Go Back   Wolfdog.org forum > Francais > Videos & photo stories

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2011, 00:40   #841
plume
Junior Member
 
plume's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: nice
Posts: 472
Send a message via MSN to plume
Default

bon pour asia c'est bizarre qd même...
elle avait fait de l'uniforme jusque là (relativement quand même)

puis maintenant la dernière portée c'est quand même très étrange ce qui s'est passé ...

pour le reste à priori ce n'est pas la seule à se dés-uniformiser quand le crying wolf passe par là... a chacun d'en tirer ses conclusions pour personnes n'a les corones pour afficher les tests de ses chiens, à croire que c'est secret défense... c'est quand même pas que le hasard
plume jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:08   #842
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

Margo PeronEdit Molnar
I would like to invite you to the Wolfdog.org forum. Some people suggest that some of your Wolfdogs are Saarloos x CzW crosses and it seems that they have really good proofs for it. I hope you will help them to straighten out the whole case because if it is true the "afflicted" dogs must be taken out of breeding immediately: http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=18510

CSV red colored - Wolfdog.org forum
www.wolfdog.org CSV red colored Breeding



il est 00h43 et qu'est ce que je vois sur FACEBOOK une moderatrice de WD qui invite les gens à venir polemiquer sur une couleur de chien "non conforme" venant de chez nous et bien sur .......... en première ligne dans le post.... martial qui balance la photo, fièrement ...... sans autorisation il faut l'avouer ........ qui est foutteur de merde????? si c'est ça être moderateur, si c'est ça respecter les gens sur ce forum.......
lorry n'a rien caché , alors pourquoi l'emmerder aussi sur facebook ???

dis franchement martial, on dit à tout le monde que tu fais reproduire du D/D ........ que tes lignées sont porteuses de nanisme avec tout ce que cela engendre sur facebook ??????? NON ......... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT .... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT ......... PATHETIQUE ........

et en traduisant ton post, aprés que des "passionnés" tout comme toi trouve une "explication" génétique qui pourrait être plausible, tu montes sur tes grands chevaux en demandant si c'est normal de "pourrir" la race ....... sans autres argumentation......

Last edited by ArImInIuM; 07-06-2011 at 01:27.
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:19   #843
Margo
Moderator
 
Margo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Późna
Posts: 1,281
Send a message via Skype™ to Margo Send Message via Gadu Gadu to Margo
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
CSV red colored - Wolfdog.org forum
www.wolfdog.org CSV red colored Breeding

il est 00h43 et qu'est ce que je vois sur FACEBOOK une moderatrice de WD qui invite les gens à venir polemiquer sur une couleur de chien "non conforme" venant de chez nous et bien sur .......... en première ligne dans le post.... martial qui balance la photo, fièrement ...... sans autorisation il faut l'avouer ........ qui est foutteur de merde????? si c'est ça être moderateur, si c'est ça respecter les gens sur ce forum.......
lorry n'a rien caché , alors pourquoi l'emmerder aussi sur facebook ???

dis franchement martial, on dit à tout le monde que tu fais reproduire du D/D ........ que tes lignées sont porteuses de nanisme avec tout ce que cela engendre sur facebook ??????? NON ......... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT .... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT ......... PATHETIQUE ........
I do not know why you involve Martial to this but one you must know: Edit HAS THE RIGHT to know what is going on on Wolfdog. It is not nice to talk "behind the back of a breeder" who for sure do not read the French forum and almost for sure do not read the English version. Now she is informed about it - she has the choice to explain the whole situation. Or she can hide and it will be cleared without her help.
It doesn't matter if she is "quilty" or not. But everything must be done on a fair way...

And last but not least: we do not speak about "different colour" but about the fact that there are more and more Wolfdogs which are for 1000% mixes. Best example are the photos of the dogs from www.langegardien.info - there is NO WAY that the dogs are (pure) Czechoslovakian Wolfdogs. Sure some of them have longer hair inheritated from the mother (such hair is common in this line). But the rest show signs of huskies and GSD mixes. I really hope that Yanatos is not the real father of this litter because if it is true than you have HUGE and SERIOUS problems in your country because the puppies are MUTTS (MIXES). Thanks God that there are still breeders which want to solve this problem...
__________________
.

