Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-08-2005, 22:35   #1
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default Tijdelijke opvang voor 2 TsW's - Romules en Dieuwke

I.v.m. onze verhuizing naar Spanje zoeken we voor een periode van +/- 6 maanden een tijdelijke opvang voor onze reu van 3 en onze teef van 5. Het zijn schatten van honden en allemans vrienden. Uiteraard worden de kosten vergoed. Wie helpt ons voor 24 oktober uit de brand?
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 28-08-2005, 23:55   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi ...., (sorry, maar ik ken jullie namen niet),

Ik wil best wel eens uitkijken en her en der informeren, maare... toch eerst even een paar vragen:

* Moeten de honden beslist bij elkaar blijven? (of mogen ze ook naar 2 versch. adressen)
* Wie zijn deze 2 honden?
* Zijn ze aan andere honden en andere diersoorten gewend?
* zijn ze aan kleine kinderen gewend?
* Waarom zoek je 6 mnd opvang ipv een paar weken ivm een verhuizing?

Je mag natuurlijk ook met een prive mail antwoorden als je dit allemaal liever niet in een forum vertelt ( [email protected])

groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-08-2005, 09:05   #3
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default

Hallo Mijke,

ja, wat stom om onze namen er niet bij te zetten; Hans en Mirjam Bönnen.

* Eventueel mogen ze naar verschillende adressen hoewel het twee erg dikke maatjes zijn.
* Romules http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d4361.html en Dieuwke http://www.wolfdog.org/nld/dbase/d4347.html
* Katten, konijnen en dergelijke gaat denk ik een probleem worden. Andere honden... afijn de rangorde zal opnieuw moeten worden bepaald.
* Wij hebben zelf twee dochters van inmiddels 10 en 8 welke 7 en 5 waren toen we Romulus als pup kregen. Dieuwke is een herplaatser en bij ons sinds kerst 2003.
* Wij gaan tijdelijk een gemeubileerd huis huren waardoor huisdieren een probleem vormt. In deze periode willen we op zoek gaan naar ons definitieve onderkomen en denken daar +/- een half jaar voor nodig te hebben.
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 27-09-2005, 13:06   #4
TeKaya
Junior Member
 
TeKaya's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 27
Default Opvang voor Dieuwke en Romulus

Hallo.
Wij zijn Wilma en Will en hebben gereageerd op de oproep van Hans om 2 Tjechen op te vangen voor ong. 6 mnd. Zelf hebben we een saarloos reu van 15 mnd, de reden om dit te doen was omdat ze anders naar het asiel gingen omdat er bij niemand plaats was. Dus wil ik via deze site informatie over de TWH krijgen.

Groetjes Wilma
TeKaya jest offline   Reply With Quote
Old 27-09-2005, 23:18   #5
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi wilma,

Allereerst ook welkom op dit forum! (tsja ik ken je al van ander forum )

En wat fijn dat jij deze honden op kunt vangen!

Op deze site kun je veel info vinden, maar helaas nog niet alles in nederland
Maar als je Engels en/of Duits kunt lezen is er over tig onderwerpen nog veel meer info te vinden!

En als je concrete vragen hebt kun je ze hier gerust stellen, we zullen met z'n allen proberen de antwoorden er op te vinden!

En vanzelfsprekend kun je ook persoonlijk contact opnemen met de meeste mensen van het forum (klik op de naam van de schrijver in het forum en je iet zijn/haar profiel. Daarna kun je als je op pb klikt een persoonlijk berichtje sturen.)

Groten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 28-09-2005, 21:21   #6
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default

Jammer, de opvang gaat niet door, de rivaliteit was tussen de twee reuen erg groot en Wilma heeft een kat, jammer voor Romules en Dieuwke.
Dus als er mensen zijn die of tijdelijk of definitief voor ons twee honden willen/kunnen zorgen dan houden we ons aanbevolen
Hans en Mirjam
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 28-09-2005, 23:01   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Wat jammer dat het logeren bij Wilma niet door kan gaan!

Zelf heb ik er helaas ook geen mogelijkheid voor.

Heb je al geprobeerd of de rasvereniging iemand weet? Of een van de fokkers van de twee honden?

Is er ook niet een deal te maken met een of ander pension/opvang, die je kent , voor een spec. prijs als het zo'n lange opvang betreft?

Wellicht heb je dit allemaal al lang uitgezocht, maar andere opties heb ik op dit moment helaas ook niet voor je

Het enige wat ik voor je doen kan is ze op de lijst plaatsen van honden die een nieuw tehuis zoeken, maar ik weet niet of je dat wilt.

