Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2012, 11:46   #1
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Question Teken en vlooienbestrijding bij pup?

Ik merk dat de temperaturen omhoog gaan en weet dan uit eigen ervaring (breng stiekem nogal wat tijd in begroeiing door) dat de teken dan weer te voorschijn komen en op zoek gaan naar een slachtoffer.

Styx is onze eerste hond, en ook nog een pup, dus mijn kennis over middelen om vlooien en teken van onze hon af te houden is ronduit beperkt.

Ik heb hier op het forum al eens de zoekfunctie gebruikt, maar behalve een thread uit 2007 waarin frontline en knoflook genoemd worden (uit eigen ervaring weet ik dat knoflook helaas *niet* effectief tegen teken (of muggen) werkt bij mensen) kom ik niet de informatie tegen die ik zoek.

Mijn vragen:
-Wat voor middel gebruik je bij een pup en waarom?
-Welk middel raad je absoluut af (en graag ook waarom)?
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 12:18   #2
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default

Tegen teken vind ik het meest effectief de Scalibor Prtectorband, die je vanaf 7 weken mag gebruiken. Maar dan nog: altijd controleren na een wandeling, want een enkele keer vind ik er toch nog eentje!

Frontline tegen vlooien vind ik ook effectief en gebruik ik zo min mogelijk (enkele maanden per jaar).
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 00:53   #3
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

frontline zou ik zeker niet meer gebruiken, ik zie er te veel problemen mee.
Scalibor band (vanaf 7 weken) zou kunnen, advantix(vanaf 7 weken) , pulvex (vanaf 2 weken) en defendog(vanaf 12 weken) werken allemaal goed tegen teken. Overigens mogen al deze producten absoluut niet bij katten worden gebruikt!

ik geef mijn honden altijd een scalibor band om omdat deze ook tegen zandvliegjes is geregistreerd voor bv frankrijk/spanje/italie, overigens de advantix ook, oh en ik ben van het gemak, de band werkt 5-6 maanden, afgelopen jaar misschien 4 teken op mijn honden gehad.

overigens werkt geen enkel tekenmidden 100% tegen het aanhechten.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 02:27   #4
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Bedankt voor de nuttige informatie, dames!

Ik heb zojuist dan ook een paar Scalibor banden besteld (waarom daar tussen precies dezelfde producten bij verschillende webwinkels zulke enorme prijsverschillen (14 vs 32 euro voor de S/M maat) zijn is me dan weer een raadsel).
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 07:56   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

de scaliborband de eerste 2 weken losser om doen dan eigenlijk moet, dit ivm verhoogde afgifte van de werkzame stof en kans op irritatie van de huid, na 2 weken zo strak doen dat er 2 vingers tussen kunnen, knip de band niet te kort af, ik heb nml het idee dat de band krimpt tijdens de eerste periode.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 11:59   #6
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Zal ik doen!
Bedankt, Judith.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org