The customs of your tribe are not laws of nature - George Bernard Shaw

Last edited by Margo; 07-06-2011 at 01:28.
Margo jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:24   #844
Lorry - MLS
Member
 
Lorry - MLS's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 988
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post

il est 00h43 et qu'est ce que je vois sur FACEBOOK une moderatrice de WD qui invite les gens à venir polemiquer sur une couleur de chien "non conforme" venant de chez nous et bien sur .......... en première ligne dans le post.... martial qui balance la photo, fièrement ...... sans autorisation il faut l'avouer ........ qui est foutteur de merde????? si c'est ça être moderateur, si c'est ça respecter les gens sur ce forum.......
lorry n'a rien caché , alors pourquoi l'emmerder aussi sur facebook ???

dis franchement martial, on dit à tout le monde que tu fais reproduire du D/D ........ que tes lignées sont porteuses de nanisme avec tout ce que cela engendre sur facebook ??????? NON ......... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT .... toi le defenseur de cette belle race qu'est le CLT ......... PATHETIQUE ........
Merci de m'avoir transmis l'information .... j'ai un compte sur Facebook, mais je n'y vais pas souvent ....
Je vais aller vérifier par rapport à la photo .....

Si tel est le cas, M. RIBOUET je peux vous assurer que dès demain matin, je vais déposer une plainte contre vous, nominative, car franchement j'en ai plus que marre de votre comportement à mon égard .....

J'ai accepté le principe de mettre des photos sur mon Site en précisant qu'elles étaient visibles LIBREMENT mais uniquement SUR MON SITE ! Je n'ai jamais donné la moindre autorisation à ce que vous vous permettiez déjà d'en mettre une sur WD.....

Vous me faites le coup du "désolé .....blabla ....." et là, j'apprends que vous réitérez, en prenant la même photo, pour la mettre carrément sur Facebook ????

A quoi jouez-vous à la fin ??? que cherchez vous ?
Lorry - MLS jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:30   #845
koomak
?
 
koomak's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Valenciennes (59)
Posts: 1,160
Default

IMPENSABLE vraiment IMPENSABLE! !!!!!

jespere que tout le monde ouvrira les yeux sur ce " moderateur"

quelle est la definition dun moderateur deja? Pffff effectivement pathetique!

je savais que Martial sortait du nanisme mais du D/D wahouuuuuuuPAUVRES BETES! !!

et ca critique nos chien en pleine sante! !!!!!

PATHETIQUEEEEEE! !!!
__________________

AMITIES DE KOUMAK, DEMONIAK DIAMOND, DREAM SHAWAK, DÔZ, GRAAL, APACHE, PARYSSE ET SOPHIE
koomak jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:35   #846
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

Quote:
Originally Posted by Margo View Post
I do not know why you involve Martial to this but one you must know: Edit HAS THE RIGHT to know what is going on on Wolfdog. It is not nice to talk "behind the back of a breeder" who for sure do not read the French forum and almost for sure do not read the English version. Now she is informed about it - she has the choice to explain the whole situation. Or she can hide and it will be cleared without her help.
It doesn't matter if she is "quilty" or not. But everything must be done on a fair way...

And last but not least: we do not speak about "different colour" but about the fact that there are more and more Wolfdogs which are for 1000% mixes. Best example are the photos of the dogs from www.langegardien.info - there is NO WAY that the dogs are (pure) Czechoslovakian Wolfdogs. Sure some of them have longer hair inheritated from the mother (such hair is common in this line). But the rest show signs of huskies and GSD mixes. I really hope that Yanatos is not the real father of this litter because if it is true than you have HUGE and SERIOUS problems in your country because the puppies are MUTTS (MIXES). Thanks God that there are still breeders which want to solve this problem...
avant de condamner qui que ce soit ........ renseignez vous directement chez l'eleveur et demandez les test de parenté
une fois eclairci c'est à l'eleveur de faire ce qu'il faut pour regler ce problème, ce n'est pas à vous tous de speculer sur tel ou tel élevage français ..... et NON, les eleveurs français n'ont pas plus de chiens tarés qu'ailleurs..... mais d'autres le cache ......
on a tous des cadavres dans le placard ..... il suffit parfois de chercher un peu ......
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:41   #847
Margo
Moderator
 
Margo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Późna
Posts: 1,281
Send a message via Skype™ to Margo Send Message via Gadu Gadu to Margo
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
avant de condamner qui que ce soit ........ renseignez vous directement chez l'eleveur et demandez les test de parenté
une fois eclairci c'est à l'eleveur de faire ce qu'il faut pour regler ce problème, ce n'est pas à vous tous de speculer sur tel ou tel élevage français ..... et NON, les eleveurs français n'ont pas plus de chiens tarés qu'ailleurs..... mais d'autres le cache ......
on a tous des cadavres dans le placard ..... il suffit parfois de chercher un peu ......
I can not ask it - only members of your kennel club can do it. In my country I would do it after I would see even ONE puppy which is looking so strange. And I hope it will be done as soon as possible also here...
If the test will say that the parents are Asia and Yarl you must also test these both dogs... Because the puppies are not Wolfdogs for sure... this is simple not possible...
__________________
.