Verder wens ik jullie veel succes met het vinden van een plekkie en ik zal duimen dat het lukt voor jullie vertrekken!

Groeten,
mijke

mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 28-09-2005, 23:20   #8
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default

we hebben inderdaad alles al geprobeerd, fokkers, vrienden etc.
je mag ze op de lijst plaatsen, uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze honden, toch ?
Opvang in asiel o.i.d. is onbetaalbaar, de eneige mogelijkheid is om dan afstand te doen van de honden met het risico dat ze apart geplaatst worden.
groeten Mirjam
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 09:57   #9
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Het is jammer dat zelfs de fokkers van deze honden geen regeling kunnen treffen. Uiteindelijk heeft iedereen toch een stukje verantwoordelijkheid voor zijn eigen fokprodukten??? Of willen diegene, dat ze ergens in een duister circuit terecht komen. Dat is natuurlijk niet altijd noodzakelijk maar ik wil graag altijd weten waar mijn honden naar toe gaan. Ook bij een overplaatsing. En een asiel is toch de laatste optie.

In verband met het sterfgeval van 14 dagen geleden, zijn deze honden nu ook weer bij ons. Je laat toch iemand niet stikken of verzuipen.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 12:14   #10
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de opmerking van Letty.
Als je honden gaat fokken heb je wel de verantwoording, ook al heb je ze verkocht aan de nieuwe eigenaren. Ik heb ook de ervaring, dat zelfs een fokker nog niet de moeite neemt een berichtje terug te sturen.
Ik krijg dan de indruk dat zulke fokkers alleen het geld vangen, en er voor de rest niets meer mee te maken willen hebben.
Gelukkig stellen veel fokkers als voorwaarde dat, als je door omstandigheden niet meer voor je hond kunt zorgen dat ze de hond eerst weer bij de fokker moeten aanbieden.
Dat vind ik een goede zaak, zo kan je toch proberen te voorkomen dat de hond in het asiel beland.
Een beetje een verantwoord fokker wil dat toch zeker NIET.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 13:18   #11
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Als het teefjes waren geweest had ik er over na kunnen denken.
Zelf hebben we een reu(broertje van deacon) dus dat zal niet samen gaan, bovendien hebben wij twee katten.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 20:19   #12
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hallo luitjes,

Ik ben natuurlijk geen fokker maar ik kan me het volgende voorstellen:

Sommige fokkers fokken een nestje puur voor de fun en hebben hier een leuke hobby aan. Een nestje puppy's voor 8 weken verzorgen is natuurlijk iets heel anders dan twee volwassen knapen er voor een half jaar bijnemen. Bovendien kunnen het hele nare beesten blijken te zijn. Mijn Shad"je" is zo'n voorbeeld want hij breekt namelijk je hele huis af als je even niet oplet (zie foto's in de diverse slooponderwerpen )

Het zou een simpathiek gebaar zijn van de fokker maar hij of zij is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de verdere opvoeding en het onderhoud van de hond, dat is nl. de baas! Natuurlijk is er altijd wel een reden waarom een baasje tijdelijk of helemaal niet meer voor zijn/haar hond kan zorgen (verlies van een baan waardoor het financieel niet meer mogelijk is, een ongeluk of bijv. een sterfgeval, de hond is onhandelbaar geworden enz enz.) allemaal hele begrijpelijke dingen.

Ik kan natuurlijk de situatie in dit geval niet beoordelen maar een verhuizing vind ik maar een raar excuus. Maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Ik zou ik dat geval gewoon niet gaan verhuizen maar mijn verantwoordelijkheid nemen. Het stoort mij in toenemende mate hoe gemakkelijk er gedacht word over het nemen van een hond. Een hond heb je als het goed is voor het leven en is geen wegwerpartikel dat je in de supermarkt koopt, gebruikt en daarna maar weer wegdoet op het moment dat het je even niet uitkomt.

Maargoed.... zoals ik al zei, ik ken de situatie niet en er zullen best nog meer goede beweegredenen zijn in dit geval.

Ik hoop iniedergeval dat de honden goed terecht zullen komen, helaas ben ook ik niet in staat er 2 bij te nemen want die Shad van mij ...daar heb ik m'n handen al vol aan zal ik maar zeggen...

