Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2009, 12:03   #1
L3golas
Junior Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: Harderwijk
Posts: 3
Default Ook maar is even voorstellen.

Goeiemorgen! Ik had het al eerder gezegd maar hierbij wil ik ons graag even voorstellen. Wij zijn Sebastiaan Gankema en Nayla van Goverwelle.

Op 9 december 2008 is mijn schatje, mijn alles geboren bij Koos en Letty. Na de nodige prettige gesprekken met Koos en Letty en de nodige research over het ras mocht ik afgelopen maart Nayla ophalen. 1 van de leukste vragen die ik kreeg van hun was, of ik hier op het forum de ervaringsverhalen had gelezen over het leven met een TSW en wat ik daarbij deed/dacht. Met heel veel plezier heb ik die zitten lezen en met enige regelmaat zat ik schaterlachend achter mijn PC. Nu na bijna 6 maanden met mijn schatje te hebben samen geleefd, kan ik nog steeds mijn lachen niet inhouden op het moment dat ze een streek uithaalt of zich zoals gewoonlijk als een volslagen idioot gedraagd! Haar beste vriendin is Tesoro, een duitse dog teefje die welgeteld 4 dagen ouder is als Nayla. Nou is dat "kalf" 2 koppen groter als mijn Nayla, maar jullie hoeven denk ik niet te raden wie er de baas is....! Met heel veel plezier kunnen die 2 uren met elkaar spelen, thuis, in het bos en natuurlijk op het hondenstrand. Nayla vind andere honden zowieso geweldig, maar met mensen en dan voornamelijk mensen met fietsen, brommers, kinderwagens, looprekjes etc. vind ze verschrikkelijk! Dus elke dag gaan we trouw weer oefenen en het gaat steeds beter. Bovendien is het natuurlijk heerlijk om haar voor de gek te houden en te doen of er een bekende aankomt, waarbij zij helemaal uit haar plaat kan gaan tot op ongeveer een meter afstand zich bedenkt en dan pas merkt jou ken ik niet! Die blik op haar gezicht! Letterlijk onbetaalbaar! Zwemmen vind ze heerlijk en heel soms als ze er zin in heeft gaat ze stokken halen uit het water, die moet je natuurlijk niet naar de baas terugbrengen, maar triomfantelijk over het strand zeulen, omdat het baasje je dan misschien wel achterna komt! Ik hoop dat we volgend jaar mee kunnen doen met waterwerk en dat je dat dan net zo leuk vind!

Ikzelf ben 29 jaar, ik woon in Harderwijk en ik doe Donald Duck na.......oh nee dat was vroeger! Tegenwoordig, werk ik in de ICT branche met heel veel plezier en verder kun je mij regelmatig op de boulevard in Harderwijk zien, genietend van het zonnetje en het water en natuurlijk mijn pareltje! Verder golf ik graag en speel ik graag een computerspelletje of speel ik poker met mijn vrienden. Fotograferen is voor mijn geen hobby maar een passie, helaas doe ik het veels te weinig!

Als jullie foto's willen zien van Nayla, kun je hier kijken :

http://l3golas.hyves.nl/album/42647869/Nayla/c6_aWkjs/

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan en Nayla
L3golas jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2009, 14:43   #2
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo Sebastiaan,

Welkom op het forum!

Ik ben het baasje van I am Igor Baryson van Goverwelle oftewel Igor en Doeska (mix SWH x TWH)
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 31-07-2009, 23:16   #3
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai Sebastiaan,
Welkom op het forum .
Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2009, 08:38   #4
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Welkom Sebastiaan en natuurlijk Nayla

Leuke voorstelling heb je gemaakt, en wat ik nu zeg, zeg jij dus inmiddels ook "Hoe herkenbaar"
Ik denk dat je met het gedrag van wolfhonden alleen kunt lachen als je van te voren bent ingelicht,
nu denk je "goh hij/zij doet dat ook" anders zou je denken "rothond, die is niet normaal"

Ik denk echt dat mensen die een wolfhond hebben veel vaker op een dag lachen als andere mensen
(mits je natuurlijk een goede familiale verzekering hebt)

Ik wens je hier verder veel plezier op het forum.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 02-08-2009, 21:26   #5
Bob Dylan
bench
 
Bob Dylan's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Zwaag, Nederland
Posts: 132
Default Hoi Sebastiaan

Welkom sebastiaan.
En de groetjes van Bob aan Nayla.
Je pareltje is mooi hoor!!
__________________
Groetjes Nicole
When you gotta go, you gotta go
Bob Dylan jest offline   Reply With Quote
Old 07-08-2009, 21:51   #6
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hallo Sebastiaan



Ik wens je hier veel lees- en schrijfplezier !

Ik heb 3 Tsjechen; Torak en Shyva zijn geboren in Tsjechie
en Kaylee is ook geboren ( in mei 2008 ) bij Koos & Letty
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org