The customs of your tribe are not laws of nature - George Bernard Shaw
Margo jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:46   #848
Lorry - MLS
Member
 
Lorry - MLS's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 988
Default

Quote:
Originally Posted by Margo View Post
I do not know why you involve Martial to this but one you must know: Edit HAS THE RIGHT to know what is going on on Wolfdog. It is not nice to talk "behind the back of a breeder" who for sure do not read the French forum and almost for sure do not read the English version. Now she is informed about it - she has the choice to explain the whole situation. Or she can hide and it will be cleared without her help.
It doesn't matter if she is "quilty" or not. But everything must be done on
Margo

If this is not Martial which has taken the photo on my site (as it has done to bring it to WD without my permission) and that this decision comes by you, I beg of remove immediately .....

1 ° We do not talk behind your back to the breeder, I can assure you she is well aware of posts that are on WD, as the owner also Galiba

2 It is not necessary to take a photo belonging to me to prevent the breeder, all that long ago that she has received several of my hand ....

3 ° I clearly explained that the photos were visible on my site, but I did not want to see copied in other media (or other forums)
If you want to bring Ms. Molnar to react, you can already write him or call him ..... I do not see how, take a picture belonging to me without my permission will accelerate the process

I want more then you one last time: Please immediately remove the photo you are permitted to publicly display WITHOUT MY PERMISSION !

Facebook is not Wolfdog!!

Last edited by Lorry - MLS; 07-06-2011 at 01:49.
Lorry - MLS jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:47   #849
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

Quote:
Originally Posted by Margo View Post
I can not ask it - only members of your kennel club can do it. In my country I would do it after I would see even ONE puppy which is looking so strange. And I hope it will be done as soon as possible also here...
If the test will say that the parents are Asia and Yarl you must also test these both dogs... Because the puppies are not Wolfdogs for sure... this is simple not possible...
l'eleveur en question a "montrer patte blanche" de son coté, a fait preuve de bonne foi d'aprés ce que nous savons.
maintenant cette erreur aux vues des photos de ELF prouvent qu'il y avait du CLS roux dans l'environement proche des chiens, si cela vient de là, lla solution est trouvée ....... que les choses soient faites dans les règles déjà ....... ce que vous faites c'est detruire des années de travail en discreditant un éleveur passionné , sur toute sa production, sur tout son travail, sur des années de sacrifice, ............ elle aurait trés bien pû ne rien dire, le cacher aux yeux de tous, et ce subterfuge n'aurait jamais vu le jour, si ça se trouve elle vient de rendre service à de nombreux éleveurs et proprietaires de CLT venant de cette lignée ........... ai-je tort ???? NON je ne crois pas, plutot que de l'incriminer on devrait la remercier de sa franchise ............. si ça se trouve, cela peut voir servir à VOUS aussi, voila ce que j'en pense, mais cela n'engage que moi bien sûr ..........
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 01:55   #850
Margo
Moderator
 
Margo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Późna
Posts: 1,281
Send a message via Skype™ to Margo Send Message via Gadu Gadu to Margo
Default

[quote=Lorry - MLS;383531]1 ° We do not talk behind your back to the breeder, I can assure you she is well aware of posts that are on WD, as the owner also Galiba[/img]

Look, I do not attack you. I'm really grateful that you decided tio publish it. Because now we can solve this problem and find the reasons for it... I just wanted to be sure that Edit really knows about it. If there will be no reaction from her side it will be also an answer...

Quote:
Originally Posted by Lorry - MLS View Post
I want more then you one last time: Please immediately remove the photo you are permitted to publicly display WITHOUT MY PERMISSION !

Facebook is not Wolfdog!!
Facebook takes photos automatically when you put a link. But I was able to edit it and force facebook to put another photo there.
__________________
.