Groetjes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 22:39   #13
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default

WE ZOEKEN EEN TIJDELIJK ONDERKOMEN I.V.M. DE DEFINITIEVE VESTIGING IN SPANJE. IEDEREEN DIE EEN MENING HEEFT ZAL DAT OP ZIJN/HAAR EIGEN OMSTANDIGHEDEN BASEREN. OOK WIJ HEBBEN ONZE MENING WELKE OP ONZE OMSTANDIGHEDEN IS GEBASEERD. HET IS HEEL EENVOUDIG HIER JE MENING TE VENTILEREN, IK BEN MEER GEHOLPEN MET TIJDELIJKE OPVANG. ALS UITERSTE MIDDEL ZIJN WIJ, IN GEVAL VAN HET NIET MEER AFSCHEID KUNNEN NEMEN VAN ONZE HONDEN DOOR HUN TIJDELIJKE VERZORGERS, BEREID AFSTAND TE DOEN VAN ONZE HONDEN OM ZE ZO EEN GROTERE KANS TE BIEDEN.

GRAAG EEN OPVANGADRES, WE WILLEN ONZE HONDEN NIET KWIJT, WE WILLEN ALLEEN EEN ONDERKOMEN OM ONZE VESTIGING IN SPANJE TE KUNNEN REGELEN. MEER NIET!!!

GROET AAN ALLEN
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 29-09-2005, 23:25   #14
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Beste Hans en Mirjam,

Het is inderdaad erg makkelijk om je mening te ventileren op een forum zonder dat je de beweegreden weet waarom iemand een bepaalde beslissing neemt. Vandaar dat ik in mijn stukje ook schreef dat ik de situatie in jou geval niet kan beoordelen en dat je best goede beweegredenen zult hebben. Ik heb mijn verhaal dan ook puur gebaseerd op hoe ik tegen een dergelijke situatie zou aankijken. Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik op een forum mijn mening deel met anderen.

Ook hoop ik dat je snel een geschikte kandidaat vind voor de opvang van je twee wolfhonden, en dat ze maar weer snel bij jullie kunnen zijn op het moment dat je een geschikte lokatie hebt gevonden in Zuid Spanje. Zodat ook zij lekker kunnen genieten van het zonnetje op de costa's.

Groetjes en veel succes,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2005, 00:19   #15
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Vanzelfsprekend vind ik ook dat fokkers hun verantwoordelijkheid moeten nemen als een door hen gefokte hond, door welke reden dan ook herplaatst moet worden.
Maar niet iedere fokker (er zijn ook hobby fokkers die geen grote kennels en opvang mogelijkheden hebben) zal dan die honden ook gelijk letterlijk kunnen opvangen. Maar ik ken maar weinig fokkers die in zo'n geval niet altijd mee willen denken over andere mogelijkheden/oplossingen!

Maar er is m.i ook nog een verschil tussen acute nood opvang (i.v.m. overlijden, ziekte, etc) en opvang i.v.m. vakantie/verhuizing etc.

Diverse malen nam ik vanzelfsprekend honden uit de lijnen van mijn
eigen kennel (of van andere fokkers zoals nu reutje Batje) direct bij ons in huis op.
En met wat passen en meten en noodconstructies (als het opnemen van extra vrije dagen van alle gezinsleden) lukte het ons ook altijd om dit te kunnen "managen". En hierbij brachten we de eigenaar ook nooit iets voor in rekening.

Een ander verhaal vind ik het, als het gaat om vakantie of verhuizing of emigreren van de eigenaar. (Daarom vind ik persoonlijk ook sommige reacties hier op het forum ook wel "erg kort door de bocht")
Dit zijn m.i. persoonlijke keuzes van een eigenaar, waar je een fokker niet voor aansprakelijk kunt/mag stellen!
Als eigenaar van een hond is het fijn als een fokker in zo’n geval met je mee wil denken.
Maar als de fokker ook geen andere mogelijkheden/oplossingen/tips heeft dan een goed pension, blijft het de verantwoordelijkheid van de eigenaar!!

Als je als eigenaar/ouders van honden/kinderen besluit om op vakantie te gaan/ te verhuizen/te emigreren, is dat een besluit waar niemand iets mee te maken heeft, maar waar je zelf van te voren wel alle consequenties van dient te overzien.
En soms zal je dan geconfronteerd worden met oplossingen die vanzelfsprekend (soms veel) geld kosten.
Maar het is m.i. niet reëel om dan b.v . een fokker van je honden verantwoordelijk te stellen (op te laten draaien) voor de consequenties van jouw persoonlijke keuze!
Ik weet ook dat fokkers zoals b.v. Koos/Letty, Stefanie altijd hun benen uit het lijf zouden lopen voor "noodgevallen" (Letty heeft er op dit moment zelfs weer twee onderdak verleend)

Maar...... als het gevallen betreft van eigenaren die bewust een persoonlijke keuze maken en die daarom opvang van hun honden zoeken, kunnen eigenaren niet van een fokker verwachten dat die daarvoor ook de verantwoordelijkheid en/of kosten op zich neemt!

