ik vind het helemaal niet op een slechte soap lijken als je het mij vraagt. Een geslaagde oprichtingsvergadering, een leuke website, en wie weet in de toekomst leuke activiteiten! Nix mis mee zou ik zeggen.

@Meisel:

Hoi Richard,

Ik ken je nog wel h00r!!
Vind het nog steeds jammer dat je niet meer reageert op het forum.
Ik hoop dat je je in de toekomst nog eens zal bedenken.

Veel succes als webmaster van de TWK!

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-04-2007, 22:15   #36
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel
@Andreas:

Ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal, er worden op dit forum alleen maar vragen gesteld. En als die dan niet of maar deels beantwoord worden, mag iemand dat dan misschien gek of raar vinden? Ik heb niemand nog nare dingen zien schrijven over de TWK (daar is ook helemaal geen aanleiding toe) dus ik vind het helemaal niet op een slechte soap lijken als je het mij vraagt. Een geslaagde oprichtingsvergadering, een leuke website, en wie weet in de toekomst leuke activiteiten! Nix mis mee zou ik zeggen.

@Meisel:

Hoi Richard,

Ik ken je nog wel h00r!!
Vind het nog steeds jammer dat je niet meer reageert op het forum.
Ik hoop dat je je in de toekomst nog eens zal bedenken.

Veel succes als webmaster van de TWK!

Groeten,

Barry
Helaas worden de"vragen" door mij anders gelezen en ook door anderen, anders kwam er niet zoveel reactie op.......
Ik vind de TWK een frisse insteek ......
en ik ventileer mijn mening....zoals anderen dat ook doen...
maar ik blijf bij mijn standpunt

groeten andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 08:34   #37
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

@allesandro

Klopt idd wat je zegt. Zo worden de vragen door mij ook geïnterpreteerd.
Helaas blijft het hier altijd hetzelfde liedje. Meestal degene die het meest te vragen hebben zijn de gene die nooit op komen dagen als ze daar de kans voor krijgen .
En dat vind ik jammer en wordt daar soms een beetje verdrietig van en vaak ook een beetje boos van.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 09:03   #38
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Hallo

Nog steeds niet begrijpende, waarom niet na reactie nr. 12 - waarin Mijke heel vriendelijk een oproep doet om de TWK helder en positief te profileren- meteen de informatie te geven, zijn dan nu toch mijn vragen beantwoord

Het is voor mij persoonlijk duidelijk geworden, dat de TWK er moeite mee heeft vragen te beantwoorden hier op het forum.
Echter nu het bestuur bekend is, kan ik eventuele vragen rechtstreeks aan het daarbij horende bestuurslid stellen.

Mocht iemand nog willen debateren, of het wel of niet normale vragen waren; je kunt op mijn e-mail blokje klikken

Groetjes,
Patty
Patty33 jest offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 11:02   #39
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Neehoor patty,

We hebben geen moeite met het beantwoorden van vragen, maar waar hebben wij anders onze website voor?

En voor de mensen die bij de oprichtingsvergadering aanwezig zijn geweest was alles duidelijk, en daar heb je je kans voor gehad.

Veronique
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 20-04-2007, 11:25   #40
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen
@allesandro

Klopt idd wat je zegt. Zo worden de vragen door mij ook geïnterpreteerd.
Helaas blijft het hier altijd hetzelfde liedje. Meestal degene die het meest te vragen hebben zijn de gene die nooit op komen dagen als ze daar de kans voor krijgen .
En dat vind ik jammer en wordt daar soms een beetje verdrietig van en vaak ook een beetje boos van.

Groetjes Kim
ben ik niet de enige Kim die het zo leest ......
en ik deel je mening hierover

groetjes andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org