The customs of your tribe are not laws of nature - George Bernard Shaw
Margo jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 02:03   #851
Margo
Moderator
 
Margo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Późna
Posts: 1,281
Send a message via Skype™ to Margo Send Message via Gadu Gadu to Margo
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
l'eleveur en question a "montrer patte blanche" de son coté, a fait preuve de bonne foi d'aprés ce que nous savons.
maintenant cette erreur aux vues des photos de ELF prouvent qu'il y avait du CLS roux dans l'environement proche des chiens, si cela vient de là, lla solution est trouvée ....... que les choses soient faites dans les règles déjà ....... ce que vous faites c'est detruire des années de travail en discreditant un éleveur passionné , sur toute sa production, sur tout son travail, sur des années de sacrifice, ............ elle aurait trés bien pû ne rien dire, le cacher aux yeux de tous, et ce subterfuge n'aurait jamais vu le jour, si ça se trouve elle vient de rendre service à de nombreux éleveurs et proprietaires de CLT venant de cette lignée ........... ai-je tort ???? NON je ne crois pas, plutot que de l'incriminer on devrait la remercier de sa franchise ............. si ça se trouve, cela peut voir servir à VOUS aussi, voila ce que j'en pense, mais cela n'engage que moi bien sûr ..........
We say by us "True virtue is not afraid of criticism". I'm sure the innocent breeders will "win" with such topics because the DNA tests will prove that their dogs are purebreed and nobody can write about them that they are mixes. At the same time it is possible to "clean the air" - people start to talk, they start to write the hidden problems and it will be possible thanks to the DNA test to remove finally the mixes from our breed. Because one I can write for sure - THE UNTYPICAL WOLFDOGS ARE MIXES. Now it is only important to find our who and when cheated the pedigrees.... We must know which dogs must be removed as Wolfdog and which come from the "black listed" kennels but are real Czechoslovakian Wolfdogs...
__________________
.

The customs of your tribe are not laws of nature - George Bernard Shaw
Margo jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 02:22   #852
ArImInIuM
Member
 
ArImInIuM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 762
Default

Quote:
Originally Posted by Margo View Post
We say by us "True virtue is not afraid of criticism". I'm sure the innocent breeders will "win" with such topics because the DNA tests will prove that their dogs are purebreed and nobody can write about them that they are mixes. At the same time it is possible to "clean the air" - people start to talk, they start to write the hidden problems and it will be possible thanks to the DNA test to remove finally the mixes from our breed. Because one I can write for sure - THE UNTYPICAL WOLFDOGS ARE MIXES. Now it is only important to find our who and when cheated the pedigrees.... We must know which dogs must be removed as Wolfdog and which come from the "black listed" kennels but are real Czechoslovakian Wolfdogs...
le problème est à mes yeux :

imaginez que les parents soient les bons, que cette couleur soit vraiment un gène caché qui apparaisse maintenant......... que les gens sont de bonne foi, le mal est fait, on dira toujours de cet éleveur qu'il y a suspicion de croisement de CLS que la vérité soit faite ou non sous pretexte que VOUS et quelques autres aient pû à un certain moment posé un doute, ce doute restera posé, même en ayant prouvé le contraire, avant de jeter le discredit sur les uns et les autres, essayer de trouver "discrètement" ce que vous avancez, en justice on dit " présumé innocent jusqu'à preuve du contraire ....... et non pas présumé coupable, jusqu'à preuve du contraire .....
ce que vous ferez, c'est cacher la montagne derrière le tronc d'arbre ......... en focalisant sur ce problème qui peut être resolu simplement vous allez, indirectement faire peur aux éleveurs prochains qui à la présence d'un soucis similaire, cacheront tout simplement les petits "ratés" d'une de leur portée pour ne pas finir sur l'echafeau de vos médisances destructrices ........ voila ce que vous avez gagné ..... non pas la vérité, mais le fait que vous ne serez jamais au courant des prochains "soucis" de portées ........... un petit roux serait né chez vous, en toute honêteté, l'auriez vous annoncez si clairement ???? au yeux et aux vues de tous et toutes???? je ne crois pas .........

Last edited by ArImInIuM; 07-06-2011 at 02:25.
ArImInIuM jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 02:24   #853
Lorry - MLS
Member
 
Lorry - MLS's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 988
Default

Quote:
Originally Posted by Margo View Post
Look, I do not attack you. I'm really grateful that you decided tio publish it. Because now we can solve this problem and find the reasons for it... I just wanted to be sure that Edit really knows about it. If there will be no reaction from her side it will be also an answer....

Edit Molnar, as I said is perfectly aware .....

Similarly, if she herself does not read English or spontaneously Forum French Forum, dare to believe that over the past four days, none of his acquaintances (friends or other farmers) would have warned of what is said ?? Let's be serious!

Even during the SVP of Samorin, she pretended not to recognize me, so I bought her 4 dogs in 2 years ! she deliberately avoided contact print from my discussions with the organizers on the boat (you know this place, so you know what I mean) ....

