Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Wolfhonden en wolven

Wolfhonden en wolven Alles over dieren vergelijkbaar met de TsW... informatie over andere wolfhonden: Lupo Italiano, Indian Dog...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-09-2012, 10:56   #1
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Unhappy Meningen verdeeld over komst van wolf?

Ik lees op http://www.nu.nl/politiek/2908470/me...-van-wolf.html net dit:

"DEN HAAG - Van ongeveer de helft van de Nederlanders mag hij komen, de wolf. Een derde vindt ons land te klein en vreest overlast door het dier.

Dat blijkt uit onderzoek dat Bureau Intomart deed in opdracht van staatssecretaris Henk Bleker (Natuur). Bleker stuurde het rapport donderdag naar de Tweede Kamer.

Deskundigen wijzen er al langer op dat de wolf hoogstwaarschijnlijk naar Nederland komt, maar kunnen niet voorspellen wanneer.

Bleker werkt daarom aan een ''wolvenplan'' waarin moet komen te staan in welk gebied het dier kan leven en wat er zou moeten gebeuren met wolven die problemen opleveren.

Deze zomer is op ongeveer 200 kilometer van de Nederlandse grens in Duitsland een nest met jonge wolven gesignaleerd."

Interessant om te zien hoe sterk het roodkapje-syndroom nog steeds lijkt te zijn.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 16:03   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik zie ze ook liever niet in Nederland .

Ik ben van mening dat een wolf in de vrije natuur zijn gang moet kunnen gaan .
En dat is de reden dat ik de wolf liever niet in Nederland zie.

We hebben geen vrije natuur in Nederland, maar netjes onderhouden parkjes "in onze grote stad, Nederland" .
En in die grote stad hebben we de tegenstanders waardoor de Wolf in Nederland toch met meer gevaar voor eigen leven hier rond zal lopen,.........de boeren die al uit hun plaat gaan als er een keertje een hond tussen hun skapies of koeien loopt .
De jagers...............die "hun wild" in eens moet delen.
En dan nog eens zoveeeeeeeeel auto's, die graag plakplaatjes van elk dier maakt wat ze tegen komen.

En dan de medestanders die misschien nog erger zijn, want die gaan gezamenlijk het weekend met picknickmandje de parkjes onveilig maken omdat daar de wolf gespot is .

Ik geloof niet dat de wolf voor overlast zal zorgen, maar wel dat de mens voor heel veel overlast voor de wolf zal zorgen .
En om dat leed te voorkomen, hoop ik dat ze de grens van onze grote stad Nederland nooit passeren .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 16:20   #3
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Ik zeg...niets aan doen. Als ze komen, komen ze en als ze niet komen, komen ze niet. De natuur (en voor de duidelijkheid stadsnatuur is ook natuur) regelt zichzelf wel. Heeft geen mens nodig die bij de grens gaat staan en tegen die wolven gaat zeggen....sorry, jullie mogen hier niet komen. Persoonlijk zou ik het leuk vinden als de wolven weer terug in nederland komen, omdat dit de plagen van herten en konijnen en wilde zwijnen e.d. verminderd die (zeker het konijn en wild zwijn) hier van nature niet horen en veel schade doen aan het restantje groen wat we nog hebben.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 16:27   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Prima, zolang ze maar niet in schaapskleren rondlopen..
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org