Want mensen, hoe vervelend het ook in eerste instantie misschien ook klinkt (tsja, ik maak hier waarschijnlijk geen vrienden mee) Het is wel de keuze van deze mensen om te emigreren, en het is hun verantwoordelijkheid om dan oplossingen voor hun honden en tig van andere zaken te zoeken. En het is hartstikke rot voor ze dat ze tot op heden nog geen voor hen betaalbare oplossing gevonden hebben.

En natuurlijk snap ik best wel de frustraties (over totaal andere zaken) die aan de reacties aan dit forum ten grondslag liggen. Maar we moeten met z'n allen wel proberen de zaken helder te houden.
Los van alles dat onderling speelt in de TsW wereld, is het feitelijk zo dat de eigenaren van 2 Tsw’s zelf de keuze gemaakt hebben om te gaan emigreren en nu opvang zoeken voor 6 mnd voor hun w TsW's.

Deze 2 honden zijn ook meerdere malen in (een zeer goed) en wolfhond -ervaren pension geweest tot tevredenheid van eigenaar en pension. Wellicht was/is het een optie om ook eens met hen te overleggen over een speciale prijs van 6 mnd opvang (ik weet dat deze mensen altijd best bereid zijn eens te overleggen).

En voor degenen die nu denken dat ik wel erg makkelijk uit mijn nek zwam; ook ik/wij hadden verregaande emigratie plannen......maar door de verregaande (ook financiële) consequenties t.a.v onze kids en "vee" hebben we dit voorlopig even op een laag pitje moeten zetten.
En dat was natuurlijk ook geheel onze persoonlijke keuze op basis van onze eigen omstandigheden.

Even voor de duidelijkheid: Ik suggereer hier ook niet mee dat onze keuze de beste is en dat andere mensen ook de zelfde keuze zouden moeten maken!
Want iedereen heeft het recht op zijn/haar eigen keuzes, maar daarbij ook natuurlijk ook de volle verantwoordelijkheid voor de consequenties hiervoor!

En ik hoop echt van harte dat er nog een opvangmogelijkheid voor deze twee honden gevonden wordt!

groeten,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-10-2005, 10:15   #16
casa lupo
Junior Member
 
casa lupo's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Location: Dalerpeel
Posts: 175
Default

Hallo,

Ook ik vind het in dit geval in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de eigenaar, als je gaat emigreren hoort daar toch je hele gezin bij, en voor ons gelden onze dieren als deel van het gezin.

Missschien is het een tip even iets te vertellen over de honden, hoe ze zijn.
En misschien is het te overwegen om de tijd dat jullie ze in nederland achter willen laten wat in te korten zodat iemand eerder geneigd is ze op te vangen.

Ik hoop dat het voor jullie en jullie honden allemaal goed komt!
casa lupo jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 21:29   #17
weirdcyberjunkie
In Munay
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 14
Send a message via MSN to weirdcyberjunkie
Default

Hè, hè, we zijn er uit . Koos en Letty de Graaf gaan de komende maanden voor onze honden zorgen. Waarom we daar niet eerder op zijn gekomen? Mis-communicatie van onze zijde . We zijn wel ONTZETTEND BLIJ dat onze honden onderdak hebben . We kunnen nu met een gerust hart alle voorzieningen treffen welke nodig zijn om onze honden naar Spanje te laten komen. Voor iedereen die heeft meegeleefd of zich voor ons heeft ingespannen; HÉÉL ERG HARTELIJK BEDANKT .

Hasta la vista .

Hans, Mirjam, Merle, Carlijn en niet te vergeten Romulus en Dieuwke.
weirdcyberjunkie jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 22:19   #18
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Nou gelukkig maar zeg.
Fijn dat de honden een plekje hebben.
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 23:53   #19
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Gelukkig zeg,dat er een oplossing gevonden is.
Het zou erg geweest zijn als jullie afstand moesten doen van jullie honden.
Veel geluk toegewenst (met de honden) in Spanje
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 03-10-2005, 23:56   #20
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hartstikke fijn dat jullie samen een oplossing gevonden hebben!

Ik wens jullie heel veel succes met de opbouw van je bestaan in Spanje en een zonnige toekomst daar samen met je kids & honden!

Groetjes,

Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org