Whatever you do not attack me as you say !
I clearly stated that I did not want to use my photos without my permission
Martial Ribouet, has already done, to put WD on ......
You, you continue to put on Facebook! .....

You say bravo to the fact that I wanted to be transparent ....
Well, I just ask you to respect my wishes in regard to my photos

Simply follow this, it is very simple and there is no trying to find arguments against
......
Lorry - MLS jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 05:00   #854
martiou07
Moderator
 
martiou07's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: France
Posts: 1,986
Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07
Default

Quote:
Originally Posted by Lorry - MLS View Post
Merci de m'avoir transmis l'information .... j'ai un compte sur Facebook, mais je n'y vais pas souvent ....
Je vais aller vérifier par rapport à la photo .....

Si tel est le cas, M. RIBOUET je peux vous assurer que dès demain matin, je vais déposer une plainte contre vous, nominative, car franchement j'en ai plus que marre de votre comportement à mon égard .....

J'ai accepté le principe de mettre des photos sur mon Site en précisant qu'elles étaient visibles LIBREMENT mais uniquement SUR MON SITE ! Je n'ai jamais donné la moindre autorisation à ce que vous vous permettiez déjà d'en mettre une sur WD.....

Vous me faites le coup du "désolé .....blabla ....." et là, j'apprends que vous réitérez, en prenant la même photo, pour la mettre carrément sur Facebook ????

A quoi jouez-vous à la fin ??? que cherchez vous ?
quelle photo ai je mis sur facebook ????

allez déposer une plainte si vous le souhaitez
__________________

martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 08:13   #855
plume
Junior Member
 
plume's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: nice
Posts: 472
Send a message via MSN to plume
Default

mais vous ne dormez jamais !!!!!!

vous empêchez tout le monde de dormir !!!!!!!!!!!!!!
plume jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 09:14   #856
indiananous
Member
 
indiananous's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Location: Haut-Rhin
Posts: 963
Send a message via Skype™ to indiananous
Default

Purée, je me déconnecte 1 journée du post et c'est le vrai bordel.

Je n'ai même plus envie d'y venir.

Lamentable !!!!!

__________________

Traite ton chien en humain, et il te traitera en chien
http://www.educateur-canin-haut-rhin.fr
indiananous jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 11:26   #857
laetismile
Junior Member
 
laetismile's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Alsace
Posts: 203
Send a message via MSN to laetismile
Default

Quote:
Originally Posted by ArImInIuM View Post
pour le poil long .......... il en existe dans toutes les races, c'est sous-jacent , il y en a dans toutes les lignées, italiennes, finlandaises, françaises........et bien d'autres, mais beaucoup sont "cachés" mais le masque "malamuté" là, faut pas deconner .... il y a t eu au moins un test génétique de parenté fait sur ce chien??
c'est bizarre que chez QUELQUES eleveurs de CLT et BBS reunis, il y a autant de doutes de "melanges" entre les deux .......

Pour moi ça a été clair dès le départ quand j'ai vue les chiots, mon instinct me dis qu'un blanc est passé derrière Yanatos
Le mieux serai en effet un test ADN
laetismile jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 11:27   #858
bruna
Distinguished Member
 
bruna's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 4,336
Default

bravo !! il est beau le monde du clt.... coup bas, et tout ce qui s'en suit..
ca me rappel dallas, pfff !! vraiment navrant.... je vous comprends lorry !!
bruna jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 12:52   #859
LadyJessy
Junior Member
 
LadyJessy's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Collesalvetti (Li)
Posts: 430
Send a message via MSN to LadyJessy
Default

Quote:
Originally Posted by Admin View Post
I can post the answer I get:

"On the first photo is a Saarloos Wolfdog with typical mask consisted of two colours - dark colour next to the eyes and yellow colour on the top on the nose. Such mask is also very common for American Wolfdogs.
The second dog is a mask of Czechoslovakian Wolfdog made of one colour (with almost none difference between the colour of the mask next to the eyes and on the muzzle)."
You said that my puppy has the mask of saarlos. And this girl? http://www.wolfdog.org/drupal/it/gallery/pic/119984/
It seems that she has 2 colors on the mask... Not? But she isn't a mix!
Ah... I did as you told me ... I called Fabio Caselli. To ask for an explanation. He told me that he knows nothing!!!
__________________
Jessy Chiba Gunner & Company

LadyJessy jest offline   Reply With Quote
Old 07-06-2011, 14:06   #860
plume
Junior Member
 
plume's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: nice
Posts: 472
Send a message via MSN to plume
Default

et hop c'est reparti pour un tour
plume jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org